Fortvivlet over ham. Hvad ville i gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
12 svar
4 synes godt om
3. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er gravid i snart 5. måned og vil så småt gerne beynde at købe de forskellige ting til baby og starte på værelset osv, men da jeg nu har snakket med min kæreste om det et par gange og han bliver ved med at slå det hen, blev jeg altså til sidst vred og fik så den forklaring at han ikke vil købe noget til vores barn før det er kommet til verden?? og han vil heller ikke male børneværelset.. overhovedet!

Altså hva fanden?

Hva ville i sige? stille op med det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

helle85

Anonym skriver:

Hej

Jeg er gravid i snart 5. måned og vil så småt gerne beynde at købe de forskellige ting til baby og starte på værelset osv, men da jeg nu har snakket med min kæreste om det et par gange og han bliver ved med at slå det hen, blev jeg altså til sidst vred og fik så den forklaring at han ikke vil købe noget til vores barn før det er kommet til verden?? og han vil heller ikke male børneværelset.. overhovedet!

Altså hva fanden?

jegtror mang mænd har det sådan fordi de har sværer ved at forholde sig til dt nd vi har

jeg købte noget tøj og sådan noget nå jeg så noget og min mand blev negativ hver gang, fordi han ikke rigtig syntes det var nødvendigt

da vi skulle købe udstyr måtte jeg slæbe ham med ud at købe det da jeg syntes han skulle værer med til at bestemme.

og da jeg havde født blev han glad for at jeg havde sørgt for mere end et stykke tøj.

så jeg ville bare forklare ham, at man ikke kan vente, og spørge hvordan han vil tage babyen med hjem fra sygehuset, nå der væren er tøj, auto stol eller barnevogn, og hvis det ikke hjælper, ville jeg nok fortælle ham at nu tager vi ud at kigge på det, og hvis han slet ikke ville med ville jeg tage afsted selv

Anmeld

3. marts 2013

FruK

Jeg ville nok bare købe de nødvendige ting uden ham. Og så springe leve med at værelset måske ikke er helt klar. Baby er ligeglad. 

Anmeld

3. marts 2013

Aagaard

Hej

Altså hva fanden?

Jeg ville hvis ikke han ville med, så gøre det selv. Værelset behøver ikke være klar, det bruger man ikke det første lange stykke tid alligevel. Sålænge i har lidt tøj og bleer + en sut, autostol, en dyne og barnevogn vil jeg sige at resten er ikke dybt nødvendigt at have inden baby bliver født.

Anmeld

3. marts 2013

Enirt

Anonym skriver:

Hej

Altså hva fanden?

kan godt forstå din frustation, min kæreste var heller ikke særlig intereseret i at få lavet noget. Men han skulle nok betale halvdelen af det jeg nu købte af ting der skulle bruges til vores søn. Vi var dog også så heldig at få nærmest alt foræret af mine kusine og hvad hun ikke havde det fik vi af hans kollegaer.

Men jeg gik selv ud og købte det vi manglede ellers tog jeg min mor med og så hyggede vi med det.

Tror bare at vi kvinder har et større "bygge rede" gen end mænd og det er også os der har det største indblik i hvad der skal bruges og hvornår det bliver relevant at bruge.

Så nyd friheden i at det er dig der bestemmer hvordan værelset ser ud, for hvis han brokker sig, må han jo melde sig ind i kampen

Anmeld

3. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej

Altså hva fanden?

jeg tror jeg vil købe det alligevel.

jeg er meget kontrol menneske og det ved kæresten godt. så fordi han vil udskyde og udskyde så vil jeg alligevel protestere for ellers vil det kokse helt i mit hovede..

vi købte de forskellige ting hen af vejen og ikke det hele på engang. er 33+ nu og har købt alt og vi er igang nu med at lave værelset og det satser vi også på står færdigt med møbler osv inden baby kommer

Anmeld

6. marts 2013

C-Dog

Fortæl ham at det er vigtigt for dig. Hvis han er en rigtig mand der elsker dig, vil han gerne for din skyld. Og hvis ikke- ja så er han lidt af en egoistisk røv synes jeg. En del af goderne ved at være gravid er da at bygge rede og shoppe - noget skal vel distrahere os fra smerterne og generne ved graviditeten :-)

Anmeld

6. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville tage ud og kigge på de forkellige ting, så som barnevogn, autostol, puslebord og seng. Når jeg så havde fundet de ting, jeg ku li, ville jeg tage kærsten med ud og sige " jeg har valgt disse ting, og har du et problem med det, må du vælge noget andet. Og ellers er det, det her vi køber" 

Værelset bruger baby slet ik de første mange mdr/ første år ca. Her kom thea først ind på eget værelse, da hun var 8 mdr. Alberte sover stadig i soveværelset, og hun er lige blevet 8 mdr. Vi mangler stadig at lave hende værelse klar! Vh stine

Anmeld

6. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville tage ud og kigge på de forkellige ting, så som barnevogn, autostol, puslebord og seng. Når jeg så havde fundet de ting, jeg ku li, ville jeg tage kærsten med ud og sige " jeg har valgt disse ting, og har du et problem med det, må du vælge noget andet. Og ellers er det, det her vi køber" 

Værelset bruger baby slet ik de første mange mdr/ første år ca. Her kom thea først ind på eget værelse, da hun var 8 mdr. Alberte sover stadig i soveværelset, og hun er lige blevet 8 mdr. Vi mangler stadig at lave hende værelse klar! Vh stine

Anmeld

6. marts 2013

lycly

I får pænt travlt med at købe ind og male osv, hvis I først skal gøre det efter fødslen. Tænkt hvis I får et barn med kolik (rent hypotetisk!) så er der altså hverken tid eller overskud til ret meget

Jeg tror bare mænd har svært ved at forholde sig til at der snart kommer et barn, før barnet rent faktisk er der. Så hvorfor tager du ikke bare en veninde/søster/din mor i hånden og får købt det der skal købes?

Lige med hensyn til værelset kan det jo i princippet godt vente, da jeg ikke forestiller mig at baby skal sove derinde fra dag 1? Men I er jo nødt til at have tøj, barnevogn, sengetøj, sutter, evt flasker, bleer, stofbleer osv klar INDEN ankomsten.
Prøv om ikke du kan forklare ham det, og ellers så tag som sagt en anden med ud og få købt de ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.