Er det mig der er urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2013

Nemesis

Nej synes ikke du er urimelig. Har han før kunne klare det på 35 min kan han det vel også endnu?!

Det virker til at han mener du klare det hele fordi du går hjemme.

Kan slet ikke se det skal tage ham så lang tid at øre sig klar..så må han korte badet lidt ned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

gædde/gitte

Lullaby skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg står op sammen kl. 6.30. Derefter går han på badeværelset ca 35 min. imens jeg får unger op, smører madpakker, giver dem tøj på og sørger for morgenmad. Fordelingen er sådan fordi jeg har barsel. Nå men, aftalen er så, at når han er færdig på badeværelset så hjælper han til men efterhånden er tiden så kneben når han kommer ud, at han ikke kan noget som helst. Hverken rede hår, børste tænder på dem, give dem lille tøj ¨på eller andet. Jeg synes faktisk at han har det nemt og beder ikke om meget. De gange jeg har sagt noget har han sagt, at han ikke kan gøre for, at det tager ham så lang tid på toilettet. Han er på toilettet, børster tænder og ordner hår på de 35 min. Så sagde jeg i morges, at han må stå tidligere op hvis han ikke kan skynde sig lidt mere og så flejnede han sidelæns og sagde, at jeg var urimelig og alle mulige ting så vi endte med at være uvenner. Han mener nemlig, at vi alle burde stå tidligere op og det er her jeg bliver muggen. For hvorfor skal vi alle op tidligere så HAN kan sidde på toilettet??

Er det mig der er forkert på den??

he he he he... undskyld, men kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet

Hvis det er det eneste I toppes om, så har I det pragtfuldt

nu er det jo ikke helt det samme, men:

Hjemme hos os, plejer min mand at sige "du bestemmer over alt i huset, MEN lokummet er MIT domæne... og vil jeg skide/sidde i 2 timer, til lårene sover, så gør jeg det!! det er en mands ret!"

Da vi byggede nyt hus, fik vi lavet 2 toiletter..så nu bestemmer jeg lidt på det ene lokum

Men gør han ikke nogen andre ting så??

Anmeld

6. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg jo et pragt exemplar af en mand, som hjælper med alt i hjemmet, så du ka da lige få et billede af hvordan tingene foregår her! 

Kærsten står op kl 6.50, går på wc, i bad, tøj på, sætter hår, er alberte vågen skifter han hende, mens jeg ligger og feder den i sengen. 

Nogen morgner tager han thea med i bad, gir hende tøj på, begynder at spise morgenmad med hende eller smøre hendes madpakke, mens mig og alberte sover vidre. Når han så ska afsted kl 7.35, står jeg op og tager over. 

Jeg går også hjemme på barsel, men kærsten laver da stadig aftensmad ind i mellem, når han kommer hjem kl 16.45, eller han handler ind efter arbejde, hvis der lige er noget vi mangler. ( normalt handler jeg stort ind om mandagen ) 

Jeg ved godt at jeg er rigtig heldig med min kærste, ingen tvivl om det, så hvis din mand boede hjemme ved mig, ville jeg nok forvente at han lige stod op 10 min før, så han ku hjælpe lidt mere til! Vh stine

Anmeld

6. marts 2013

Lullaby

gædde/gitte skriver:

he he he he... undskyld, men kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet

Hvis det er det eneste I toppes om, så har I det pragtfuldt

nu er det jo ikke helt det samme, men:

Hjemme hos os, plejer min mand at sige "du bestemmer over alt i huset, MEN lokummet er MIT domæne... og vil jeg skide/sidde i 2 timer, til lårene sover, så gør jeg det!! det er en mands ret!"

Da vi byggede nyt hus, fik vi lavet 2 toiletter..så nu bestemmer jeg lidt på det ene lokum

Men gør han ikke nogen andre ting så??

Vi er igang med at flytte og det han gjorde igår var at køre 4 papkasser ned på lageret hvor vi opmagasinerer indtil vi kan flytte.

