gør vi noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Mother-love

Hun er klart i tigerspring/ udviklingsspring. For det med at søge mere voksenkontakt og så det med når hun bliver puttet.

Jeg kan selv huske det fra isabella hun er 21 mdr nu og omkring 18-19 mdrs alderen var hun i udviklingsspring. Vi er slet ikke i tvivl når det sker. For hun bliver fuldstændig hysterisk.
Men det er forskelligte fra barn til barn hvordan de tager de perioder.

For selvom hun self godt kan mærke at far kommer hjem lidt senere så er det ikke der skoen trykker. For far kommer jo hjem og de tumler som de plejer.

Så synes bestemt ikke du skal være bekymret. Og de burde også i vs vide at det er mere sensynligt det er et udviklingsspring end det er andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Så er vi ikke de eneste der oplever det Altså der er jo 75 ugers springet, og mener det passer meget godt med vores datters alder. Hun er vel et sted mellem 70-75 uger - og selvom bogen stopper tror jeg klart de fortsætter med at have spring og faser op igennem livet i det hele taget! Jeg synes bare ikke, hvis det er det, at der er så meget at gøre andet end at give dem den tryghed de har brug for. Jeg har ikke lyst til at bandlyse sutteklud og sut fuldstændig og have et ulykkeligt barn til følge

Jeg har lige tjekket efter - min dreng er cirka 72 uger. Jeg anede faktisk ikke at der lå et spring dér, men det er da skønt at få bekræftet sin mistanke. 

Anmeld

5. marts 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg tænker nemlig også det lige så godt kan være hun er i et udviklingsspring, og så har hun fået en masse tænder lige i røven af hinanden, hun har en hjørnetand som er på nippet til at bryde ud. Men hun ser da sin far mindre end tidligere, normalt var han afsted fra 8.30-16, og det var ham der fulgte hende i VS og mig der hentede hende. Nu er han væk 7.30-17, og jeg både afleverer og henter. Men det kan vi jo ikke rigtig gøre så meget ved, det er sådan tingene er indtil sensommeren jo

Det er svært at sige, hvad der er hvad. Men var jeg jer, så ville jeg tage den helt med ro. Min søn har også perioder hvor han søger sutten og kluden mere, og fred være med det. De er jo i rivende udvikling og det vil betyde mere sårbare perioder.

Vær åbne for hvad personalet siger i vuggestuen, men tag den med ro. Jeg er sikker på, at I gør det godt!

Vh. Louise

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

nej men hun får står de ekstre "krav" der bliver sat og at alle sys hun skal være så stor... de bitte små ting vi ik liger mærke til.... og ja ved godt t mange pædagoger vil ha de skal af med den sut hele tiden... inc mig selv (er pæd i en vs) men når de går igennem turbulente perioder i deres lille liv... som du selv beskriver mindre far tid, skal være stor... mange tænder... så har hun altså brug for den... og sin nusse klud og selvfølgelig skal hun ha lov til det... så kan man tage den mere fra hende når hun kommoer "over" det punkt og er klar til det...

børnene skal ikke følge vores kasser og systemer... vi skal følge børnene... for så har børnene det bedst

Er helt enig - det er jo pga tryghedsbehov. Og hun har nogle gode pædagoger, som er der for hende, men de kan jo ikke være der hvert sekund, og så synes jeg jo kun det er rart, hvis hun finder ro i sin sut og sin nusseklud..

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg synes det lyder som et fantastisk børneliv din datter har! Skønt at kunne være så meget hjemme hos mor når man kuner 1 1/2 år. I mine øjne skal du ikke gøre noget anderledes, men nyde den ro du har til din datter! Vuggestuer synes bare de er bedst, og så kan de føle sig trådt over tæerne når børnene ikke er så meget i institution. Blæs på hvad de siger! Børn sover ikke ens gennem hele deres barndom, så det at hun er svær at lægge om aftenen, kan lige så godt have noget med almindelig udvikling at gøre, end det er en Reaktion.

