termotøj vs. fleece?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Maja_4000

Caroline havde sidste forår termotøj .. I efteråret havde hun fleece og nu har vi købt termotøj ikke fordi jeg bedre kan lide det, men fordi det lige var dét vi faldt over til en overkommelig pris

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
modesty skriver:

Hejsa,

jeg er enormt meget i tvivl om jeg skal købe termotøj til min dreng her til foråret. Alle siger at det er så smart, men jeg bryder mig bare ikke om termotøj. Jeg synes det er grimt (men det er så i orden hvis det er det bedste for min dreng) og jeg har selv en termovest som jeg synes er ret ubehagelig at have på. Jeg sveder i den fordi materialet er så tillukket.

Jeg overvejer at købe fleecetrøje og -bukser i stedet for termotøj. Det er jo også syntetisk, men det er bare rarere at have på, synes jeg selv. Ikke stift og glat i stoffet.

Men kan man bruge fleece på samme måde som termo? Bruger man termo inden under f.eks regntøj - eller vil man også bruge termo som overtøj i sig selv?

Hvorfor er det lige at termotøj er så fedt??? Er der ikke noget andet der er lige så godt? Begår jeg en stor fejl hvis jeg ikke køber termotøj?

HJÆLP!

Termo tøj er super smart og hvis det er et ordenligt sæt har det nærmest samme effekt som uld, forstået på den måde at det regulere temperaturen så man ikke blive fugtig og dermed risikere at blive kold.   Da jeg var barn fik jeg hvert år termotøj fra termoland.dk planlægger at købe noget til min søn derfra også. Lige nu har han fra mikk Line men synes ikke det er særlig godt, så det skal skiftes ud. Mht fleece synes jeg slet ikke det kan samlignes med termo. vi bruger kun fleece som ekstra trøje eller som udendørs sove tøj.

Anmeld

1. marts 2013

Francisca

modesty skriver:

OK. Jeg har bare følt på Mikk-Line i en butik og syntes netop at det var meget stift i det...

ceLavi 

Anmeld

1. marts 2013

L&V

modesty skriver:

OK. Jeg har bare følt på Mikk-Line i en butik og syntes netop at det var meget stift i det...

Det skal bare vaskes en enkelt gang så er det lækkert.. ellers er racing kids og traktor os godt

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Månsson skriver:

Det skal bare vaskes en enkelt gang så er det lækkert.. ellers er racing kids og traktor os godt

OK. 

Anmeld

1. marts 2013

modesty

sommerbarn<3 skriver:

Termo tøj er super smart og hvis det er et ordenligt sæt har det nærmest samme effekt som uld, forstået på den måde at det regulere temperaturen så man ikke blive fugtig og dermed risikere at blive kold.   Da jeg var barn fik jeg hvert år termotøj fra termoland.dk planlægger at købe noget til min søn derfra også. Lige nu har han fra mikk Line men synes ikke det er særlig godt, så det skal skiftes ud. Mht fleece synes jeg slet ikke det kan samlignes med termo. vi bruger kun fleece som ekstra trøje eller som udendørs sove tøj.

Jeg har også luret lidt på termoland.dk som en veninde anbefalede, og på billederne ser det meget godt ud. Men jeg ville bare enormt gerne kunne mærke på det inden jeg køber det. Du ved ikke om deres mærke bliver solgt i nogle butikker, vel?

Anmeld

1. marts 2013

Rockertand

Hejsa,

jeg er enormt meget i tvivl om jeg skal købe termotøj til min dreng her til foråret. Alle siger at det er så smart, men jeg bryder mig bare ikke om termotøj. Jeg synes det er grimt (men det er så i orden hvis det er det bedste for min dreng) og jeg har selv en termovest som jeg synes er ret ubehagelig at have på. Jeg sveder i den fordi materialet er så tillukket.

Jeg overvejer at købe fleecetrøje og -bukser i stedet for termotøj. Det er jo også syntetisk, men det er bare rarere at have på, synes jeg selv. Ikke stift og glat i stoffet.

Men kan man bruge fleece på samme måde som termo? Bruger man termo inden under f.eks regntøj - eller vil man også bruge termo som overtøj i sig selv?

Hvorfor er det lige at termotøj er så fedt??? Er der ikke noget andet der er lige så godt? Begår jeg en stor fejl hvis jeg ikke køber termotøj?

HJÆLP!

Jeg har lige købt en softshell-dragt (Name It) til min datter, glæder mig til at modtage den. 

Jeg bryder mig heller ikke meget om termotøj, vi har haft mange forskellige mærker og kvaliteter, men det ender næsten med, at det bliver for småt, inden vi rigtigt tager det i brug.

Fleece bruger vi også meget, men der skal ikke så meget fugt til, før det ikke er brugbart, så nu håber jeg, at softshell-dragten kan dække behovet mellem flyverdragt og almindeligt overtøj.

Min dagplejemoder ville rigtigt gerne have den, så hun fik det sidste ord, nu prøver vi det 

Anmeld

1. marts 2013

CamillaN

@modesty: Jeg vil da lige besvare dit spørgsmål omkring termotøjet fra Termoland. Termotøjet fra Termoland.dk hedder Formel 1 og Termoland er eneforhandler af mærket.

Termoland tilbyder at man kan komme forbi deres lager på Nørrebro i København og afhente varer selv. Man skal bare tage kontakt til Termoland først og aftale en dag

Anmeld

1. marts 2013

modesty

CamillaN skriver:

@modesty: Jeg vil da lige besvare dit spørgsmål omkring termotøjet fra Termoland. Termotøjet fra Termoland.dk hedder Formel 1 og Termoland er eneforhandler af mærket.

Termoland tilbyder at man kan komme forbi deres lager på Nørrebro i København og afhente varer selv. Man skal bare tage kontakt til Termoland først og aftale en dag

Super - tak for info :-)

Anmeld

2. marts 2013

Skouboe

modesty skriver:

OK, jeg synes bare ikke at den termovest jeg har er vindtæt, selvom den efter sigende burde være det - og den er et dyrt mærke...

Hvilke mærker vil du anbefale i forhold til kvalitet/blødhed?

Jeg bruger det forede Mikk Line og når det har været vasket en gang eller 2 er det ikke spor stift.

I år har jeg købt noget fra Racoon, så må vi se hvordan det bliver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.