Migræne og eftervirkninger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Leneur

Britt88 skriver:

Når jeg får de anfald som du beskriver er det der virker på mig søvn, koldt på hovedet, mørke og ro - og ikke mindst en migrænepille..

Har været migrænepatient i 15 år og har desværre ikke fundet kuren

Virker de migrænepiller? For normalt plejer det jo at gå over efter opkast og det at jeg får sovet lidt, så det har jo forholdsvis været hurtigt overstået og har bare levet med at det var sådan det var.
Kan det også være tegn på en begyndende overgangsalder? Led nemligmeget af børnemigræne, kom i puberteten og havde ca 1 anfald hver andet år. Blev 30 og så er de bare blevet hyppigere og hyppigere og skal være heldig hvis der går 14 dage uden et....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Leneur

Tauf skriver:

Min mand lider MEGET af det. Han har haft det i ca.25år. Han har nogle piller han tager når han kan mærke det begynder. Han må først tage dem når synsforstyrrelse er væk. Så går der ca. 2 timer så er det væk og han når ikke opkast.

Foråret 2011 lige inden vi fik Elias. Det gik helt galt der han havde anfald 3-4 gange om ugen og pillerne virkede ikke. Han fik så nogle nye som heller ikke virke. De forsatte efter Elias var kommet til verden. Han fik så nogle forebyggende piller. De VIRKER Han har det ikke så tit og får han det virker de andre piller igen.

Men han er også meget træt og tung i hovedet den næste dag..

Årh ha, så har han da også været hårdt ramt. Synes det ville være sværtat tage forebyggende da det jo som regel starter som en alm. hovedpine der bare udvikler sig. Jeg kan nemlig først mærke forskel når kvalmen og synsforstyrrelserne kommer.
Må et smut forbi lægen og høre ad.

Anmeld

5. marts 2013

Leneur

VIPpigen skriver:

Helt enig med Britt88... Søvn, mørke, noget koldt på hovedet, og nogen stærke smertestillende.... Har heldigvis ikke haft migræne i noget tid nu... Men Åhh, hvor gør det ondt

Det gør nemlig skide ondt og man har det så dårligt.

Anmeld

5. marts 2013

Hullabullabulla

Leneur skriver:

Virker de migrænepiller? For normalt plejer det jo at gå over efter opkast og det at jeg får sovet lidt, så det har jo forholdsvis været hurtigt overstået og har bare levet med at det var sådan det var.
Kan det også være tegn på en begyndende overgangsalder? Led nemligmeget af børnemigræne, kom i puberteten og havde ca 1 anfald hver andet år. Blev 30 og så er de bare blevet hyppigere og hyppigere og skal være heldig hvis der går 14 dage uden et....

Da min migræne var på sit højeste virkede pillerne kun kortvarigt - forstået på den måde at jeg dagligt måtte tage dem for at kunne opretholde en normal hverdag..

Har været tilknyttet hovedpinecentret i Glostrup og der blev jeg sat på afvænning og fik anden medicin uden held..

Det der mærkeligt nok fik mine anfald til at blive så sjældne så de er til at holde ud, var at stoppe med ppiller..

Når jeg nu får er anfald har pillerne god effekt , men er dog ødelagt et par dage efter.. 

Mht tidlig overgangsalder og migræne har jeg ingen ide om det kan hænge sammen - men jeg synes bestemt at du skal kontakte lægen og snakke med ham/hende om det, migræne er hårdt at leve med, især regelmæssige anfald..

Anmeld

5. marts 2013

Fuglemor

Jeg fik da jeg led meget af det nogle muskel afslappende samt noget til selve hovedpinen af lægen. Og det hjalp. I dag lider jeg af det i tre dage i forbindelse med menstruation. Men har ikke taget mig sammen til at gå forbi lægen endnu

Anmeld

5. marts 2013

Jupiter

Skal jeg forbi lægen? Hvornår skal de tages? For nogle gange er det jo bare en hovedpine og ikke migræne jeg får. Virker de på dig?

Ja de virker!

Jeg kan som regel mærke om det er migræne eller bare en almindelig hovedpine der er på vej. Jeg får flimmer for øjnene. Så pillen skal tages så snart du fornemmer at det er på vej - så plejer det at tage det værste i opløbet.

Yep, du skal forbi lægen og fortælle at du har migræne anfald.

Jeg oplevede også at anfaldene kom meget sjældnere efter jeg fik pillerne, så har kun haft et par anfald siden da (måske 3-4 stykker på 4-5 år).

Anmeld

5. marts 2013

Asta&Alfred

Leneur skriver:

Havde et migræneanfald for præcis en uge siden med synsforstyrrelser, svedeture, kvalme og opkast og det at jeg har kastet op, plejer at virke. Er da drænet nogle dage men ellers plejer jeg at være ovenpå. Bare ikke denne gang. Har dog kun en let hovedpine nu men kvalmen er der konstant og den er ulidelig, så hvad kan jeg spise og drikke for at holde den nede, eller få til at gå helt væk?? Hvad gør i når migrænen sætter ind hos jer??

Jeg har desværre erfarret at der ikke er andet for end at tage mit migræne medicin og så ligge mig under dynen, helst i et mørkt rum. Jeg har før hen forsøgt at klare mig gennemdagen og tage lidt almindleige hovedpine-piller, men det duer bare ikke:-(

Det er så irriterende at skulle bruge en dag på migræne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.