Gider ikke min datters lege

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

Laulund87

Kakao skriver:

Rart at høre, at man ikke er den eneste som synes det er trættende, at lege i det der rolleunivers konstant

Min datter bliver også gal og ked af det når jeg siger nej.. "Jamen så har jeg jo ikke nogen at lege med.. HYL"

Og så får jeg bare så dårlig samvittighed.. For føler bare så tit at jeg siger nej til hende.. Jeg er højgravid med en uge til termin, så jeg orker bare intet, og får det ofte rigtigt rigtigt skidt

Så tror måske det er derfor det er så svært for mig, at gøre som dig og tænke "sådan er det bare"

For hvis jeg nu ikke følte, at jeg forsømte hende, så ville det nok være nemmere for mig at sige nej uden dårlig samvittighed

GODT hun har sin far

Tro mig det er heller ikke nemt for mig at sige nej, man føler nemlig man siger det hele tiden. Og når man så siger ja, leger man kun halvhjertet. Jeg er ikke engang gravid og jeg gider altså ikke lege det samme hele dagen Tit foreslår jeg at lege med modellervoks og nogle gange går den..

Kram til dig og prøv at droppe den dårlige samvittighed, selvom jeg ved det ikke er nemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Mamalou

Kakao skriver:

Dejligt, du synes jeg er inde på det rigtige.. Får bare så dårlig samvittighed når jeg siger nej for meget..

Men tror det bunder i at jeg føler mig som en underskudsmor, som ikke orker noget som helst for tiden. Nu har jeg også kun en uge til termin, så det er jo klart jeg ikke orker så meget. Det er bare ikke rart, at jeg jo føler jeg forsømmer min store pige og siger nej, nej, nej 

Det er ikke en rar følelse, men jeg tror at os mødre har tendens til at slå os selv i hovedet lidt for hård med "samvittighedshammeren". Kan du ikke arrangere nogle aktiviteter hvor du kan være med? Det kan jo sagtens være dagligdagsting som madlavning eller andet, som du skal have gjort. Min søn elsker når han er med og det vil dig datter sikkert også. Op med humøret og væk med hammeren

Louise

Anmeld

4. marts 2013

Kakao

Laulund87 skriver:

Tro mig det er heller ikke nemt for mig at sige nej, man føler nemlig man siger det hele tiden. Og når man så siger ja, leger man kun halvhjertet. Jeg er ikke engang gravid og jeg gider altså ikke lege det samme hele dagen Tit foreslår jeg at lege med modellervoks og nogle gange går den..

Kram til dig og prøv at droppe den dårlige samvittighed, selvom jeg ved det ikke er nemt

Tak skal du have Tror jeg vil prøve at lade være med at bebrejde mig selv så.. Rart at høre, at man ikke er den eneste som har det lige sådan 

Anmeld

4. marts 2013

Laulund87

Kakao skriver:

Tak skal du have Tror jeg vil prøve at lade være med at bebrejde mig selv så.. Rart at høre, at man ikke er den eneste som har det lige sådan 

Synes faktisk det var helt spøjst at læse din tråd når det minder SÅ meget om min pige Så bliver jeg bare mere sikker på at det er alderen og at det nok skal gå lidt i sig selv igen

Anmeld

4. marts 2013

Kakao

Mamalou skriver:

Det er ikke en rar følelse, men jeg tror at os mødre har tendens til at slå os selv i hovedet lidt for hård med "samvittighedshammeren". Kan du ikke arrangere nogle aktiviteter hvor du kan være med? Det kan jo sagtens være dagligdagsting som madlavning eller andet, som du skal have gjort. Min søn elsker når han er med og det vil dig datter sikkert også. Op med humøret og væk med hammeren

Louise

Det tror jeg du har fuldstændigt ret i, at der er en tendens til!

Så er det godt, at man nogle gange støder ind i mødre, som minder en om at man skal op med humøret og væk med hammeren

Jo du har fuldstændigt ret.. Må sørge for at vise, at jeg godt gider hende ved at spørge om hun ikke vil være med til alting, men så samtidigt være ærlig og sige, at det altså ikke er cirkeline og frederik, som vasker tøj eller laver mad I hvert fald ikke hvis de lege hænger mig ud af halsen

Anmeld

4. marts 2013

C-Dog

"Og så sagde vi jeg var rapunzel og du er heksen og far er hesten og lillebror er prinsen og sally er firbenet bla bla bla" Haha, vi synes bare det er sjovt, men vi bliver heller ikke udsat for det hver dag (nok kun hver anden!) Det er værre når lillebror vil ha jeg skal være en bil- hvordan i alverden rolleleger man at man er en bil når man bare ikke gider drøne rundt i stuen og brumme som en anden idiot hehe. Mor er brumbrum på værksted skatter! haha. Børn er nu alt for skønne og en smule irriterende ind imellem

Anmeld

5. marts 2013

Carina:-)

Sådan er det også her,og ja det er en fase.

Især piger leger meget rollelege,og det er en del af deres udvikling.

Jeg kan ikke se noget forkert i at sige man ikke vil lege med-det oplever de jo også i bh at ikke alle gider lege hele tiden.

Bare så længe de selv får lov til at lege deres rollespil-

Synes sagtens jeg kan leve med at kalde min datter for fru uldtot og hendes dukker for diverse navne og lade som om de bor under sengen -

For hun accepterer fint når jeg siger at jeg ikke gider mere,tror det er lige så vigtigt at vi som forældre accepterer deres rollelege,og ikke forlanger de skal stoppe den.

Anmeld

5. marts 2013

Carina:-)

CC23 skriver:

"Og så sagde vi jeg var rapunzel og du er heksen og far er hesten og lillebror er prinsen og sally er firbenet bla bla bla" Haha, vi synes bare det er sjovt, men vi bliver heller ikke udsat for det hver dag (nok kun hver anden!) Det er værre når lillebror vil ha jeg skal være en bil- hvordan i alverden rolleleger man at man er en bil når man bare ikke gider drøne rundt i stuen og brumme som en anden idiot hehe. Mor er brumbrum på værksted skatter! haha. Børn er nu alt for skønne og en smule irriterende ind imellem

Det lyder nøjagtigt som min yngste datter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.