må banken give mine penge til min mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

tribk

Jeg er simpelthen nødt til at svare på denne tråd, da du har fået en hel del forkerte svar.

NEJ de må ikke tage dine penge for at dække din mands overtræk, hvis det drejer sig om hver jeres konto. Man hæfter IKKE for sin ægtefælles gæld, medmindre man har underskrevet gældsbeviset.

Hvis de er utilfredse med din mands overtræk, må de fratage ham muligheden for at lave et.

Banken gør det fordi I er gift, og dermed tænker at det alligevel bliver dig der kommer til at betale, når de kontakter ham og beder ham dække sit overtræk. Det er langt det nemmeste for dem, og går den, så går den! Det er langt fra første gang en bank ikke har overholdt reglerne, fordi det er nemmest!

Og så lige et link, til dem der ikke tror på mig :-)

http://www.familieadvokaten.dk/emner/525.html

(Og det var bare det første der dukkede op på en hurtig google-søgning)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Tauf skriver:

Er du sikker på han ikke har din kode. Jeg troede heller ikke at.min kæreste havde min kode. Men den havde han fået fingerne i. Og da der en dag forsvandt 2000kr fra min konto tænkte jeg der er noget galt og der var så også forsvundet mange fra vores budget konto

Du må gerne skrive privat til mig:-):-):-)

Bankmanden fortalte selv at han 'bare lige havde overført dem så vi undgik renter og han slap for ekstra arbejde selv' Hvilket også er fint nok, men igen, selv om min mand ikke har spillet i 12 mdr og ALDRIG kunne finde på at snuppe mine penge, er det sgu stadig lidt bekymrende at hvis han falder i, kan han uden at tænke over det bruge ALLE vores penge fordi hans overtræk jo åbenbart ikke bare er hans overtræk og jeg bare skal dække det uden at blive spurgt om jeg vil/kan. Nu drejer det sig om et lavt beløb så pyt- og nu ved vi de gør sådan så nu overtrækker han ikke igen.

Er ked af din mand gør sådan, håber han er i behandling

Anmeld

4. marts 2013

Lullaby

Nettemor skriver:

Altså i princippet hæfter du jo også for hans gæld. Men synes i det mindste at de kunne give besked. Der må da også være en måde så man kan gøre så de ikke kan gøre det..

Nej ikke medmindre hun har skrevet under på et fælles lånebevis.

Anmeld

4. marts 2013

Lullaby

KittyCatta skriver:

Som Nettemor skriver hæfter I rent faktisk for hinandens gæld, når I er gift. Så selvom I ikke har fælleskonti, har I det faktisk alligevel.

Anmeld

4. marts 2013

Lullaby

AnjaM skriver:

Hvis i er gift, så hæfter i for hinandens gæld.

Jeg ville ringe til banken og få en stille snak om det - og om der evt kunne findes en anden løsning på problemet. Her tænker jeg på at det måske slet ikke skulle være muligt for din mand t overtræde.

Anmeld

4. marts 2013

Bertris

Måske skulle i overveje om din mand skal have et debit/electron kort, så han ikke kan hæve over, og i derved "spare" besværet, ved at han trækker over? 
Stort set alle butikker osv tager imod debit kort nu

Anmeld

4. marts 2013

MyLove E

Anonym skriver:

JJe

Bankmanden fortalte selv at han 'bare lige havde overført dem så vi undgik renter og han slap for ekstra arbejde selv' Hvilket også er fint nok, men igen, selv om min mand ikke har spillet i 12 mdr og ALDRIG kunne finde på at snuppe mine penge, er det sgu stadig lidt bekymrende at hvis han falder i, kan han uden at tænke over det bruge ALLE vores penge fordi hans overtræk jo åbenbart ikke bare er hans overtræk og jeg bare skal dække det uden at blive spurgt om jeg vil/kan. Nu drejer det sig om et lavt beløb så pyt- og nu ved vi de gør sådan så nu overtrækker han ikke igen.

Er ked af din mand gør sådan, håber han er i behandling

Jeg er ikke sammen med ham mere og har ikke snakket med ham i 5-6.Jeg gik fra ham da jeg opdagede han havde stjålet fra mig.

Men jeg syntes bestemt i skal overveje at han får master card.. For han kan jo ikke helt styre det når det er 700 han hæver over..

Anmeld

4. marts 2013

Skouboe

For det første hæfter du ikke for hans gæld. Det er en myte. I et ægteskab har man det der hedder egen råden og egen hæften. Man råder selv over sine egne penge og man hæfter selv for den gæld man stifter. Du hæfter KUN hvis du skriver under.

Banken må IKKE tage dine penge og dække hans overskud. Jeg ville informere banken skriftligt om at det må de simpelfhen ikke og sker det igen uden din accept klager du til deres chef. Fortsætter det bliver de politianmeldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.