P-piller og amning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Sweet1978

Var jeg den eneste der ikke vidste...? - At p-piller stopper mælkeproduktionen, det snakkede vi om igår, fordi en af de andre var ked af hendes amning var gået i stå, hun selv om lægen var overbevist om at med så meget mælk som hun havde ville der ikke ske noget. Men det gjorde der, hun var jo dog trods alt blevet orienteret om risikoen af lægen.

Det var der skisme ingen der fortalte mig da jeg ville starte på p-piller efter Danielle, men nu er jeg da overbevist om at det også var derfor min amning gik i stå. Det var så held i uheld, for ellers havde det været sværere for mine forældre at pleje hende mens jeg var indlagt. Men det er da for dårligt at nogen læger bare udskriver p-piller uden at oplyse folk om bivirkningerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Var jeg den eneste der ikke vidste...? - At p-piller stopper mælkeproduktionen, det snakkede vi om igår, fordi en af de andre var ked af hendes amning var gået i stå, hun selv om lægen var overbevist om at med så meget mælk som hun havde ville der ikke ske noget. Men det gjorde der, hun var jo dog trods alt blevet orienteret om risikoen af lægen.

Det var der skisme ingen der fortalte mig da jeg ville starte på p-piller efter Danielle, men nu er jeg da overbevist om at det også var derfor min amning gik i stå. Det var så held i uheld, for ellers havde det været sværere for mine forældre at pleje hende mens jeg var indlagt. Men det er da for dårligt at nogen læger bare udskriver p-piller uden at oplyse folk om bivirkningerne.

Nej, men jeg forstår slet ikke man tør spise hormoner når man ammer...alt går jo i mælken...så her var det på med dutten og så ellers amning der ud af...
Knus Eva..

Anmeld

22. juni 2009

Sweet1978

Eva skriver:

Nej, men jeg forstår slet ikke man tør spise hormoner når man ammer...alt går jo i mælken...så her var det på med dutten og så ellers amning der ud af...
Knus Eva..

Jeg får p-piller mest for at kunne kontrollere min mens. eller har jeg vildt ondt og bløder meget rigtigt meget. Så da den kom havde jeg ikke rigtigt noget valg. Og som sagt lægen frarådede det heller ikke, hverken af den ene eller anden årsag.

Anmeld

22. juni 2009

Honningblomst

Sweet1978 skriver:

Jeg får p-piller mest for at kunne kontrollere min mens. eller har jeg vildt ondt og bløder meget rigtigt meget. Så da den kom havde jeg ikke rigtigt noget valg. Og som sagt lægen frarådede det heller ikke, hverken af den ene eller anden årsag.

Men selvom lægen ikke fraråder det, så behøver det jo ikke være godt for barnet...personligt ville jeg bare ikke udsætte mit barn for hormoner, når det kan undgåes-smiler-
Kan anbefale en horrmonspiral...de er geniale, efter man er færdig med at amme..

Anmeld

22. juni 2009

Mca<3

Jeg spiser mini p i stedet  Det gør intet ved mælken ,, ville ikke løbe risikoen

Anmeld

22. juni 2009

Diana...

Eva skriver:

Knus Eva..

De p-piller der er nu der er så lidt i af den LILLE BITTE SMULE der går i mælken det har INGEN betydning.

Anmeld

22. juni 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

Jeg spiser mini p i stedet  Det gør intet ved mælken ,, ville ikke løbe risikoen

Mini p. beskytter først når du har haft din første mens.

Anmeld

22. juni 2009

Honningblomst

Diana... skriver:

De p-piller der er nu der er så lidt i af den LILLE BITTE SMULE der går i mælken det har INGEN betydning.

Men når de tages som piller ryger de rundt i hele systemet...jeg ville lige meget hvor lidt det handler om aldrig gøre det imens jeg ammede...et er hvad de siger, de kloge som ændrer mening hele tiden, noget andet er hvad jeg ville gøre-smiler
Knus Eva..

Anmeld

22. juni 2009

A.

den stopper ikke mælkeproduktionen men kan nedsætte den lille smulle i starten

Anmeld

22. juni 2009

Diana...

agnieszka skriver:

den stopper ikke mælkeproduktionen men kan nedsætte den lille smulle i starten

Det så mig der bliver snakket om i det her indlæg og på en uge fra jeg startet havet jeg kun mælk til at kunne amme om natten i 1 uge mere så jeg vil side den nedsætter den meget på mig og jeg havet bare meget mælk så meget at han kunne kløjse i det nogen gange og skiftet amme indlæg MANGE gange på en dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.