Dagpleje start og frusteret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.760 visninger
13 svar
8 synes godt om
5. marts 2013

christinak

Vores dreng på knap 11 måneder er lige startet i dp i mandags, han var der selv fra 8-10 mandag og så hentede vi ham. Tirsdag fra kl 8-11 og onsdag fra 7.30-12.30. Dp siger for hver dag at hun skriver når han skal hentes men jeg synes bare han er lang tid afsted. Han er ikke ked af det når vi afleverer ham men han græder som pisket når vi henter ham igen og klamrer sig fast til en, han vil ikke spise noget som helst i dp og sover minimalt.

han er vant til at sover formiddag ved 8 tiden herhjemme og ved dp mor sov han først tirsdag kl 10 og onsdag først kl halv 12 og så kun 1 time og så er han ødelagt resten af dagen. 

Blev ret mopset idag for dp mor havde gået en tur med dem idag fra 9-11 og der havde han ikke mulighed for at sove da der var 4 andre i vognen, og blev først puttet halv 12.

herhjemme sover han meget urolig om natten og vågner grædende, ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Sujan

Lyder som en meget normal indkøring.

Hvad tid vågner han?. Min datter kan heller ikke holde sig vågen helt til middag, så hun får en halv times lur til formiddag..

Anmeld

5. marts 2013

louisevl

Hvis han stadig har brug for sin formiddagslur synes jeg da bestemt også han skal have den der...Er der en grund til han ikke får den ved hende? For det ville da være fint, hvis han også kom ud kl. 8 ved hende...

Anmeld

6. marts 2013

modesty

Vores dreng på knap 11 måneder er lige startet i dp i mandags, han var der selv fra 8-10 mandag og så hentede vi ham. Tirsdag fra kl 8-11 og onsdag fra 7.30-12.30. Dp siger for hver dag at hun skriver når han skal hentes men jeg synes bare han er lang tid afsted. Han er ikke ked af det når vi afleverer ham men han græder som pisket når vi henter ham igen og klamrer sig fast til en, han vil ikke spise noget som helst i dp og sover minimalt.

han er vant til at sover formiddag ved 8 tiden herhjemme og ved dp mor sov han først tirsdag kl 10 og onsdag først kl halv 12 og så kun 1 time og så er han ødelagt resten af dagen. 

Blev ret mopset idag for dp mor havde gået en tur med dem idag fra 9-11 og der havde han ikke mulighed for at sove da der var 4 andre i vognen, og blev først puttet halv 12.

herhjemme sover han meget urolig om natten og vågner grædende, ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. 

Hvis mandag var den første dag overhovedet at han var der, så synes jeg også at det er en meget hurtig indkøring. Min dreng var først alene i VS på 3. dagen og kun i en time. De to første dage var jeg der sammen med ham hele tiden.

Det skal dog siges at det også tog en uges tid før det fungerede helt med spisning og sovning for ham i VS. Han skulle lige vænne sig til de nye omgivelser.

Og det holder ikke at hun ikke respekterer hans lure. Det bliver hun nødt til. Jeg kan forestille mig at det er fordi hun har større børn som ikke sover til formiddag og at hun derfor er vant til en anden rytme, men hun må jo finde sig i at når hun får så lille et barn, så er det anderledes.

Anmeld

6. marts 2013

christinak

Sujan skriver:

Lyder som en meget normal indkøring.

Hvad tid vågner han?. Min datter kan heller ikke holde sig vågen helt til middag, så hun får en halv times lur til formiddag..

Han vågner mellem 5-6 om morgenen så han er rigtig træt når vi afleverer ham kl 8 men han vil bare ikke finde ro i dagpleje. 

Anmeld

6. marts 2013

christinak

louisevl skriver:

Hvis han stadig har brug for sin formiddagslur synes jeg da bestemt også han skal have den der...Er der en grund til han ikke får den ved hende? For det ville da være fint, hvis han også kom ud kl. 8 ved hende...

Han vil ikke falde i søvn over i dp han kan slet ikke finde ro til det, og i nat har han grædt og sovet uroligt så jeg har beholdt ham hjemme idag og puttede ham kl 8 og nu sover han 

Anmeld

6. marts 2013

christinak

modesty skriver:

Hvis mandag var den første dag overhovedet at han var der, så synes jeg også at det er en meget hurtig indkøring. Min dreng var først alene i VS på 3. dagen og kun i en time. De to første dage var jeg der sammen med ham hele tiden.

