hej alle sammen.
jeg skriver fordi jeg er totalt splittet lige for tiden, og jeg føler ikke rigtig jeg kan tale med nogen om det, så derfor håber jeg at i evt. kan give mig lidt feedback.
jeg vil prøve at gøre historien kort, selvom det er lidt svært.
min kæreste og jeg har to børn på snart 3 og 1½. vi bor i en 1-værelses lejlighed som min kæreste ejer. planen var at vi skulle betale vores gæld, i løbet af det år vi skulle bo her. altså 1 år. planen gik ikke helt som forventet da vi fik mere gæld fra der hvor vi boede før osv. men nu vil min kæreste så blive boende i 2 år endnu, vi har allerede boet her i 1½ år, og det er sindssygt trængt. er der en der ikke sover om natten, er der ingen der sover, da vi jo sover i samme rum alle sammen, vi kan ikke høre musik eller se fjernsyn om aftenen, da vi jo så vækker ungerne. i det hele taget er der bare trængt. oveni det har vi så lige fået konstateret skimmelsvamp i loftet/taget, hvilket jeg er ret sikker på er årsagen til bl.a. at vores mindste dreng har hostet siden vi flyttede ind (han var 2 uger gammel der) og vi andre har været meget syge, jeg har lidt af hovedpine osv. men engang det er nok til at få min kæreste til at indse at det er uholdbart at bo her, han mener bare at vi skal have det lavet og så skal vi blive her i 2 år endnu, og han går endda så vidt at sige at hvis vi ikke kan holde ud at bo her må Vi flytte.. altså han vil hellere blive boende her alene end at flytte sammen med hans familie (os) ............
er det mig der er hysterisk eller hvad sker der lige her?
han bliver ved med at sige at vi ikke har råd til at flytte og at han er bundet til lejligheden og gælden osv.
men jeg tænker bare ingen i danmark kan vel være så fattige at man ikke har råd til at flytte fra en 1 værelses lejlighed 4 mennesker, er det normalt at bo sådan ? er det hensigtsmæssigt...
årh ved ikke hvad jeg skal gøre, for samtidig kan jeg godt se det er en god plan at være 100 % gældsfri om to år, og evt. kunne købe hus osv. men altså hvis det går udover vores forhold og os som familie, så er det jo bare ik det værd ....... 
hva syns i ?
Hvis jeg forstår dig ret, så er den gæld I skal have betalt ud IKKE gælden i din kærestes ejerlejlighed, men en anden gæld?
Altså, for det første skal I jo af med den skimmelsvamp NU. Det er sundhedsskadeligt, og endnu mere for små børn.
For det andet kan jeg godt forstå at din kæreste gerne vil af med sin gæld hurtigt. Du skal være glad for at han tænker over økonomien. Men jeg ville aldrig kunne holde ud at bo to voksne og to børn i en 1-værelses.
Det er jo svært at tage stilling til da vi ikke ved hvilken by I bor i, hvad lejepriserne er, om det overhovedet er til at få en lejebolig o.s.v.
Men hvis I kan leje jeres lejlighed ud (det er noget pjat at din kæreste ikke vil leje ud, som du selv siger skal man bare have orden i formalia - og lade være med at leje ud til singlefyre ;-) og finde en 2-værelses som er f.eks 1.000 kr. dyrere om måneden, så ville jeg KLART vælge den løsning.
M.h.t. at købe noget andet, skal I lige undersøge om I overhovedet kan få bevilget et lån når din kæreste er teknisk insolvent i den lejlighed han allerede ejer.
M.h.t. lejlighedens pris, så vil den da nå det samme niveau igen på et eller andet tidspunkt, men der kommer til at gå mange år.