Hvor er jeg glad for du siger sådan - jeg er glad for at kunne give min datter de dage. Det passer med hun er med til formiddagfrugt og sang kl 9, får sin frokost kl 11, middagslur og eftermiddagsmad 13.45 - Og så leg derimellem. Så er hun med i rutinen, får det sociale og stimuleres, men der er stadig de dejlige lange morgener sammen med mig, og de lange eftermiddage hvor vi kan hygge. Jeg kunne ikke drømme om at sende hende afsted 7-16, når jeg bare er hjemme. Heller ikke når lillebror kommer.. Men jeg har også umiddelbart haft indtryk af, at hun er inde i et udviklingsspring mere end noget andet. Passer også med alderen

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke lige læst de andre svar, men jeg vil da sige, at alle mine veninder, hvis børn har skulle have en søskende eller forældrene var ved at gå fra hinanden, har reageret på en eller anden måde, og da jeg arbejdede i vuggestue snakkede vi med mange forældre, der var nervøse over, at deres børn reagerede, og vi sagde altid, at det var sundt, at et barn reagerer på, at der sker ændringer! Det ville da være mere mærkeligt hvis hun ikke havde nogen reaktion!

Du er på ingen måde en dårlig mor, og jeg ville nok spørge vs personalet om de mener, at l kan gøre noget anderledes, siden de bliver ved med at bringe det på banen! Jeg synes faktisk ikke de kan være bekendt at sige det flere gange, uden at give dig en grund til, at de bliver ved med at nævne det!

Det gør mig også ked af det hver gang de bringer det på bane. Så må de jo komme med noget konstruktivt, fremfor at jeg skal komme til at føle at det er mig, der fejler.Hun får SÅ meget kærlighed, omsorg, struktur i hverdagen og leg, og hvis jeg ser bort fra det jeg føler pga det de siger i VS, så er jeg ikke i tvivl om, at vi gør alt helt perfekt og er gode forældre. Men hold op de kan få sat en nagende tvivl i maven på en! Jeg spørger i morgen..

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Hun er klart i tigerspring/ udviklingsspring. For det med at søge mere voksenkontakt og så det med når hun bliver puttet.

Jeg kan selv huske det fra isabella hun er 21 mdr nu og omkring 18-19 mdrs alderen var hun i udviklingsspring. Vi er slet ikke i tvivl når det sker. For hun bliver fuldstændig hysterisk.
Men det er forskelligte fra barn til barn hvordan de tager de perioder.

For selvom hun self godt kan mærke at far kommer hjem lidt senere så er det ikke der skoen trykker. For far kommer jo hjem og de tumler som de plejer.

Så synes bestemt ikke du skal være bekymret. Og de burde også i vs vide at det er mere sensynligt det er et udviklingsspring end det er andet.

Det er jeg glad for du siger... For det var først min egen tanke. At det er udviklingsspring. Det sidste tigerspring ligger lige omkring den alder hun har nu jo.. Og vi opfylder jo alle hendes behov + mere til.

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har lige tjekket efter - min dreng er cirka 72 uger. Jeg anede faktisk ikke at der lå et spring dér, men det er da skønt at få bekræftet sin mistanke. 

Jeps, det er det allersidste i "biblen" aka Vidunderlige uger :-)

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det er svært at sige, hvad der er hvad. Men var jeg jer, så ville jeg tage den helt med ro. Min søn har også perioder hvor han søger sutten og kluden mere, og fred være med det. De er jo i rivende udvikling og det vil betyde mere sårbare perioder.

Vær åbne for hvad personalet siger i vuggestuen, men tag den med ro. Jeg er sikker på, at I gør det godt!

Vh. Louise

Tak

Anmeld

5. marts 2013

Kay

Anonym skriver:

Er helt enig - det er jo pga tryghedsbehov. Og hun har nogle gode pædagoger, som er der for hende, men de kan jo ikke være der hvert sekund, og så synes jeg jo kun det er rart, hvis hun finder ro i sin sut og sin nusseklud..

lige netop derfor skal hun da ha lov til det når hun har det svært i en periode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.