termotøj vs. fleece?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.972 visninger
20 svar
9 synes godt om
1. marts 2013

modesty

Hejsa,

jeg er enormt meget i tvivl om jeg skal købe termotøj til min dreng her til foråret. Alle siger at det er så smart, men jeg bryder mig bare ikke om termotøj. Jeg synes det er grimt (men det er så i orden hvis det er det bedste for min dreng) og jeg har selv en termovest som jeg synes er ret ubehagelig at have på. Jeg sveder i den fordi materialet er så tillukket.

Jeg overvejer at købe fleecetrøje og -bukser i stedet for termotøj. Det er jo også syntetisk, men det er bare rarere at have på, synes jeg selv. Ikke stift og glat i stoffet.

Men kan man bruge fleece på samme måde som termo? Bruger man termo inden under f.eks regntøj - eller vil man også bruge termo som overtøj i sig selv?

Hvorfor er det lige at termotøj er så fedt??? Er der ikke noget andet der er lige så godt? Begår jeg en stor fejl hvis jeg ikke køber termotøj?

HJÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

lycly

Jeg har det på samme måde, jeg foretrækker fleece Tror ikke det er behageligt at have termotøj OG regntøj udover. Det kan umuligt være nemt at bevæge sig MIn datter havde fleece under regnjakken i efteråret.

Det gode ved termotøj er, at hvis de kun har termotøj på som overtøj, så bliver det ikke beskidt på samme måde som fleece gør, hvis de render rundt i det på legepladsen

Anmeld

1. marts 2013

Skouboe

En af fordelene ved thermotøj er at det er vindtæt, hvilket fleece ikke er.

Vi bruger thermotøj og jeg må indrømme at jeg er glad for det. Jeg synes kun det er det billige der er stift, det lidt dyrere er meget blødere.

Anmeld

1. marts 2013

Skouboe

Hvis du har regntøj udenover så er der iøvrigt ingen grund til thermotøj, så kan du nøjes med fleece.

Anmeld

1. marts 2013

L&V

modesty skriver:

Hejsa,

jeg er enormt meget i tvivl om jeg skal købe termotøj til min dreng her til foråret. Alle siger at det er så smart, men jeg bryder mig bare ikke om termotøj. Jeg synes det er grimt (men det er så i orden hvis det er det bedste for min dreng) og jeg har selv en termovest som jeg synes er ret ubehagelig at have på. Jeg sveder i den fordi materialet er så tillukket.

Jeg overvejer at købe fleecetrøje og -bukser i stedet for termotøj. Det er jo også syntetisk, men det er bare rarere at have på, synes jeg selv. Ikke stift og glat i stoffet.

Men kan man bruge fleece på samme måde som termo? Bruger man termo inden under f.eks regntøj - eller vil man også bruge termo som overtøj i sig selv?

Hvorfor er det lige at termotøj er så fedt??? Er der ikke noget andet der er lige så godt? Begår jeg en stor fejl hvis jeg ikke køber termotøj?

HJÆLP!

Hvis man køber kvalitets termotøj kan man ånde i det.. Både Laura og jeg har det os syntes det er så dejligt og praktisk.. Fleec er os fint men ikke som hel sæt det er jo da absolut ikke åndbart vindtæt eller praktisk

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Skouboe skriver:

En af fordelene ved thermotøj er at det er vindtæt, hvilket fleece ikke er.

Vi bruger thermotøj og jeg må indrømme at jeg er glad for det. Jeg synes kun det er det billige der er stift, det lidt dyrere er meget blødere.

OK, jeg synes bare ikke at den termovest jeg har er vindtæt, selvom den efter sigende burde være det - og den er et dyrt mærke...

Hvilke mærker vil du anbefale i forhold til kvalitet/blødhed?

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Månsson skriver:

Hvis man køber kvalitets termotøj kan man ånde i det.. Både Laura og jeg har det os syntes det er så dejligt og praktisk.. Fleec er os fint men ikke som hel sæt det er jo da absolut ikke åndbart vindtæt eller praktisk

Hvilket mærke bruger du?

Anmeld

1. marts 2013

L&V

modesty skriver:

Hvilket mærke bruger du?

Jeg har et foret fra mikk line og et ikke foret fra colour kids

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Månsson skriver:

Jeg har et foret fra mikk line og et ikke foret fra colour kids

OK. Jeg har bare følt på Mikk-Line i en butik og syntes netop at det var meget stift i det...

Anmeld

1. marts 2013

Ka+Ma=Be

Her har vi begge dele men til hvert sit formål Thermo synes jeg er godt når vi er ude og lege hvor han tumler rundt. Fleece bruger vi mest til køreture i bil og klapvogn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.