Vedr. børnepenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.959 visninger
22 svar
4 synes godt om
1. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej 

Min kæreste har to drenge fra foranværende forhold 

eksen og ham har dem lige meget men de står på moderens adresse. 

Min kæreste betaler fuld børnepenge hvilket jeg synes er helt forkert når de har børnene lige meget ( det har de så ikke haft altid og derfor køre det sådan her stadigvæk )

Min kæreste har ikke så mange penge da han bruger penge på at betale for børnene to gange også har vi ikke så meget at leve for herhjemme og moderen får ''alt det sjove'' hvor vi skal vende hver en mønt. Min kæreste får dårlig samvittighed over at købe en bluse til sig selv for så går det ud over mad pengene.

Han har tænkt sig at få frameldt de børnepenge da de jo har dem lige meget hver alligevel men han vil lige vente et halvt år mere da hun er sådan en rigtig penge fikseret en så hun vil stejle og tage børnene tilbage på måske næsten fuld tid igen så han igen bliver weekend far.

De har haft dem lige meget nu i et halvt år.

Men alt det rod der må se selv om, men der hvor jeg kommer ind i billedet er at vi står og skal til at have et fælles barn og jeg betaler lige meget herhjemme som kæresten gør

Jeg kunne også godt bruge lidt penge på mig selv men det er der ikke råd til når vi er så mange.

Ville det være strengt at sige til kæresten at han selv måtte betale lidt ekstra til sine børn eller skal det blive ved med at køre sådan her....

Jeg sys det er svært for tanken om at vi går og støtter eks kærestens gæld eller hvad det er for noget er ulækkert! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Hej 

Min kæreste har to drenge fra foranværende forhold 

eksen og ham har dem lige meget men de står på moderens adresse. 

Min kæreste betaler fuld børnepenge hvilket jeg synes er helt forkert når de har børnene lige meget ( det har de så ikke haft altid og derfor køre det sådan her stadigvæk )

Min kæreste har ikke så mange penge da han bruger penge på at betale for børnene to gange også har vi ikke så meget at leve for herhjemme og moderen får ''alt det sjove'' hvor vi skal vende hver en mønt. Min kæreste får dårlig samvittighed over at købe en bluse til sig selv for så går det ud over mad pengene.

Han har tænkt sig at få frameldt de børnepenge da de jo har dem lige meget hver alligevel men han vil lige vente et halvt år mere da hun er sådan en rigtig penge fikseret en så hun vil stejle og tage børnene tilbage på måske næsten fuld tid igen så han igen bliver weekend far.

De har haft dem lige meget nu i et halvt år.

Men alt det rod der må se selv om, men der hvor jeg kommer ind i billedet er at vi står og skal til at have et fælles barn og jeg betaler lige meget herhjemme som kæresten gør

Jeg kunne også godt bruge lidt penge på mig selv men det er der ikke råd til når vi er så mange.

Ville det være strengt at sige til kæresten at han selv måtte betale lidt ekstra til sine børn eller skal det blive ved med at køre sådan her....

Jeg sys det er svært for tanken om at vi går og støtter eks kærestens gæld eller hvad det er for noget er ulækkert! 

Hvis han betaler 2400 om mdr til hende så er det vel også hende der står for at betale ins plads, tøj, sko og fritidsinteresser osv??? Hvis ja så syns jeg det er fair han betaler... Hvis i har fælles økonomi så er det jo også dine penge men det er vel bare sådan det er så??

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Hvis han betaler 2400 om mdr til hende så er det vel også hende der står for at betale ins plads, tøj, sko og fritidsinteresser osv??? Hvis ja så syns jeg det er fair han betaler... Hvis i har fælles økonomi så er det jo også dine penge men det er vel bare sådan det er så??

De går i folkeskole 

Går dog i SFO 

Men hun får også alle tilskudene fra kommunen.

de har hver deres tøj altså min kæreste har ''hans eget'' og hun har sit eget til dem. 

Min kæreste har endelig fået hende til at være med til at SPLEJSE om noget fritidsinteresse. 

Hun fortæller at hun har gæld derfor kan hun ikke betale så meget.

Joo det er vel bare sådan (: 

Anmeld

1. marts 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

De går i folkeskole 

Går dog i SFO 

Men hun får også alle tilskudene fra kommunen.

de har hver deres tøj altså min kæreste har ''hans eget'' og hun har sit eget til dem. 

Min kæreste har endelig fået hende til at være med til at SPLEJSE om noget fritidsinteresse. 

Hun fortæller at hun har gæld derfor kan hun ikke betale så meget.

Joo det er vel bare sådan (: 

Hmm ja at hun har gæld er jo ik jeres problem. Men hvis hun ik betaler tøj, fritidsinteresser osv så syns jeg ik det er fair. ku man evt sige at han kun betaler halvdelen? 

Hos os, min dreng er så mest hos mig, men der betaler jeg alt sko, tøj, alle hans fritidsinteresser osv 

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Det bliver nok løsningen på et tidspunkt når hun går med til det ja.

Jeg sys bare det er lidt træls at vi bliver nød til at bruge vores børnecheck på ture osv når vi får vores fællesbarn fordi han betaler for at børnene bor hos hende selvom de har dem lige meget hver. 
Min kæreste er kontanthjælpsmodtager og hun er bogholder altså.

Anmeld

1. marts 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Det bliver nok løsningen på et tidspunkt når hun går med til det ja.

Jeg sys bare det er lidt træls at vi bliver nød til at bruge vores børnecheck på ture osv når vi får vores fællesbarn fordi han betaler for at børnene bor hos hende selvom de har dem lige meget hver. 
Min kæreste er kontanthjælpsmodtager og hun er bogholder altså.

Kunne man ik evt ringe og høre i statsamtet om der er nogen regler for det??? Hvis i skal vente til det passer hende så kan i jo komme til at tag lang tid

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Jo jeg snakker lige med kæresten i aften (: 

Anmeld

1. marts 2013

Zelinasmor

Hvis de har adresse hos hende SKAL han betale. Også selvom de har 7/7 ordning. Sådan er reglerne. Betaler han ikke, får han en kæmpe gæld. 

I øvrigt bliver næsten alle pengene trukket fra i skat hvis de ved han betaler. 

Min x betaler 1288kr til mig i måneden. Men han betaler faktisk "kun" 200kr selv da han får resten tilbage i skat. Så kan ikke rigtig se problemet. 

Anmeld

1. marts 2013

Stumpe27

håber da din kæreste har fundet ud af at man kan trække halvdelen fra i skat og i alt kun betale 1247?!

Anmeld

1. marts 2013

Mettefpigen

xoxotasha skriver:

HqHaHvis de har adresse hos hende SKAL han betale. Også selvom de har 7/7 ordning. Sådan er reglerne. Betaler han ikke, får han en kæmpe gæld. 

I øvrigt bliver næsten alle pengene trukket fra i skat hvis de ved han betaler. 

Min x betaler 1288kr til mig i måneden. Men han betaler faktisk "kun" 200kr selv da han får resten tilbage i skat. Så kan ikke rigtig se problemet. 

Han SKAL ikk betale.... Det er noget man finder ud af hver især...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.