modesty skriver:
Jeg er også meget overrasket over at der er så mange der starter tidligt. Jeg vidste godt at der er nogen der begynder ved 4 mdr. fordi deres børn begynder at vågne oftere om natten og man så tror at man kan få dem til at sove bedre med fast føde (hvilket man sjældent kan, da det typisk ikke handler om sult...), men at det er SÅ udbredt, det er alligevel vildt.
Ved folk ikke at risiko for allergier og maveproblemer bliver forhøjet når man starter før de 6 mdr.?
Bliver nød til at kommentere på dit indlæg,
Jeg ville selv ikke starte fra 4 mdr alderen men blev anbefalet af min Sundhedsplejsk at starte pga min søn desværre ikke spiser særlig meget mme mere, han er ikke interesseret i det længere, derfor for at holde ham mæt og at han kan få kød på kroppen sagde hun at det var allerbedste at starte op med mad (grød)
Udfra hendes synsvinkel synes hun det bedst, da når han er 6 mdr skal han begynde at spise kød/fisk og hvis han starter med det nu vil han lærer at smage på en masse, så han ikke bliver introduceret til alt på engang.
Det jo op til en selv, tror nu ikke der ville være fødevarer klar til børn i alderen 4 mdr hvis de ikke kunne tåle d eller spise d
Anmeld