Migræne og eftervirkninger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.439 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. marts 2013

Leneur

Havde et migræneanfald for præcis en uge siden med synsforstyrrelser, svedeture, kvalme og opkast og det at jeg har kastet op, plejer at virke. Er da drænet nogle dage men ellers plejer jeg at være ovenpå. Bare ikke denne gang. Har dog kun en let hovedpine nu men kvalmen er der konstant og den er ulidelig, så hvad kan jeg spise og drikke for at holde den nede, eller få til at gå helt væk?? Hvad gør i når migrænen sætter ind hos jer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Mettefpigen

Min mor får nogle stærke piller... De virker på hende..

Anmeld

5. marts 2013

Jupiter

Jeg får også migræne-piller

Anmeld

5. marts 2013

Dinna88

Nu er det ikke migræneanfald jeg får, men spændingshovedpine (som jeg tror har stærk forbindelse til migræne, så jeg er faktisk overbevist om at det er en blanding)

Og jeg kan som regel få grød ned, som det eneste. Har du prøvet det? Ikke nødvendigvis en sund grød, men f.eks. frugtgrød med mælk - det søde hjælper enormt meget for mig!

Anmeld

5. marts 2013

Hullabullabulla

Leneur skriver:

Havde et migræneanfald for præcis en uge siden med synsforstyrrelser, svedeture, kvalme og opkast og det at jeg har kastet op, plejer at virke. Er da drænet nogle dage men ellers plejer jeg at være ovenpå. Bare ikke denne gang. Har dog kun en let hovedpine nu men kvalmen er der konstant og den er ulidelig, så hvad kan jeg spise og drikke for at holde den nede, eller få til at gå helt væk?? Hvad gør i når migrænen sætter ind hos jer??

Når jeg får de anfald som du beskriver er det der virker på mig søvn, koldt på hovedet, mørke og ro - og ikke mindst en migrænepille..

Har været migrænepatient i 15 år og har desværre ikke fundet kuren

Anmeld

5. marts 2013

MyLove E

Min mand lider MEGET af det. Han har haft det i ca.25år. Han har nogle piller han tager når han kan mærke det begynder. Han må først tage dem når synsforstyrrelse er væk. Så går der ca. 2 timer så er det væk og han når ikke opkast.

Foråret 2011 lige inden vi fik Elias. Det gik helt galt der han havde anfald 3-4 gange om ugen og pillerne virkede ikke. Han fik så nogle nye som heller ikke virke. De forsatte efter Elias var kommet til verden. Han fik så nogle forebyggende piller. De VIRKER Han har det ikke så tit og får han det virker de andre piller igen.

Men han er også meget træt og tung i hovedet den næste dag..

Anmeld

5. marts 2013

Leneur

Dinna88 skriver:

Nu er det ikke migræneanfald jeg får, men spændingshovedpine (som jeg tror har stærk forbindelse til migræne, så jeg er faktisk overbevist om at det er en blanding)

Og jeg kan som regel få grød ned, som det eneste. Har du prøvet det? Ikke nødvendigvis en sund grød, men f.eks. frugtgrød med mælk - det søde hjælper enormt meget for mig!

Det må jeg prøve. Lige for tiden er det cola og saftevand jeg får for at holde det bare lidt nede.

Anmeld

5. marts 2013

VIPpigen

Helt enig med Britt88... Søvn, mørke, noget koldt på hovedet, og nogen stærke smertestillende.... Har heldigvis ikke haft migræne i noget tid nu... Men Åhh, hvor gør det ondt

Anmeld

5. marts 2013

Leneur

Jupiter skriver:

Jeg får også migræne-piller

Skal jeg forbi lægen? Hvornår skal de tages? For nogle gange er det jo bare en hovedpine og ikke migræne jeg får. Virker de på dig?

Anmeld

5. marts 2013

Dinna88

Leneur skriver:

Det må jeg prøve. Lige for tiden er det cola og saftevand jeg får for at holde det bare lidt nede.

men jeg vil også anbefale dig at gå på apoteket/matas/helsebutik og høre, om de har en afslappende urtethe. Baldrian kan også virke rigtig godt på mig (http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/soevnproblemer/soevnproblemer---forebyggelse-og-sundhedsfremme/baldrian/)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.