hjælp hurtig opskrift på fondant nu med billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
13 svar
2 synes godt om
3. marts 2013

anna111

Profilbillede for anna111
min opskrift er 15 marshnallows 2skp olie 4spk vand jeg smelter det i mikroven og så skal der ca en pakke flornelis i

MEN MEN MEN det bliver sejt og næsten ikke til at arbejde med men har ikke for meget flormelis i for det klister osse hjælp
Kom med en beder opskrift skal bruge den nu plis hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

anna111

Fant selv løsningen så fik jeg lavet kage til kærestens arbejde

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. marts 2013

ekebiv

Anna111 skriver:

Fant selv løsningen så fik jeg lavet kage til kærestens arbejde

Hvad var løsningen? Bruger selv den samme opskrift, godtnok kun med 1 spsk olie og 2 spsk vand. Har godtnok aldrig haft problemer men i tilfælde af at jeg en dag står med det samme problem

Anmeld

3. marts 2013

mariamiss6

Anna111 skriver:

min opskrift er 15 marshnallows 2skp olie 4spk vand jeg smelter det i mikroven og så skal der ca en pakke flornelis i

MEN MEN MEN det bliver sejt og næsten ikke til at arbejde med men har ikke for meget flormelis i for det klister osse hjælp
Kom med en beder opskrift skal bruge den nu plis hjælp

Hvis fondanten er sej, har du nok givet olie og marhsmellows for meget varme. Det kan IKKE tåle at olien når at boble bare den mindste smule op....

Til en anden gang, det kan SAGTENS betale sig at handle købefondant i holland. 5 kg for under 300 kroner, inklusive fragt

Anmeld

3. marts 2013

anna111

ekebiv skriver:

Hvad var løsningen? Bruger selv den samme opskrift, godtnok kun med 1 spsk olie og 2 spsk vand. Har godtnok aldrig haft problemer men i tilfælde af at jeg en dag står med det samme problem

Jeg tog en alm spiseske tog 3spk vand og 1 1/2 spk olie 15skumfiduser fra haribo og 350g flormelis
Varmede det først 30cek i mikroven rørede godt rund og så 10-20cek mere og rørede godt rundt igen fordi det ikke må begynde at boble op for så ødelægger man massen og så blev det helt perfekt

Anmeld

3. marts 2013

ekebiv

Anna111 skriver:

Jeg tog en alm spiseske tog 3spk vand og 1 1/2 spk olie 15skumfiduser fra haribo og 350g flormelis
Varmede det først 30cek i mikroven rørede godt rund og så 10-20cek mere og rørede godt rundt igen fordi det ikke må begynde at boble op for så ødelægger man massen og så blev det helt perfekt

Ok, det er stort set som jeg plejer, men jeg har som sagt heller ikke haft problemer endnu

Anmeld

3. marts 2013

anna111

mariamiss6 skriver:

Hvis fondanten er sej, har du nok givet olie og marhsmellows for meget varme. Det kan IKKE tåle at olien når at boble bare den mindste smule op....

Til en anden gang, det kan SAGTENS betale sig at handle købefondant i holland. 5 kg for under 300 kroner, inklusive fragt

Ja tror osse det er den fejl jeg har ladet det boble op men nu har jeg jo fundet den nye løsning
Jeg fortrækker at lave det selv men tak

Anmeld

3. marts 2013

ekebiv

mariamiss6 skriver:

Syns bare købefondant smager afskyeligt

Anmeld

3. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
ekebiv skriver:

Det er også sådan jeg gør  Vh stine

Anmeld

3. marts 2013

mariamiss6

ekebiv skriver:

Syns bare købefondant smager afskyeligt

Jeg synes at alt fondant smager afskyeligt

Derfor kan det for mig være lige gyldigt hvilken man bruger Jeg tænker mere på anvendelighed i arbejdet, og prisen i alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.