Er det mig der er urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
18 svar
7 synes godt om
6. marts 2013

Lullaby

Sagen er den, at min mand og jeg står op sammen kl. 6.30. Derefter går han på badeværelset ca 35 min. imens jeg får unger op, smører madpakker, giver dem tøj på og sørger for morgenmad. Fordelingen er sådan fordi jeg har barsel. Nå men, aftalen er så, at når han er færdig på badeværelset så hjælper han til men efterhånden er tiden så kneben når han kommer ud, at han ikke kan noget som helst. Hverken rede hår, børste tænder på dem, give dem lille tøj ¨på eller andet. Jeg synes faktisk at han har det nemt og beder ikke om meget. De gange jeg har sagt noget har han sagt, at han ikke kan gøre for, at det tager ham så lang tid på toilettet. Han er på toilettet, børster tænder og ordner hår på de 35 min. Så sagde jeg i morges, at han må stå tidligere op hvis han ikke kan skynde sig lidt mere og så flejnede han sidelæns og sagde, at jeg var urimelig og alle mulige ting så vi endte med at være uvenner. Han mener nemlig, at vi alle burde stå tidligere op og det er her jeg bliver muggen. For hvorfor skal vi alle op tidligere så HAN kan sidde på toilettet??

Er det mig der er forkert på den??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

2babygirls

Lullaby skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg står op sammen kl. 6.30. Derefter går han på badeværelset ca 35 min. imens jeg får unger op, smører madpakker, giver dem tøj på og sørger for morgenmad. Fordelingen er sådan fordi jeg har barsel. Nå men, aftalen er så, at når han er færdig på badeværelset så hjælper han til men efterhånden er tiden så kneben når han kommer ud, at han ikke kan noget som helst. Hverken rede hår, børste tænder på dem, give dem lille tøj ¨på eller andet. Jeg synes faktisk at han har det nemt og beder ikke om meget. De gange jeg har sagt noget har han sagt, at han ikke kan gøre for, at det tager ham så lang tid på toilettet. Han er på toilettet, børster tænder og ordner hår på de 35 min. Så sagde jeg i morges, at han må stå tidligere op hvis han ikke kan skynde sig lidt mere og så flejnede han sidelæns og sagde, at jeg var urimelig og alle mulige ting så vi endte med at være uvenner. Han mener nemlig, at vi alle burde stå tidligere op og det er her jeg bliver muggen. For hvorfor skal vi alle op tidligere så HAN kan sidde på toilettet??

Er det mig der er forkert på den??

Herhjemme er jeg også på barsel. Baby er kun 1 mdr, så jeg ammer på lidt forskellige tidspunkter om morgenen afhængig af hvornår hun vågner. Derfor kan min mand ikke regne med min hjælp hvor morgen og står op kl 6, og så vækker jeg den store 6:20 de dage jeg kan og giver morgenmad, tøj og børster tænder. Men ellers klarer min mand det selv så de kan komme ud af døren kl 7. 

Jeg synes godt han kan stå op før.

Anmeld

6. marts 2013

mth1987

Det er meget muligt du er på barsel. Men jeg mener at man må være fælles om pligterne og det er da også hans unger. Jeg synes sagtens du kan sige han må stå tidligere op for det er ham og ikk jer der er langsom. Jeg tror desværre bare der er en del mænd som tror det en badeferie at være på barsel men der er da ingen grund til at i alle ska stå tidligere op. Og 35 min for hår, tænder og toilet besøg det er sgu meget. Da jeg sku møde på job kl 6 om morgen tog det mig 10 min at tage tøj på sætte hår ordne makeup og gå på toilettet...  

Anmeld

6. marts 2013

maryjane

Jeg ville også synes han kunne stå lidt før op, når nu de få ting tager ham 35 min. Du skal da ikke stå med det hele selv.

Anmeld

6. marts 2013

Loa

Altså når du ligefrem er på barsel synes jeg ikke der er noget galt i at du sørger for børnene. Han skal jo trods alt afsted. Og du skal vel ikke gøre dig selv klar også eller noget.

Hos os arbejder vi begge og skal afsted om morgenen, men der er det alligevel kun mig der sørger for Isabella og får hende givet morgenmad og får hende i tøj osv..

Anmeld

6. marts 2013

jydeinden

jeg vil sige at det kom meget an på om han også forlanger at du står for alt når han kommer hjem igen, for så synes jeg måske ikke det er helt rimeligt. men hvis det er fordi han bare gerne vil have lidt tid for sig selv så synes jeg enligt det er fair nok at den der går hjemme står for tingene hjemme

Anmeld

6. marts 2013

Lullaby

Loa skriver:

Altså når du ligefrem er på barsel synes jeg ikke der er noget galt i at du sørger for børnene. Han skal jo trods alt afsted. Og du skal vel ikke gøre dig selv klar også eller noget.

Hos os arbejder vi begge og skal afsted om morgenen, men der er det alligevel kun mig der sørger for Isabella og får hende givet morgenmad og får hende i tøj osv..

Jo jeg skal da gøre mig klar.   At jeg så kun bruger 10 min. er jo en anden snak. Og hvis den mindste vågner så er jeg nødt til at tage mig af hende da jeg jo ammer. Men synes du så slet ikke, at jeg kan forlange at han hjælper til? Mine unger er rimelig selvkørende da de 2 store er 5 og 8 men den mindste er kun 3 mdr.

Anmeld

6. marts 2013

Lullaby

jydeinden skriver:

jeg vil sige at det kom meget an på om han også forlanger at du står for alt når han kommer hjem igen, for så synes jeg måske ikke det er helt rimeligt. men hvis det er fordi han bare gerne vil have lidt tid for sig selv så synes jeg enligt det er fair nok at den der går hjemme står for tingene hjemme

Jamen jeg står for det hele herhjemme. Madlavning, rengøring, tøjvask osv.

Anmeld

6. marts 2013

Loa

Lullaby skriver:

Jo jeg skal da gøre mig klar.   At jeg så kun bruger 10 min. er jo en anden snak. Og hvis den mindste vågner så er jeg nødt til at tage mig af hende da jeg jo ammer. Men synes du så slet ikke, at jeg kan forlange at han hjælper til? Mine unger er rimelig selvkørende da de 2 store er 5 og 8 men den mindste er kun 3 mdr.

Nja måske når du er optaget af den lille kunne han hjælpe med de andre to.
Men jeg er nok bare farvet af at min mand også kun bruger hele morgenen på sig selv og jeg bruger den på min datter og jeg.

Anmeld

6. marts 2013

jydeinden

Lullaby skriver:

Jamen jeg står for det hele herhjemme. Madlavning, rengøring, tøjvask osv.

så synes jeg sagtens du kan forlange at når han kom hjem så lettede han bagdelen og tog sig af jeres børn og hvis ikke han kunne finde ud af det, ja så måtte du gerne efter min mening bede ham stå før op og være der om morgenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.