Første skemad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2013

Chili

LilleChelle skriver:

Hvad var din babys første skemad og hvor gammel var baby ?

Min lillemand er 4 måneder og en uge.
Vi startede skemad for en uge siden, og han får grøntsagsmos og han ELSKER det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

merethe

Profilbillede for merethe
LilleChelle skriver:

6 måneder og det var risgrød

Anmeld

3. marts 2013

morethanperfect

3 en halv mdr. berceusers risgrød

Anmeld

3. marts 2013

Amagerpigen82

Må indrømme jeg er meget overrasket over der startes så tidligt. Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at vente til 6 mdr såfremt barnet er i trivsel på mm(el mme).

hvad er årsagen til I starter så tidligt? For det er vel ikke alle de dejlige unger der ikke længere er i trivsel?

Anmeld

3. marts 2013

modesty

Må indrømme jeg er meget overrasket over der startes så tidligt. Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at vente til 6 mdr såfremt barnet er i trivsel på mm(el mme).

hvad er årsagen til I starter så tidligt? For det er vel ikke alle de dejlige unger der ikke længere er i trivsel?

Jeg er også meget overrasket over at der er så mange der starter tidligt. Jeg vidste godt at der er nogen der begynder ved 4 mdr. fordi deres børn begynder at vågne oftere om natten og man så tror at man kan få dem til at sove bedre med fast føde (hvilket man sjældent kan, da det typisk ikke handler om sult...), men at det er SÅ udbredt, det er alligevel vildt. 

Ved folk ikke at risiko for allergier og maveproblemer bliver forhøjet når man starter før de 6 mdr.?

Anmeld

3. marts 2013

HeidiØ

LilleChelle skriver:

Det var risgrød da han var 4 mdr. Kombineret med lidt grøntsagsmos.

Anmeld

3. marts 2013

Blirnokaldrigfru

LilleChelle skriver:

Vi startede med risgrød da baby var 5,5 måneder det er gået fint, og hun får det stadig som et af måltiderne hver dag min sp sagde at risgrød ville være det nemmeste at starte med, fordi det smagsmæssigt minder meget om MME...

Anmeld

3. marts 2013

Ønskebarnet12

Hirsegrød du kan godt forvente nogle sjove ansigtsudtryk 

Anmeld

3. marts 2013

Ønskebarnet12

modesty skriver:

Jeg er også meget overrasket over at der er så mange der starter tidligt. Jeg vidste godt at der er nogen der begynder ved 4 mdr. fordi deres børn begynder at vågne oftere om natten og man så tror at man kan få dem til at sove bedre med fast føde (hvilket man sjældent kan, da det typisk ikke handler om sult...), men at det er SÅ udbredt, det er alligevel vildt. 

Ved folk ikke at risiko for allergier og maveproblemer bliver forhøjet når man starter før de 6 mdr.?

Bliver nød til at kommentere på dit indlæg, 

Jeg ville selv ikke starte fra 4 mdr alderen men blev anbefalet af min Sundhedsplejsk at starte pga min søn desværre ikke spiser særlig meget mme mere, han er ikke interesseret i det længere, derfor for at holde ham mæt og at han kan få kød på kroppen sagde hun at det var allerbedste at starte op med mad (grød) 

Udfra hendes synsvinkel synes hun det bedst, da når han er 6 mdr skal han begynde at spise kød/fisk og hvis han starter med det nu vil han lærer at smage på en masse, så han ikke bliver introduceret til alt på engang. 

Det jo op til en selv, tror nu ikke der ville være fødevarer klar til børn i alderen 4 mdr hvis de ikke kunne tåle d eller spise d 

Anmeld

3. marts 2013

Ønskebarnet12

Amagerpigen82 skriver:

Min Sundhedsplejske anbefalde det pga han desværre ikke tag mme ordentlig eller rigeligt. Derfor synes hun at d var allerbedst at få ham igang med at spise mad, da hun mente at hvis han lærer at spise de tre ting grød, frugt, grønt så skal han introduceres for kød i 6 mdrs alderen, og hvis vi startede der ville hun mene det ville være for meget på engang. 

Så her blev han altså anbefalet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.