Det skal dog siges at det også tog en uges tid før det fungerede helt med spisning og sovning for ham i VS. Han skulle lige vænne sig til de nye omgivelser.

Og det holder ikke at hun ikke respekterer hans lure. Det bliver hun nødt til. Jeg kan forestille mig at det er fordi hun har større børn som ikke sover til formiddag og at hun derfor er vant til en anden rytme, men hun må jo finde sig i at når hun får så lille et barn, så er det anderledes.

Synes også det er hurtigt specielt fordi han har brug for meget tryghed. I nat har han grædt og sovet uroligt og igen her til morgen grædt en del og vil kun hænge på mors arm så han får en hjemmedag idag og er måske afsted imorgen men kun 1 time 

Anmeld

6. marts 2013

sandramor

modesty skriver:

Jeg er helt enig her

Synes også hvis mandag var den første dag overhovedet at det måske var lidt voldsomt at han allerede er selv den første dag...
Her gjorde vi det at jeg de første 3 dage var sammen med melina hos vores dagplejer i omkring en time og når hun skulle sove formiddagslur tog vi hjem....
På 4 dagen var hun så alene men kun en halv time så kom jeg igen.... På 5 dagen halvanden time og så gik vi på weekend...
Og derefter gik vi op til at hun sov formiddagslur derhenne og faktisk først efter 2 halv uge sov hun til middag derhenne....
Nu ved jeg selvfølgelig ike hvor lang tid du har til indkøringen men jeg havde masser af tid og tog det derfor i små bidder og idag en måned efter opstart stortrives hun derhenne....
Jeg vil så sige at jeg ikke sys det lyder særlig hensigtsmæssigt at din dagplejer går tur og derved ikke sørger for at jeres dreng kan få sovet om formiddagen..... Det er jo da vigtigt at der i indkøringen blir taget hensyn til hans behov.... Det ville jeg klart tage en stille og rolig snak med hende om.....

Anmeld

6. marts 2013

Carina:-)

christinak skriver:

Synes også det er hurtigt specielt fordi han har brug for meget tryghed. I nat har han grædt og sovet uroligt og igen her til morgen grædt en del og vil kun hænge på mors arm så han får en hjemmedag idag og er måske afsted imorgen men kun 1 time 

God beslutning

Små børn aner intet om at deres forældre kommer igen,så for dem føles det som om de bliver forladt-

Og så reagerer de med det du beskriver med gråd,og angst om natten.

Indkøring skal gå stille og roilgt.

Og husk det er dit barn,og føles det ikke rigtigti maven har du alt ret til at sige fra over for dp .

Anmeld

6. marts 2013

k&k&k&k

christinak skriver:

Vi er selv igang med at køre Kaya ind i DP. Hun blliver 11 mdr. d. 27 så er lidt i samme båd.

Dog er vores DP-mor overhovedet ikke som din. Det er hende der "bestemmer" hvornår Kaya har fået for meget og skal hjem. I mandags var hun der fra kl. 9 - 13 og sov fra 11-13. Tirsdag var hun der fra kl. 8 - 10.30 og kom direkte hjem i vognen og sov.

I dag ringer vores DP-mor når hun mener Kaya er færdig til at komme hjem. Og det er helt på børnenes primisser og hun er ikke ude af huset med dem før de er klar til det og indtil de er kommet ind i en rytme.

Det skal lige siges at vores DP-mor har startet en hel ny gruppe op med 4 børn der aldrig har været i DP og som alle har samme alder.

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn hvordan de klarer en indkøring og hvor stort deres behov for trykhed er. Og det er bare skide svært når ens lille pus er overtræt og ked af det hver gang man henter. Men jeg tror desværre ikke der er andet at gøre end at klø på. Selvfølgelig skal han ikke lide overlast i form af for lidt søvn flere dage i træk. Og derfor er det fint du har holdt ham hjemme i dag. Men DP-mødre har jo kørt MANGE børn ind og de ved hvad de gør. Ellers må du tage en snak med din DP-mor og fortælle hende hvordan det er med David og hvordan han har det når han kommer hjem. Måske har hun et foreslag til hvordan i kan gøre det anderledes.

I Kaya´s DP er der en lille pige som har haft indkøring i en måned nu og hun er stadig ked af det hver dag vi afleverer og henter Kaya. Så det kan godt tage lang tid desværre.

Jeg håber snart at David har vænnet sig til DP og at han hurtigt bliver en glad dreng igen, også når han er i DP.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.