Inspiration til morgen mad(baby 6 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2013

Nettemor

nielsen80 skriver:

Ja måske det kunne give en lidt bedre konsistens. Prøves skal det i hvert fald!

Min søn ville og vil hellere have det end grød. Men det var jo også sådan farmand spiste det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

nielsen80

LR85 skriver:

Jeg tager 3-5 stærk rugbrød i gryden, fylder vand så det lige dækker og koger det op i 3 minutter. Så lader jeg det stå til dagen efter hvor man bare kan røre rundt i det. Så er det stadig lidt groft.

så kan man altid blende det, hvis man vil have det finere. 

Så putter jeg det i en bøtte og bruger det over 3-4 dage. 

Det er det nemmeste i hele verden og har ikke tapetklister konsistens. 

Lyder nemt og skal helt sikkert prøves! Tænker jeg måske kunne putte lidt pære i, også give lidt pærestykker ved siden af, så hun samtidig har lidt at gumle på.

Det ville nemlig være dejligt at finde noget der ikke krævet den helt stor kogekunst. Det gider jeg bare ikke om morgen.

Igen tak for inspiration!

Anmeld

3. marts 2013

nielsen80

Nettemor skriver:

Min søn ville og vil hellere have det end grød. Men det var jo også sådan farmand spiste det.

Hihi ja, det var faktisk også sådan jeg selv spiste det, da jeg var barn. Tænker jeg lige kan blende selve havreflagerne inden, så de er lidt mindre og mor ikke skal være bange for de sætter sig fast også måske putte lidt frugtstykker i også...jeg kan se det for mig

Anmeld

3. marts 2013

LR85

nielsen80 skriver:

Lyder nemt og skal helt sikkert prøves! Tænker jeg måske kunne putte lidt pære i, også give lidt pærestykker ved siden af, så hun samtidig har lidt at gumle på.

Det ville nemlig være dejligt at finde noget der ikke krævet den helt stor kogekunst. Det gider jeg bare ikke om morgen.

Igen tak for inspiration!

Nej jeg gider heller ikke alt det køkkenkogeri.

men det er så nemt fordi det bare skal op og koge i et par minutter og så står det selv og trækker, og næste morgen kan man bare røre én gang rundt og så er det lige til at servere. 

Jeg bruger personligt ikke frugt, da det kan give børnene som vane, at alt skal være lidt sødt. Det ville jeg være bange for ville give problemer senere med mad, som de har vænnet sig til, altid skal være lidt sødt.

men ja, det er en smagssag 

Anmeld

3. marts 2013

modesty

nielsen80 skriver:

Er der nogle der kan give lidt inspiration til, hvad man kan give sin 6,5 måneder gammel pige til morgenmad. Hun er bare IKKE til havregrød - heller ikke selvom jeg prøver at putte diverse frugtmos i. Hun kan i det hele taget godt lide noget med lidt grovere konsistent, som man kan gumle på.

Er lidt tør for ideer på morgenmadsfronten, håber der er nogle der kan hjælpe lidt.

Hvis hun er god til at tygge uden at kløjs, så synes jeg da bare at du skal give hende noget hun kan gumle på. Kernefrit rugbrød med smør eller smørepålæg, avocado skåret i små stykker (elskede min søn i den alder), ostebjælker kunne være nogle muligheder. Eller blød frugt som f.eks melon.

Anmeld

3. marts 2013

nielsen80

modesty skriver:

Hvis hun er god til at tygge uden at kløjs, så synes jeg da bare at du skal give hende noget hun kan gumle på. Kernefrit rugbrød med smør eller smørepålæg, avocado skåret i små stykker (elskede min søn i den alder), ostebjælker kunne være nogle muligheder. Eller blød frugt som f.eks melon.

Tak for ideerne - det er meget det, jeg gør ved frokost. Tænkte bare det blev lidt ensformigt, hvis morgenmad og frokost er det samme. Men kan jo selvfølgelig godt være baby er ret ligeglad med det

Har faktisk også google lidt her i formiddag, og fundet opskrift på nogle havregrødspandekager, jeg vil forsøge mig med. De lyder i hvert fald lækre, og dem kan hun selv gumle på, og de kan laves i forvejen, fryses og varmes.

Anmeld

3. marts 2013

modesty

nielsen80 skriver:

Tak for ideerne - det er meget det, jeg gør ved frokost. Tænkte bare det blev lidt ensformigt, hvis morgenmad og frokost er det samme. Men kan jo selvfølgelig godt være baby er ret ligeglad med det

Har faktisk også google lidt her i formiddag, og fundet opskrift på nogle havregrødspandekager, jeg vil forsøge mig med. De lyder i hvert fald lækre, og dem kan hun selv gumle på, og de kan laves i forvejen, fryses og varmes.

Herhjemme får min dreng youghurt med havregryn og revet æble. På den måde er der stadig en del bid i havregrynene, så måske hun ville synes at det var sjovere?

Det lyder lækkert med havregrynspandekager.  

Anmeld

3. marts 2013

nielsen80

modesty skriver:

Herhjemme får min dreng youghurt med havregryn og revet æble. På den måde er der stadig en del bid i havregrynene, så måske hun ville synes at det var sjovere?

Det lyder lækkert med havregrynspandekager.  

Skal nok give en opdatering og opskrift, hvis de er et hit.

Tak for tip.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.