Må hun få kamillete?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.956 visninger
19 svar
17 synes godt om
2. marts 2013

MorDk

Min datter er 5 mdr. Husker ikke om jeg gav min søn kamillete nemlig. Må så små unger får kamillete?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

nielsen80

MorDk skriver:

Min datter er 5 mdr. Husker ikke om jeg gav min søn kamillete nemlig. Må så små unger får kamillete?

Ja det må de gerne i begrænset omfang. Skal selvfølgelig ikke optage pladsen for andre mere næringsrige ting, men hvis det er et spørgsmål om at få noget væske i hende(kan læse hun er syg), så ja det må de gerne.

Og det er det svar jeg fik i forbindelse med et opkald til vagtlægen, da min datter var syg - så er ret sikker

Anmeld

2. marts 2013

Merii

Jeg har givet min søn siden han blev født og han er snart 4 mdr. altså ved behov.

Det er vigtigt at det ikke erstatter hendes måltid.

Jeg giver nogen gange 80-100 ml med en tsk sukker.

Han får rigtig tisset og kommer af med en masse skidt og der kommer gang i maven og han bliver rigtig vel tilpas.

Så her er der gode erfaringer

Anmeld

2. marts 2013

MorDk

Mange tak for jeres hurtige svar

Anmeld

2. marts 2013

L&V

MorDk skriver:

Jeg vil så mene at de må de ikke nej da det kan være allergi fremkaldende pga de svampespore der kan være der i

Anmeld

2. marts 2013

2721

Vi fik altså at vide på barselsgangen at det må man ikke. At kamillete for så små børn kan være farligt. Kan ikke lige huske præcis hvad det var, men nået med at der er nogle ting i den som så små børn ikke kan tåle.

Anmeld

2. marts 2013

2721

Månsson skriver:

Jeg vil så mene at de må de ikke nej da det kan være allergi fremkaldende pga de svampespore der kan være der i

Det var lige præcis det vi fik at vide

Anmeld

2. marts 2013

L&V

Bøllemyr skriver:

Ne

Det var lige præcis det vi fik at vide

Nemmerlig

Anmeld

2. marts 2013

Dorthe1986

Månsson skriver:

Det 

Det fik vi også at vide :-)

Anmeld

2. marts 2013

L&V

Dorthe1986 skriver:

Det fik vi også at vide :-)

Det er det der kan være lidt frustrerende ved sundhedsplejere at de ikke alle er lige up to date med de nyeste råd og anbefalinger for så opstår der jo en kæmpe forvirring.. Men dejligt der er andre der kender de gældende anbefalinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.