må banken give mine penge til min mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.047 visninger
17 svar
17 synes godt om
4. marts 2013

Anonym trådstarter

Vi har ikke fælles konto, han har sin og jeg har min og så skiftes vi til at betale faste udgifter og de penge der er tilbage på min konto er mine og omvendt selfølgelig. Det er det der fungere for os. Men nu er det sket to gange min mand har overtrukket sin konto- feks ved at bruge 700 fra sit kort selv om han lige har tømt det. Og så tar banken bare 700 kr fra min konto til at dække det :-S det er ikke fordi jeg ikke vil dække det, men det er så irriterende for jeg vil faktisk gerne ha folk spørg før de hiver penge ud af min konto. Ikke en særlig fed følelse at tro man har 1000kr men at banken så har givet de 700 af dem til min mand. :-S vi har ikke adgang til hinandens kontoer og jeg kan ikke hæve fra hans eller få oplyst hans saldo osv og omvendt. Så det virker mærkeligt, og virkelig irriterende! Hvorfor skal jeg betale hans overtræk hvis jeg ikke har lyst? Er det helt lovligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Nettemor

Er i gift?

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Er i gift?

Ja det er vi. Men min mand er ludoman så vi har med vilje ikke adgang til hinandens kontoer osv. Og jeg har tænkt mig at ringe til banken og hører hvad det egentlig er de har tænkt sig med at jeg end ikke kan få hans saldo at vide men at de kan ta penge fra mig og give til ham. Så ku vi jo lige så godt have fælles konto for så kan han i princippet allerede bruge alle vores begges penge alligevel :-S

Anmeld

4. marts 2013

Nettemor

Altså i princippet hæfter du jo også for hans gæld. Men synes i det mindste at de kunne give besked. Der må da også være en måde så man kan gøre så de ikke kan gøre det..

Anmeld

4. marts 2013

KittyCatta

Som Nettemor skriver hæfter I rent faktisk for hinandens gæld, når I er gift. Så selvom I ikke har fælleskonti, har I det faktisk alligevel.

Anmeld

4. marts 2013

FruK

Synes egentlig det er fair nok at de gør det, for din mand "låner" jo også af bankens penge uden at spørge om lov, ved at lave et overtræk. Og de sparer jer/ham jo for at skulle betale dyre renter af overtrækket. Men I jeres situation kan jeg godt se, at det ikke er særlig smart.

Det ville undre mig, hvis de må gøre det, når I ikke har fælles konto - men jeg ved det ikke.

Jeg ville nok lige ringe ned i banken og høre, om det er ifølge reglerne - og hvis det er, hvordan I så kan undgå det.

Anmeld

4. marts 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hvis i er gift, så hæfter i for hinandens gæld.

Jeg ville ringe til banken og få en stille snak om det - og om der evt kunne findes en anden løsning på problemet. Her tænker jeg på at det måske slet ikke skulle være muligt for din mand t overtræde.

Anmeld

4. marts 2013

Svenne

Vi har godt nok fælles-økonomi, men hver sit dankort til lønkonti.

Min mand har et dankort, der ikke kan overtrækkes på - jeg tror de kalder det et Visa debit kort. Kunne det være en ide?

Anmeld

4. marts 2013

MyLove E

Anonym skriver:

Vi har ikke fælles konto, han har sin og jeg har min og så skiftes vi til at betale faste udgifter og de penge der er tilbage på min konto er mine og omvendt selfølgelig. Det er det der fungere for os. Men nu er det sket to gange min mand har overtrukket sin konto- feks ved at bruge 700 fra sit kort selv om han lige har tømt det. Og så tar banken bare 700 kr fra min konto til at dække det :-S det er ikke fordi jeg ikke vil dække det, men det er så irriterende for jeg vil faktisk gerne ha folk spørg før de hiver penge ud af min konto. Ikke en særlig fed følelse at tro man har 1000kr men at banken så har givet de 700 af dem til min mand. :-S vi har ikke adgang til hinandens kontoer og jeg kan ikke hæve fra hans eller få oplyst hans saldo osv og omvendt. Så det virker mærkeligt, og virkelig irriterende! Hvorfor skal jeg betale hans overtræk hvis jeg ikke har lyst? Er det helt lovligt?

Hvis han er ludoman, hvorfor har han så ikke master card. Der kan du ikke hæve over på..

Jeg har boet med en ludoman, der tog de faktisk hans hævekort fra ham så han skulle ind i banken.

Ved ikke om de må tag men tror at det er rigtigt du hæfter for det..

Håber i finder ud af det:-)

Anmeld

4. marts 2013

MyLove E

Anonym skriver:

Er du sikker på han ikke har din kode. Jeg troede heller ikke at.min kæreste havde min kode. Men den havde han fået fingerne i. Og da der en dag forsvandt 2000kr fra min konto tænkte jeg der er noget galt og der var så også forsvundet mange fra vores budget konto

Du må gerne skrive privat til mig:-):-):-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.