Hvad ville i gøre`?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
20 svar
4 synes godt om
5. marts 2013

LSM

Sagen er den, at vi er blevet tilbude dagplejeplads 4 km fra hvor vi bor
(Modsat retning af vores begges arbejde)

Vi er blévet tilbudt den fra 1/4 men har egentlig først behov for den til maj (starter på job d. 21/5)

Dagplejeren skal opereres i knæet d. 13 maj og skal sygemeldes mindst 3 uger efterfølgende, hvor vores søn så skal i vikar dagpleje hvis det er

Den ligger ret upraktisk iforhold til vores arbejde og møder vi begge ret tidligt kl 7, så hvis den skal ligge "så" langt væk ville det være rart det var hen mod arbejdet i stedet for den helt anden retning
Derudover ved jeg ikke helt, hvordan jeg har det med at vores søn forholdsvis hurtigt, skal i vikardagpleje og så i så lang tid

Hvad ville i gøre i lignende situation?
Hvor store er mulighederne for, at vi kan nå at blive tilbudt anden dagpleje inden jeg starter på job?
Andre der har prøvet at takke nej til første tilbud? Fortæl gerne om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

tweety2060

Det er lidt svært syntes jeg.... Vi skrev også vores pige op, så vi havde rigtig ind tid til indkøringsfasen, da hun er meget generet og stille. Vi havde plads fra d1 maj og skulle først starte arbejde i juli... Vi måtte starte d 20 juli hvis vi ville, vi skulle bare betale fra d 1 maj.
Rigtig groft så tror jeg pladsanvisningen er "ligeglad" med om det ligger på vejen... I har skrevet aflevering og hente tidspunkt Og så længe de er indfriet og det Er I distriket så har de givet pladsgaranti...
Sådanne er vores i hvert fald!!
Kan ikke fortælle hvad i skal gøre.... Men ønsker jer held og lykke

Anmeld

5. marts 2013

LSM

tweety2060 skriver:

Det er lidt svært syntes jeg.... Vi skrev også vores pige op, så vi havde rigtig ind tid til indkøringsfasen, da hun er meget generet og stille. Vi havde plads fra d1 maj og skulle først starte arbejde i juli... Vi måtte starte d 20 juli hvis vi ville, vi skulle bare betale fra d 1 maj.
Rigtig groft så tror jeg pladsanvisningen er "ligeglad" med om det ligger på vejen... I har skrevet aflevering og hente tidspunkt Og så længe de er indfriet og det Er I distriket så har de givet pladsgaranti...

Tak skal du have ,
Det undre mig også lidt, snakkede med dagpleje lederen i vores distrikt for at få åbningstider og hun åbner faktisk først kl 7, så sagde at der havde vi allerede et problem, og at vi jo havde skrevet hvornår komme gå tiderne for vores søn ca ville være, jeg skal så selv snakke med dagplejeren om de evt kunne ændres

Anmeld

5. marts 2013

LSM

tweety2060 skriver:

Glemte at sige vi nok også har været ret så uheldige, da der faktisk kun ligger 2 dagplejere i vores distrikt, som ikke ligger nogenlunde på vejen hentil mit arbejde

Anmeld

5. marts 2013

LSM

Ikke andre ?

Anmeld

5. marts 2013

modesty

LSM skriver:

Sagen er den, at vi er blevet tilbude dagplejeplads 4 km fra hvor vi bor
(Modsat retning af vores begges arbejde)

Vi er blévet tilbudt den fra 1/4 men har egentlig først behov for den til maj (starter på job d. 21/5)

Dagplejeren skal opereres i knæet d. 13 maj og skal sygemeldes mindst 3 uger efterfølgende, hvor vores søn så skal i vikar dagpleje hvis det er

Den ligger ret upraktisk iforhold til vores arbejde og møder vi begge ret tidligt kl 7, så hvis den skal ligge "så" langt væk ville det være rart det var hen mod arbejdet i stedet for den helt anden retning
Derudover ved jeg ikke helt, hvordan jeg har det med at vores søn forholdsvis hurtigt, skal i vikardagpleje og så i så lang tid

Hvad ville i gøre i lignende situation?
Hvor store er mulighederne for, at vi kan nå at blive tilbudt anden dagpleje inden jeg starter på job?
Andre der har prøvet at takke nej til første tilbud? Fortæl gerne om det

Det er jo svært at sige, da det kommer an på hvad udbuddet i jeres området ellers er, og hvordan ventelisterne ser ud.

