Sover jeres 2 årige med jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Ja du har ret . Min søster samlinger mig altid med andre og siger de sover i deres egne seng hvorfor jeg ik ka opdrage ham til at sove selv men det et squ ikk nemt

Det der skal du bare lukke ørene for.

Det er dit barn. Det er DIG der kender dit barn. Du bestemmer hvordan og hvorledes. Folk har sgu så travlt altså!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej piger .
Min søn er 2 år og hans vugge er stadig i vores værelse , om natten kommer han altid hos mig og lægger med mig mens han holder hånden om mig og nyder det . Det er super hyggeligt.

Men problemet er at han bevæger sig meget og tager alt min pude så jeg lægger ud af sengen og hat ondt i nakken næste dag. Han drømmer meget og piver og det forstyrre os rigtig meget

Vi hat købt en junior seng i hand værelse men den har han ikk brugt endnu

Det hårdt for jeg kan se han hat behov for tryghed om natten men hvad gør jeg ?

Jeg vil ikk være en ond mor

Hvis han har behov for tryghed om natten, så skal han da bare lægge sammen med dig i sengen.

Børn er forskellige, nogle kan sove for sig selv lige fra fødslen af andre kan ikke. Min dreng sov inde ved mig til han var 4-5år, før var han ikke klar til at sove på sit eget værelse.

Hvis han tager din hovedpude i løbet af natten, så ville jeg bare tage en ekstra hovedpude med i sengen, så har I en hver

Anmeld

4. marts 2013

Aagaard

Hjemme hos os har Milja også længe sovet mellem os og haft svært ved at falde i søvn andre steder. Men omkring hun blev 1år og 2 mdr blev hun så voldsom om natten at vi slet ikke kunne sove for fingre og tær i øre og næse. Så kom hun over i sin egen seng som vi havde stillet LIGE op af vores seng med den ene tremme af og så en dyne rullet sammen til en pølse i revnen mellem sengene, både som en barriere for at hun ikke bare møffede over til os ubevidst og for at hun ikke skulle falde i revnen. Det fungerede længe godt for os.
For et par måneder siden bestemte vi at hun altså lære at falde i søvn selv (hun har altid haft meget svært ved at falde i søvn selv og vi har derfor haft en slyngevugge til hende, men nu skulle hun lære det). Tremmen kom på sengen igen og sengen er rykket ca. 20 cm fra vores så vi kan have benene mellem vores og hendes seng. Det kan til tider være en KAMP at få hende til at sove, og vågner hun og har brug for tryghed om natten - ja så kommer hun selvfølgelig over til os og sover.

Føl efter hvad der ville være bedst for jer - han tager overhovedet ingen skade af at sove ved jer, tryghed er meget vigtigt for en sund udvikling

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Hvis han har behov for tryghed om natten, så skal han da bare lægge sammen med dig i sengen.

Børn er forskellige, nogle kan sove for sig selv lige fra fødslen af andre kan ikke. Min dreng sov inde ved mig til han var 4-5år, før var han ikke klar til at sove på sit eget værelse.

Hvis han tager din hovedpude i løbet af natten, så ville jeg bare tage en ekstra hovedpude med i sengen, så har I en hver

Jeg hat lagt to puder hehe men han vil tætter på mig og tager den anden pude også hehe

Anmeld

4. marts 2013

Frk.S

Freja sover som udgangspunkt i sin egen seng, på sit eget værelse (dog lige ved siden af vores).

Hun har helt fra starten været ret god til at sove, og det har sjældent været et problem for hende at sove selv.

En gang i mellem vågner hun om natten og er ked af det (måske pga. en drøm?) og så vil hun ikke sove videre i sin egen seng. Så tager vi hende ind til os, så hun får den ekstra tryghed. Det ser jeg intet problem i, hvis det er dét hun har behov for. MEN hun ligger også meget uroligt, så jeg er nu glad for, at det kun sker sjældent.

Anmeld

4. marts 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Jo tremmeseng hehe

Ja men jeg er bange for vi gør noget forkert mod han udvikling ved at lade ham sove hos os

Det tror jeg bestemt ikke du skal være bange for ! 

Anmeld

4. marts 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Hej piger .
Min søn er 2 år og hans vugge er stadig i vores værelse , om natten kommer han altid hos mig og lægger med mig mens han holder hånden om mig og nyder det . Det er super hyggeligt.

Men problemet er at han bevæger sig meget og tager alt min pude så jeg lægger ud af sengen og hat ondt i nakken næste dag. Han drømmer meget og piver og det forstyrre os rigtig meget

Laura (25.10.10)  plejede at sove på hendes værelse, og så kom hun ind til os imellem kl. 03-06 og sov så videre. Men efter 1½ uges sygdom, hvor hun sov med mig inde i vores seng (og manden på sofaen - for ikke at blive smittet af os), var hun vendet sig til at falde i søvn i vores seng (med mig ved hendes side) - der gik noget tid før vi tog kampen op. Og det har vi så gjort nu - og det går så godt

Men som MorDk skriver: du KENDER dit barn og ved du gør det bedste bedste for dit barn

Anmeld

4. marts 2013

4xGreve

Anonym skriver:

Hej piger .

vores datter bliver 5 til maj og hende seng står stadig inde ved siden af vores og hun kommer tit op i vores seng om natten og så længe hun ikke er klar til at komme ind på eget værelse får hun lov at blive inde ved os!

Den yngste blev 1år i feb. og hans seng står også inde ved siden af vores (bare på modsatte side af den stores) og han kommer også over i vores seng om natten og ved ham gælder der det samme som ved den store, han får lov at blive inde ved os indtil han er 100% klar til at komme ind på sit eget værelse.

Begge unger drømmer meget og lægger meget uroligt, men jeg regner med at om 10 år så er mine børn vokset fra vores seng så jeg kan se en "ende" på det. og jeg vil bare nyde mine børn alt det jeg kan så længe de er små for tiden går alt for hurtigt!

Jeg kan ikke sige hvad der er det rigtige for jer, men det er vel evt. at prøve jer frem og meget hurtigt finder i nok ud af hvad der er rigtigt og forkert for jer!

Anmeld

4. marts 2013

Janni.

Vil ønske han gjorde noget oftere, det er så hyggeligt. Men sagen er den, at Silas er et meget varm barn, og han får det simpelthen for varmt i vores seng. 

Han sover sammen med os hvis han har mareridt, eller er syg. Så vil han nemlig gerne.  

Anmeld

4. marts 2013

Tulle28

Min datter har sovet på eget værelse siden hun var 8 mdr. men der har altid været "fri adgang" til dobbeltsengen. Nu er hun næsten 3 og kommer stadig i ny og næ. Du kan ikke ødelægge dit barn, ved at give det for meget tryghed - men hvad med at sætte tremmesengen helt op af jeres seng?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.