Nogen der har fået gældssanaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
12 svar
2 synes godt om
2. marts 2013

Anonym trådstarter

for har siddet og udfyldt nogen papirer for mig og min kæreste. vi har samlet for en gæld på lidt over 400.000 kr. og min kæreste betaler 60% i løn da noget af hans gæld er til skat så de indeholder hans løn er så træt af det. nogen der har prøvet det og fået bevilliget det? og hvor lang tid gik der fra du/i havde svar??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

Anonym trådstarter

øv slet ingen af de 29 der har kigget der ved noget?

Anmeld

2. marts 2013

Trine89

Ved desværre ikke noget om det. 

Men du får lige et med på vejen. 

Anmeld

2. marts 2013

Ryberg

Jeg ved ikke så meget om det, da jeg selv er en del forvirret på det område, men jeg står selv i en situation hvor jeg er i gang med at indgå forlig med mine kreditorer - jeg er blevet rådet til at gå uden om gældssanering og gå direkte til dem.

Men det er selvfølgelig noget helt andet, når man skylder det offentlige penge!!

Det eneste jeg kan anbefale er, at i finder en økonomirådgiver som kan hjælpe jer med det, ikke banken, ikke en ven, en udefra, som har tavshedspligt og ved hvordan det her skal gribes an.

Det har vi valgt at gøre, og det er altså super godt, du/i slipper for bekymringerne og kampen - det laver hun/han.

Hvis ikke i har råd til en økonomirådgiver så findes der frivillig gældsrådgivning rundt omkring i landet:

http://www.finansraadet.dk/bankkunde/information-o g-raadgivning/frivillig-gaeldsraadgivning.aspx

Anmeld

2. marts 2013

Sophie90

Anonym skriver:

for har siddet og udfyldt nogen papirer for mig og min kæreste. vi har samlet for en gæld på lidt over 400.000 kr. og min kæreste betaler 60% i løn da noget af hans gæld er til skat så de indeholder hans løn er så træt af det. nogen der har prøvet det og fået bevilliget det? og hvor lang tid gik der fra du/i havde svar??

Jeg kender kun til én der søger gældsanering, men det er så også et noget højere beløb.. 20 mio.. men han har fået at vide at der går (for ham) 2-3 år..

Håber i finder ud af det

Anmeld

2. marts 2013

norenberg

En i min familie søgte men fik afslag fordi han ikke skyldte nok over 1 mio....han skyldte knap 900000 som ene mand og de vurderede at han godt kunne betale af ud af en alm løn....så tror ikke det kan lade sig gøre når gælden ikke er større.....

Anmeld

3. marts 2013

LMX

Jeg kender til 2 tilfælde.

En veninde som endda er meget ung fik gældssanering. Hun er 25 og skyldte ca 150000 væk. Primært forbrugsgæld. Det tog ca 8mdr fra sagen blev indledt til den blev afsluttet.

Et familiemedlem fik saneret ca 350000. Også forbrugsgæld. Det tog ca 7mdr.

Anmeld

3. marts 2013

wamse

Jeg har været inde og læse om det, da jeg har en gæld på omkring 800,000 ene mand.

Der er en lang række kriterier omkring det, så tror i selv skal snakke med nogen, for at få en bedre vurdering i præcis jeres situation.
Man må fx ikke være studerende, og gælden skal være af en sådan størrelse, at man ikke forventer, at man vil kunne afdrage den.
Der står også, at det ikke må være forbrugsgæld, men det kan jeg så læse i et af de indlæg, at det er blevet godkendt ved andre, så de må gå ind og lave nogle individuelle vurderinger

Held og lykke med det

Anmeld

3. marts 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har været inde og læse om det, da jeg har en gæld på omkring 800,000 ene mand.

Der er en lang række kriterier omkring det, så tror i selv skal snakke med nogen, for at få en bedre vurdering i præcis jeres situation.
Man må fx ikke være studerende, og gælden skal være af en sådan størrelse, at man ikke forventer, at man vil kunne afdrage den.
Der står også, at det ikke må være forbrugsgæld, men det kan jeg så læse i et af de indlæg, at det er blevet godkendt ved andre, så de må gå ind og lave nogle individuelle vurderinger

Held og lykke med det

øv så kan vi nok ikke. jeg starter nemlig på uddannelse om 8 dage.

Anmeld

3. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg mener ikke man kan få til så små beløb? For i kan jo sagtens selv betale 400.000 i løbet af de næste mange år. Det er sådan de ser på det.

Altså, at i selv er i stand til at betale det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.