Hvis jeg nogensinde ska barn nr 3, er jeg ret sikker på at jeg nok vælger at få pks.
For mig handler det nok ik så meget om angst for at føde, men om andre mere " praktiske" ting. Første gang fik jeg aks, anden gang fødte jeg normalt, og havde endelig en fin oplevelse. Begge oplevelser har været lige store og fantastiske for mig, og jeg har aldrig følt mig snydt.
Grunden til at jeg nok ville vælge pks er:
1- jeg lider af forhøjet blodtryk, så jeg ska ha en epidural. Jeg ka så bare ik tåle morfin, så jeg fik høj feber, opkast, voldsomme ryste ture osv under fødslen, som pga alt dette nær var endt i aks. Det var lige før det var mere end jeg ku overskue. Men selve fødslen gik nemt! Dog mistede jeg 1,4 L blod.
2- jeg var MEGET hurtiger frisk og rørig efter mit aks, end efter min alm fødsel. Efter aks var jeg helt frisk igen efter 3 dage, efter fødslen havde jeg stadig meget ondt efter 3 uger.
3- jeg fik selv valgt mellem pks og alm fødsel anden, valgt en normal fødsel, og fortryder på ingen måde. Min krop kom sig bare meget hurtiger efter ks. Håber det gir lidt mening?! Vh stine
Anmeld