Vedr. børnepenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Mettefpigen

xoxotasha skriver:

HqHaHvis de har adresse hos hende SKAL han betale. Også selvom de har 7/7 ordning. Sådan er reglerne. Betaler han ikke, får han en kæmpe gæld. 

I øvrigt bliver næsten alle pengene trukket fra i skat hvis de ved han betaler. 

Min x betaler 1288kr til mig i måneden. Men han betaler faktisk "kun" 200kr selv da han får resten tilbage i skat. Så kan ikke rigtig se problemet. 

Han SKAL ikk betale.... Det er noget man finder ud af hver især...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Zelinasmor

Mettefpigen skriver:

Han SKAL ikk betale.... Det er noget man finder ud af hver især...

Det er ikke hvad jeg har fået afvide. Jeg kender et par der har delebarn 7/7 og den med bopæl får børnepengene. Det er sådan de har fået afvide de skal gøre. 

Anmeld

1. marts 2013

Mettefpigen

xoxotasha skriver:

Det er ikke hvad jeg har fået afvide. Jeg kender et par der har delebarn 7/7 og den med bopæl får børnepengene. Det er sådan de har fået afvide de skal gøre. 

Jo børnepenge får man fra kommunen, børnebidrag får man fra faderen og det er noget man selv finder ud af... Man kan også aftale at faderen betaler 500 om måneden eller køber bleer... Det bestemmer man selv...

Anmeld

1. marts 2013

Zelinasmor

Mettefpigen skriver:

Jo børnepenge får man fra kommunen, børnebidrag får man fra faderen og det er noget man selv finder ud af... Man kan også aftale at faderen betaler 500 om måneden eller køber bleer... Det bestemmer man selv...

Ja, selvfølgelig kan man lave egne aftaler. Men det kan også ende galt. Hvis nu moderen vil kan hun i teorien fremvise at faderen ikke har overført det beløb statsforvaltningen har som minimum. Og så kan hun faktisk søge om at få resten med tilbagevirkende kraft. Det har min far været ude for, og det er på trods af at HAN købte cykler, konfi-tøj mm. til mig og min søstre. Men det kan være det ikke er sådan længere..

Anmeld

1. marts 2013

An&Jo

når man deler 7/7 så har moderen ikke krav på noget som helst fra faderen, for så deles man om udgifterne jo..

det er rigtigt at den der har adressen betaler institution, men den person får også ekstra børnepenge fra kommunen hver tredje måned så længe personen er enlig..

Anmeld

1. marts 2013

Mettefpigen

xoxotasha skriver:

mma

Ja, selvfølgelig kan man lave egne aftaler. Men det kan også ende galt. Hvis nu moderen vil kan hun i teorien fremvise at faderen ikke har overført det beløb statsforvaltningen har som minimum. Og så kan hun faktisk søge om at få resten med tilbagevirkende kraft. Det har min far været ude for, og det er på trods af at HAN købte cykler, konfi-tøj mm. til mig og min søstre. Men det kan være det ikke er sådan længere..

Vil tro at det kun kan ende sådan hvis man er gået igennem kommunen.... Der er kun minimum hvis man går igennem kommunen.... Har læst det hele igennem da kæresten og jeg er gået fra hinanden så skulle have styr på alt det der....

Anmeld

1. marts 2013

An&Jo

xoxotasha skriver:

så er det fordi din far ikke har kunnet fremvise kvitteringer på hvad der er købt..

min søster og hendes eks har den aftale at han ikke betaler noget til sin søn hver måned, men så betaler halvdelen af ALT, der bliver så gemt kvitteringer på det, og dem kan han så tage med i SF hvis nu min søster skulle vende sig imod ham lige pludselig..

det er hvad de fik afvide da de snakkede med sf om det, altså at han skulle kunne fremvise kvitteringer for alt han har betalt til..

Anmeld

1. marts 2013

Tullemor

xoxotasha skriver:

Hvis de har adresse hos hende SKAL han betale. Også selvom de har 7/7 ordning. Sådan er reglerne. Betaler han ikke, får han en kæmpe gæld. 

Min x betaler 1288kr til mig i måneden. Men han betaler faktisk "kun" 200kr selv da han får resten tilbage i skat. Så kan ikke rigtig se problemet. 

Vil lige korrigere lidt.

Hvis man har 7/7 ordning kan man søge om nedsat bidrag/bortfald af bidrag.

Vi har en 7/7 ordning med kærestens ældste datter og betaler intet til hendes mor.

Anmeld

1. marts 2013

Victoriasmor88

xoxotasha skriver:

Hvis de har adresse hos hende SKAL han betale. Også selvom de har 7/7 ordning. Sådan er reglerne. Betaler han ikke, får han en kæmpe gæld. 

Det er i hvert fald ikke rigtigt.. Hvis faderen kan bevise at han står med udgifter til tøj osv som mor i dette tilfælde SKAL sende med så skal have ikke betale børnepenge.. Mon mor arbejder med det område og min kæreste er selv delefar med 7/7 ordning  

Anmeld

2. marts 2013

Pige2009

PernilleogLouis skriver:

Kunne man ik evt ringe og høre i statsamtet om der er nogen regler for det??? Hvis i skal vente til det passer hende så kan i jo komme til at tag lang tid

Ja, det tænker jeg også! Jeg har tre sæt venner, allegre deres børn 50/50, og her er der altså ingen af fædrene, der betaler børnepenge, da forældre deles om udgifterne til f.eks. institution, tøj, sko osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.