Hvad ville i gøre`?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

tweety2060

LSM skriver:

MåMåpsipigIkke andre ?

Må sige at det er ret imponerede at over 100 har læst dit indlæg men under 10 har en mening om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Mamalou

Vi sagde nej til den første dagplejer vi blev tilbudt, fordi vores mavefornemmelse bare ikke var god. Hun havde både hund og kat, hvilket blev vores begrundelse overfor pladsanvisningen. En uge efter blev vi tilbudt vores nuværende og vi er glade for at vi sagde nej til den første.

Hvis jeg var i jeres situation, så ville jeg sige nej med den baggrund, at dagplejeren så kort tid efter skal sygemeldes. Jeg ved godt det er svært at undgå gæstepleje, men jeg synes det er alt for tidligt efter så kort tid efter start. Det ville jeg ikke kunne gøre med min egen søn. 

Jeg synes I har en rigtig god begrundelse for at sige nej.

Vh. Louise

Anmeld

5. marts 2013

Mamalou

tweety2060 skriver:

Må sige at det er ret imponerede at over 100 har læst dit indlæg men under 10 har en mening om det

Sådan er det desværre ofte 

Anmeld

5. marts 2013

Mamalou

At der er en længere periode fra startdatoen i dagplejen til du skal starte på job er kun positivt. Så er der god tid til en god indkøring, og mulighed for at holde fridage ind i mellem. Bare så du er opmærksom på det Jeg startede på arbejde den 26. marts og bad om en plads fra den 15. marts - fik en plads fra den 1. marts, men begyndte først at køre sønnen ind efter 14 dage, altså den 14. marts

Giver det mening?

Anmeld

5. marts 2013

LSM

tweety2060 skriver:

Vi bad om åbningstider der hed 6.20-16.30 tror jf men fik tilbudt en dp med tiderne 6.20-16.15 og så fik vi også at vide tiderne muligvis kunne ændres... MEn det kræver at de andre børn (forældre) siger Ja og dp ligeledes... DEr var et forældre par som nægtede og derfor ville vi have et stort afhentnings problem indtil det andet barn skulle i børnehave....
Vi tog dog pladsen men endte med en anden dp pga manglende kemi og erfaring.
Men syntes faktisk det er lidt et problem at i skal lave indkøringsfasen, så sygemelding, formentelig ny indkørings og så evt sommerferie lige efter..... I min verden er Det slet ikke optimalt, og ville ikke gå med min pige, andre ville måske ikke have de store problemer....

Ja lige præcis synes det bliver noget rodet noget!
Det er da forvirrende for min lille dreng, først skal han vende sig til at være væk fra mig så meget, så skal han pludselig et andet sted hen, og ja så kommer sommerferien.
Puha kan jeg da ikke byde ham

Anmeld

5. marts 2013

LSM

Mamalou skriver:

Vi sagde nej til den første dagplejer vi blev tilbudt, fordi vores mavefornemmelse bare ikke var god. Hun havde både hund og kat, hvilket blev vores begrundelse overfor pladsanvisningen. En uge efter blev vi tilbudt vores nuværende og vi er glade for at vi sagde nej til den første.

Hvis jeg var i jeres situation, så ville jeg sige nej med den baggrund, at dagplejeren så kort tid efter skal sygemeldes. Jeg ved godt det er svært at undgå gæstepleje, men jeg synes det er alt for tidligt efter så kort tid efter start. Det ville jeg ikke kunne gøre med min egen søn. 

Jeg synes I har en rigtig god begrundelse for at sige nej.

Vh. Louise

Ja synes også det er meget kort efter den sygemelding ligger, hvis han nu havde gået der i 6 måneder var det noget andet, men han kommer kun til at have gået der lidt over en måned
Og han risikere jo at skulle være i vikardagplejen næsten lige så længe og så skal han pludselig tilbage igen

Dejligt i fik en i blev glade for trods i sagde nej til den første

Håber jeg også vi kan, vi kunne selvfølgelig også blive rigtig glade for hende vi er blevet tilbudt, vi er bare blevet hende tilbudt på det forkerte tidspunkt.

Det med hun ligger den gale vej i forhold til arbejde, kunne vi nok godt leve med, selvfølgelig er det træls men hvis nu bare vi havde rigtig god kemi med hende så var det jo bare sådan det var. Det er mere med den der sygemelding der

Anmeld

5. marts 2013

LSM

Mamalou skriver:

At der er en længere periode fra startdatoen i dagplejen til du skal starte på job er kun positivt. Så er der god tid til en god indkøring, og mulighed for at holde fridage ind i mellem. Bare så du er opmærksom på det Jeg startede på arbejde den 26. marts og bad om en plads fra den 15. marts - fik en plads fra den 1. marts, men begyndte først at køre sønnen ind efter 14 dage, altså den 14. marts

Giver det mening?

Hehehe nej ikke helt?
Selvom du havde pladsen fra 1 marts begyndte du først at køre ind d 14?
Men hvad har forskellen så været på at du har haft pladsen fra d. 1 når du alligevel ikke har benyttet dig af det

Jeg ønsker at få fra 1 maj, så har vi ca 3 uger til at køre ham ordenligt ind

Anmeld

5. marts 2013

Mamalou

LSM skriver:

Ja synes også det er meget kort efter den sygemelding ligger, hvis han nu havde gået der i 6 måneder var det noget andet, men han kommer kun til at have gået der lidt over en måned
Og han risikere jo at skulle være i vikardagplejen næsten lige så længe og så skal han pludselig tilbage igen

Dejligt i fik en i blev glade for trods i sagde nej til den første

Håber jeg også vi kan, vi kunne selvfølgelig også blive rigtig glade for hende vi er blevet tilbudt, vi er bare blevet hende tilbudt på det forkerte tidspunkt.

Det med hun ligger den gale vej i forhold til arbejde, kunne vi nok godt leve med, selvfølgelig er det træls men hvis nu bare vi havde rigtig god kemi med hende så var det jo bare sådan det var. Det er mere med den der sygemelding der

Jeg synes man skal forsøge, at de små får så få skift som muligt. Så jeg synes I skal takke nej. Det ville jeg i hvert fald have gjort. Afstanden kan man altid finde ud af - sådan havde vi det i hvert fald - fordi det vigtigste er, at man finde en god dagplejer. 

Jeg håber I finder en god løsning for jer!

Vh. Louise

Anmeld

5. marts 2013

Mamalou

LSM skriver:

Hehehe nej ikke helt?
Selvom du havde pladsen fra 1 marts begyndte du først at køre ind d 14?
Men hvad har forskellen så været på at du har haft pladsen fra d. 1 når du alligevel ikke har benyttet dig af det

Jeg ønsker at få fra 1 maj, så har vi ca 3 uger til at køre ham ordenligt ind

For at få pladsen hos vores dagplejer skulle det være fra den 1. marts, hvor vi også betalte fra, selvom vi først brugte pladsen 14. dage efter Hellere have for "meget" tid end det modsatte - det var mit budskab

Anmeld

5. marts 2013

LSM

Mamalou skriver:

Jeg synes man skal forsøge, at de små får så få skift som muligt. Så jeg synes I skal takke nej. Det ville jeg i hvert fald have gjort. Afstanden kan man altid finde ud af - sådan havde vi det i hvert fald - fordi det vigtigste er, at man finde en god dagplejer. 

Jeg håber I finder en god løsning for jer!

Vh. Louise

lige præcis

Tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.