Så igår var opgaverne som følger:

Mig: Hiver børn op, gør tøj klar, forbereder morgenmad, smører madpakker, ordner hår og tænder, kører dem afsted, handler, vasker op, vasker tøj, pakker, lægger tøj væk, ordner aftensmad, henter børn, putter det ene barn, putter den mindste og rydder væk efter aftensmaden.

Han: Sig selv samt 4 kasser på lageret.

Anmeld

6. marts 2013

gædde/gitte

Lullaby skriver:

Vi er igang med at flytte og det han gjorde igår var at køre 4 papkasser ned på lageret hvor vi opmagasinerer indtil vi kan flytte.

Så igår var opgaverne som følger:

Mig: Hiver børn op, gør tøj klar, forbereder morgenmad, smører madpakker, ordner hår og tænder, kører dem afsted, handler, vasker op, vasker tøj, pakker, lægger tøj væk, ordner aftensmad, henter børn, putter det ene barn, putter den mindste og rydder væk efter aftensmaden.

Han: Sig selv samt 4 kasser på lageret.

Så Pakker du kun dine egne ting, laver mad til dig og ungerne,vasker jeres tøj også må han jo selv ordne sit!

Spørg min eksmand om han har prøvet det  hahahahaha!! træls når man skal på job med de samme sure underhøvler for 3 dag i træk muhahahahahah

Anmeld

6. marts 2013

1990h

Lullaby skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg står op sammen kl. 6.30. Derefter går han på badeværelset ca 35 min. imens jeg får unger op, smører madpakker, giver dem tøj på og sørger for morgenmad. Fordelingen er sådan fordi jeg har barsel. Nå men, aftalen er så, at når han er færdig på badeværelset så hjælper han til men efterhånden er tiden så kneben når han kommer ud, at han ikke kan noget som helst. Hverken rede hår, børste tænder på dem, give dem lille tøj ¨på eller andet. Jeg synes faktisk at han har det nemt og beder ikke om meget. De gange jeg har sagt noget har han sagt, at han ikke kan gøre for, at det tager ham så lang tid på toilettet. Han er på toilettet, børster tænder og ordner hår på de 35 min. Så sagde jeg i morges, at han må stå tidligere op hvis han ikke kan skynde sig lidt mere og så flejnede han sidelæns og sagde, at jeg var urimelig og alle mulige ting så vi endte med at være uvenner. Han mener nemlig, at vi alle burde stå tidligere op og det er her jeg bliver muggen. For hvorfor skal vi alle op tidligere så HAN kan sidde på toilettet??

Jeg syntes snilt du kan bede ham stå tidligt op. bare fordi manden arbejder og du går hjemme er det ikke en fribillet til at han ikke skal hjælpe til. han har også været med til at lave tre børn og når du nu vækker dem og smørre madpakker og sådan syntes jeg kun det rimeligt at han også gør lidt efter han har brugt en halv time på badeværelset. det må da også være i hans interesse at hygge snakke lidt med sine børn om morgenen så enden må han være mindre tid på toilettet eller stå tidligere op.

Anmeld

6. marts 2013

LilleLene

Lullaby skriver:

jeg syntes DU har ret

han er da helt fra snøvsen

Anmeld

6. marts 2013

Bshizzle

Barsel eller ej.. Manden burde hjælpe til 

At han bruger 35 min på wc'et er vildt.. Min mand bruger MAX 10 min 

- men desværre er han rigtig dårlig til at stå op når man kalder! 

Da jeg gik på barsel var det stadig mig der stod for begge børn og køre den ældste i Børnehave (nogle gange kunne han lokkes!).. 

Men jeg stod osse for de huslige ting.. Dog er han god til at lave mad og putte den lille  

Anmeld

6. marts 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Det er ham der er urimelig. Og ovenikøbet rimelig barnagtig, at forlange du skal stå tidligere op, fordi han snøvler rundt på badeværelset.
Det giver ingen mening.

Nu må han mande sig op!!

At for mange mænd har som drenge hængt i mors skørter og ikke lært at tage et ansvar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.