Umiddelbart lyder det ikke særlig fordelagtigt. Jeg ville nok ringe til pladsanvisningen og høre hvad udsigterne til en anden plads er hvis I siger nej til den her. 

Anmeld

5. marts 2013

LSM

modesty skriver:

Det er jo svært at sige, da det kommer an på hvad udbuddet i jeres området ellers er, og hvordan ventelisterne ser ud.

Umiddelbart lyder det ikke særlig fordelagtigt. Jeg ville nok ringe til pladsanvisningen og høre hvad udsigterne til en anden plads er hvis I siger nej til den her. 

Ja det kunne være jeg skulle prøve at ringe til dem tak for svar

Anmeld

5. marts 2013

Ka+Ma=Be

Jeg ville takke pænt nej!
Vi stod i en lignende situation med vores søn sidste år. Vi fik også til tilbudt en dagplejeplads 3-4 km i den "forkerte" retning. Da man, i Københavns kommune, har mulighed for at sige nej én gang, gjorde vi det. Vi var så heldige at pladsanvisningen ringede med en ledig plads i vores 1. prioritetsvuggestue allerede dagen efter
Det var et sats, men jeg fortryder ikke.

Anmeld

5. marts 2013

LSM

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg ville takke pænt nej!
Vi stod i en lignende situation med vores søn sidste år. Vi fik også til tilbudt en dagplejeplads 3-4 km i den "forkerte" retning. Da man, i Københavns kommune, har mulighed for at sige nej én gang, gjorde vi det. Vi var så heldige at pladsanvisningen ringede med en ledig plads i vores 1. prioritetsvuggestue allerede dagen efter
Det var et sats, men jeg fortryder ikke.

Dejligt i kunne være så heldige , vil også bare gerne have, vi kunne få en i den anden retning, som skrevet tidligere har vi været ret uheldige iforhold til det, da der faktisk kun ligger 2 der ikke nogenlunde er på vejen til arbejde.
Jeg vil rigtig gerne cykle på arbejde og aflevere Benjamin på vej derhen, men det kan jeg ikke rigtig nå hvis jeg først skal cykle 4 km den stik modsatte vej, har allerede 10 km på arbejde, så ville jeg skulle aflevere Benjamin ved 6 tiden og det har jeg absolut ikke lyst til.
Derudover har jeg det ikke helt vildt godt med han skal i vikardagpleje så hurtigt efter indkørelse, kan godt være jeg er lidt pyller mor

Anmeld

5. marts 2013

tweety2060

LSM skriver:

Tak skal du have ,
Det undre mig også lidt, snakkede med dagpleje lederen i vores distrikt for at få åbningstider og hun åbner faktisk først kl 7, så sagde at der havde vi allerede et problem, og at vi jo havde skrevet hvornår komme gå tiderne for vores søn ca ville være, jeg skal så selv snakke med dagplejeren om de evt kunne ændres

Vi bad om åbningstider der hed 6.20-16.30 tror jf men fik tilbudt en dp med tiderne 6.20-16.15 og så fik vi også at vide tiderne muligvis kunne ændres... MEn det kræver at de andre børn (forældre) siger Ja og dp ligeledes... DEr var et forældre par som nægtede og derfor ville vi have et stort afhentnings problem indtil det andet barn skulle i børnehave....
Vi tog dog pladsen men endte med en anden dp pga manglende kemi og erfaring.
Men syntes faktisk det er lidt et problem at i skal lave indkøringsfasen, så sygemelding, formentelig ny indkørings og så evt sommerferie lige efter..... I min verden er Det slet ikke optimalt, og ville ikke gå med min pige, andre ville måske ikke have de store problemer....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.