Inspiration til morgen mad(baby 6 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.509 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. marts 2013

nielsen80

Er der nogle der kan give lidt inspiration til, hvad man kan give sin 6,5 måneder gammel pige til morgenmad. Hun er bare IKKE til havregrød - heller ikke selvom jeg prøver at putte diverse frugtmos i. Hun kan i det hele taget godt lide noget med lidt grovere konsistent, som man kan gumle på.

Er lidt tør for ideer på morgenmadsfronten, håber der er nogle der kan hjælpe lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

LR85

Øllebrød. 

Vand og rugbrød. Det nemmeste i verden og sundeste. 

Anmeld

3. marts 2013

AlberteSophie

nielsen80 skriver:

Er der nogle der kan give lidt inspiration til, hvad man kan give sin 6,5 måneder gammel pige til morgenmad. Hun er bare IKKE til havregrød - heller ikke selvom jeg prøver at putte diverse frugtmos i. Hun kan i det hele taget godt lide noget med lidt grovere konsistent, som man kan gumle på.

Er lidt tør for ideer på morgenmadsfronten, håber der er nogle der kan hjælpe lidt.

Jeg ville også anbefale øllebrød.

har du evt prøve at mose en banan og rører sammen med havregrød? Eller drysse med lidt kanel? 

Anmeld

3. marts 2013

nielsen80

LR85 skriver:

Øllebrød. 

Vand og rugbrød. Det nemmeste i verden og sundeste. 

Tak for svar! Ja har tænkt på det, men sådan som jeg husker øllebrød, så er det sådan lidt tapetklister konsistens. Er bange for, det heller ikke bliver et hit - men må prøve. Hun vil bare så gerne tygge - hun gider feks ikke kartofelmos, men giver man hende kartofelbåde, ja så spiser hun med stor velbehag.

Anmeld

3. marts 2013

nielsen80

AlberteSophie skriver:

Jeg ville også anbefale øllebrød.

har du evt prøve at mose en banan og rører sammen med havregrød? Eller drysse med lidt kanel? 

Er prøvet - pånær det med kanel, er lidt obs på allergener, da jeg selv har allergier.

Det er simpelthen konsistensen hun ikke bryder sig om - hun vil helst gumle. Får rugbrødshapser og frugt til frokost, og kartofelbåde, grønsagsstykker og lidt hakkekød til aftensmad- og så kan jeg lige snige nogle skeer grød ind i mellem, så hun får nok.

Kan bare ikke lige finde gode gnaveting til morgenmad.

Og tak for svar

Anmeld

3. marts 2013

Klumpe-dumpe

Hvad med rugbrød eller grovbrød til morgenmad?

Anmeld

3. marts 2013

AlberteSophie

nielsen80 skriver:

Er prøvet - pånær det med kanel, er lidt obs på allergener, da jeg selv har allergier.

Det er simpelthen konsistensen hun ikke bryder sig om - hun vil helst gumle. Får rugbrødshapser og frugt til frokost, og kartofelbåde, grønsagsstykker og lidt hakkekød til aftensmad- og så kan jeg lige snige nogle skeer grød ind i mellem, så hun får nok.

Kan bare ikke lige finde gode gnaveting til morgenmad.

Og tak for svar

Ja okay, så skal du passe på med kanel (:

nu ved jeg ikke hvad de må få, min er ikke blevet 6mdr endnu. Men en i mødregruppen giver sit barn (6mdr) toastbrøds hapser og frugt til morgen. Han syntes heller ikke alt den grød er sjovt

Anmeld

3. marts 2013

Nettemor

Hvad med havregryn? Uden at koge det. Bare kom godt med mælk på og Lad det så lidt så de bliver opblødt

Anmeld

3. marts 2013

LR85

nielsen80 skriver:

Tak for svar! Ja har tænkt på det, men sådan som jeg husker øllebrød, så er det sådan lidt tapetklister konsistens. Er bange for, det heller ikke bliver et hit - men må prøve. Hun vil bare så gerne tygge - hun gider feks ikke kartofelmos, men giver man hende kartofelbåde, ja så spiser hun med stor velbehag.

Jeg tager 3-5 stærk rugbrød i gryden, fylder vand så det lige dækker og koger det op i 3 minutter. Så lader jeg det stå til dagen efter hvor man bare kan røre rundt i det. Så er det stadig lidt groft.

så kan man altid blende det, hvis man vil have det finere. 

Så putter jeg det i en bøtte og bruger det over 3-4 dage. 

Det er det nemmeste i hele verden og har ikke tapetklister konsistens. 

Anmeld

3. marts 2013

nielsen80

Nettemor skriver:

Hvad med havregryn? Uden at koge det. Bare kom godt med mælk på og Lad det så lidt så de bliver opblødt

Ja måske det kunne give en lidt bedre konsistens. Prøves skal det i hvert fald!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.