Må hun få kamillete?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2013

MorDk

Grunden til jeg spørger er at min mor ALTID siger... så giv lidt kamille te, men jeg har aldrig gjort det netop pga. jeg har fået af vide det ikke er så godt, men jeg bliver sgu tit i tvivl. Så ville jeg lige høre jer.

Fra hvornår kan man give dem kamillete så?

Når jeg er i tvivl om noget så lader jeg bare være...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

2721

MorDk skriver:

Grunden til jeg spørger er at min mor ALTID siger... så giv lidt kamille te, men jeg har aldrig gjort det netop pga. jeg har fået af vide det ikke er så godt, men jeg bliver sgu tit i tvivl. Så ville jeg lige høre jer.

Vi fik at vide at vi skulle vente til efter han var blvet et år, men har stadig ikke givet ham noget.

Anmeld

2. marts 2013

MorDk

Bøllemyr skriver:

Vi fik at vide at vi skulle vente til efter han var blvet et år, men har stadig ikke givet ham noget.

Tror også jeg venter...

Anmeld

2. marts 2013

Merii

MorDk skriver:

Det er også min mors råd

vi er 5 søskende og vi har alle fået kamille te siden vi blev født og vi fejler da ikke noget

Anmeld

2. marts 2013

MorDk

Det er også min mors råd

vi er 5 søskende og vi har alle fået kamille te siden vi blev født og vi fejler da ikke noget

Nej men tænker bare hvis nu det anbefales man ikke gør det grundet det ene og det andet... (allergi) Jeg giver jo heller ikke honning til min datter da det frarådes... men man vælger jo hver i sær det man sys er bedst for ens barn. Men jeg kom lidt i tvivl... Men havde husket rigtig så...

Anmeld

2. marts 2013

nielsen80

MorDk skriver:

Nej men tænker bare hvis nu det anbefales man ikke gør det grundet det ene og det andet... (allergi) Jeg giver jo heller ikke honning til min datter da det frarådes... men man vælger jo hver i sær det man sys er bedst for ens barn. Men jeg kom lidt i tvivl... Men havde husket rigtig så...

Puha jeg bliver da også helt skidt nu....jeg spurgte vagtlægen dengang hvor jeg gjorde det, og han sagde, at det måtte man godt. ÆV at de ikke vejleder rigtigt - men mon ikke det går, har kun gjort det en gang, og det var som sagt fordi vi intet væske kunne få i en feberramt pige.

God bedring med hende!

Anmeld

2. marts 2013

MorDk

nielsen80 skriver:

Puha jeg bliver da også helt skidt nu....jeg spurgte vagtlægen dengang hvor jeg gjorde det, og han sagde, at det måtte man godt. ÆV at de ikke vejleder rigtigt - men mon ikke det går, har kun gjort det en gang, og det var som sagt fordi vi intet væske kunne få i en feberramt pige.

God bedring med hende!

Jo selvfølgelig... Nogle vælger at følge anbefalingerne til punkt og prikke andre føler sig lidt frem. jeg er blandt sidst nævnte, men lige med kamillete og honning samt nødder og sådan der er jeg nok lidt sippet.

Anmeld

2. marts 2013

nielsen80

MorDk skriver:

Jo selvfølgelig... Nogle vælger at følge anbefalingerne til punkt og prikke andre føler sig lidt frem. jeg er blandt sidst nævnte, men lige med kamillete og honning samt nødder og sådan der er jeg nok lidt sippet.

Er faktisk ligesom dig - har bare aldrig hørt eller læst om det med kamillete. I den folder man får fra sst ved start af fast føde, står der intet om kamillete(men nødder og honning frarådes i folderen). Lidt træls - gid de dog bare ville lave en folder med samtlige anbefalinger, så man viste, hvad man kunne regne med.

Anmeld

2. marts 2013

L&V

MorDk skriver:

DDeGrunden til jeg spørger er at min mor ALTID siger... så giv lidt kamille te, men jeg har aldrig gjort det netop pga. jeg har fået af vide det ikke er så godt, men jeg bliver sgu tit i tvivl. Så ville jeg lige høre jer.

Det også sukker vand har mine kloge gamle koner i familien os tit tudet os fulde af..
Som jeg har forstået det så er det 1år og stadig i små mængder

Anmeld

2. marts 2013

Masig

Vi har givet både kamille te og sukkervand Fra ham var ret lille. Kamille fordi han var meget syg og det lindrede lidt og også da han havde kolik, da det også gav ro i maven. Vi prøvede med sukkervand, men hjalp ikke. 

Så vidt jeg ved behøver man ikke være så urolig for allergi hvis ikke der er allergi i familien og dermed tendens til det. så skulle man jo også undgå husdyr, pollen osv. 

Som nogle siger så vælger man jo selv hvilke anbefalinger man vi følge, men vi har som sagt givet kamillete, sukkervand og vi har både hund og kat og foreløbig fejler vores søn ikke noget 

sådan er vi også selv vokset op og der er ikke sket noget, men det er jo selvfølgelig smag og behag. fortæller bare om mine erfaringer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.