Den her dreng i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Lunae

Anonym skriver:

Problemet er bare at hverken jeg eller en anden voksen kan "trænge" ind til H, han har flere gange slået mig i måsen når jeg har hentet min dreng og her har jeg sat mig på hug og forklaret ham det vil jeg simpelthen ik ha, '

hvorefter han kalder mig en frygtelig masse skældsord

Jeg har bare skyndt mig at pakke min dreng og sagt farvel.....

Jeg vil ikke inddrage en dreng der op til flere gange dagligt tromler min, det kan simpelthen ikke passe at forælderne til den her dreng ikke snart gør noget, eller pædagogerne for den sags skyld.

Jeg kan sagtens forstå dine frustrationer, men du må forstå at der ikke findes onde børn. Den dreng har ikke kompetencerne til at handle anderledes - det skal han have hjælp til! Det er ikke nogen hjælp at du kontakter hans forældre, som udemærket er klar over at han har disse vanskeligheder. Det virker på mig som om at forældre og personale er obs på problemet og så er der ikke så meget at gøre mere, andet end at forsætte med at vise din dreng hvordan man skal opføre sig!

Nu sætter jeg det lidt på spidsen, men din dreng vil resten af livet møde mennesker som ikke har kompetencer til at handle rigtigt - i skolen findes der også børn med vanskeligheder! Det gode er, at din dreng får tydeliggjort hvad der er god og dårlig opførsel samtidig med at han lærer sine egne følelser at kende! Selvfølgelig skal ingen finde sig i at blive skubbet, men det eneste man kan gøre, er at gentage at det ikke er acceptabelt og så håbe på at de professionelle kan hjælpe drengen til at gøre det rigtige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

Det gør han også, han siger til H at det må du ikke og siger derefter til pæd. at H skubber, hvorefter pæd. siger til H at det må man ikke

Det bare ligesom at pæd. har "vænnet" sig til at "sådan" er H, og sådan er det nok bare

Jeg håber da virkelig at pædagogerne tager hånd om sagen! 

Ellers kan i som forældre be om et møde medøden pædagog (kontaktpersonen til barnet?) og den daglige Leder af huset fr at få jeres bekymring ud og høre hvad de gør for at den dreng blir holdt i "kort snor".. For det hjælper ikke de ignorer problemet. 

Men en møde vil være godt... Osse mere for at DE ved at i faktisk er bekymret for jeres drenge og for den sags skyld.. Det andet barn som ikke opfører sig ordenligt! :-) 

Anmeld

1. marts 2013

Ciss

Anonym skriver:

Problemet er bare at hverken jeg eller en anden voksen kan "trænge" ind til H, han har flere gange slået mig i måsen når jeg har hentet min dreng og her har jeg sat mig på hug og forklaret ham det vil jeg simpelthen ik ha, '

hvorefter han kalder mig en frygtelig masse skældsord

Jeg har bare skyndt mig at pakke min dreng og sagt farvel.....

Jeg vil ikke inddrage en dreng der op til flere gange dagligt tromler min, det kan simpelthen ikke passe at forælderne til den her dreng ikke snart gør noget, eller pædagogerne for den sags skyld.

Dette er ikke et angreb, men jeg spekulerer på, hvordan du ved, at forældrer og pædagoger ikke arbejder med sagen? Den slags problemer løses ikke på fem minutter, det kan tage lang tid.

Den her slags problemer er jo ikke noget, man er stolt af, så det er vel ikke noget, man af sig selv trækker frem og diskuterer ved venners middagsbord? Jeg forstår det også sådan, at de har flere børn, men at det kun er denne yngste, der er problemer med. I så fald tyder det jo ikke ligefrem på, at forældrerne er inkompetente eller med vilje overser problemerne osv. Jeg skulle tro, at de er ganske fortvivlede og prøver, hvad de kan.

Jeg tror, som en anden herover, at du intet vinder ved at gå til forældrerne. Siden problemerne er i børnehaven, så ville min anbefaling være at bede om et møde der og fortælle, at du regner situationen som uholdbar, og så tage snakken om, hvad de konkret gør/kan gøre for at hjælpe din dreng/den anden dreng i denne situation.

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Dette er ikke et angreb, men jeg spekulerer på, hvordan du ved, at forældrer og pædagoger ikke arbejder med sagen? Den slags problemer løses ikke på fem minutter, det kan tage lang tid.

Den her slags problemer er jo ikke noget, man er stolt af, så det er vel ikke noget, man af sig selv trækker frem og diskuterer ved venners middagsbord? Jeg forstår det også sådan, at de har flere børn, men at det kun er denne yngste, der er problemer med. I så fald tyder det jo ikke ligefrem på, at forældrerne er inkompetente eller med vilje overser problemerne osv. Jeg skulle tro, at de er ganske fortvivlede og prøver, hvad de kan.

Jeg tror, som en anden herover, at du intet vinder ved at gå til forældrerne. Siden problemerne er i børnehaven, så ville min anbefaling være at bede om et møde der og fortælle, at du regner situationen som uholdbar, og så tage snakken om, hvad de konkret gør/kan gøre for at hjælpe din dreng/den anden dreng i denne situation.

Jo, det ved jeg da jeg både kender forælderne og pædagogerne og jo, det er netop noget moren har siddet og diskuteret over middagsbordet.

Anmeld

1. marts 2013

Ciss

Anonym skriver:

Jo, det ved jeg da jeg både kender forælderne og pædagogerne og jo, det er netop noget moren har siddet og diskuteret over middagsbordet.

Ok, men det er da flot, at de tør at snakke om det.

Jeg ville nu stadig tage mødet med børnehaven, for uanset hvor meget man som forældrer arbejder med sagen, så er man der ikke, når det sker i børnehaven. Der er det pædagogerne, som må håndtere situationen, når den opstår.

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Ok, men det er da flot, at de tør at snakke om det.

Jeg ville nu stadig tage mødet med børnehaven, for uanset hvor meget man som forældrer arbejder med sagen, så er man der ikke, når det sker i børnehaven. Der er det pædagogerne, som må håndtere situationen, når den opstår.

God idé med et møde, jeg tog imorges bare hurtig fat i en pæd, hvor de sagde, "at det vidste de godt, at der skete noget rundt i krogene med denne her H"

Anmeld

12. marts 2013

optimistmor

Ciss skriver:

du er inde på noget her smiler, hvis der er flere søskende kan det være denne yngste dreng føler sig meget overset og for at få opmærksomhed har han måske oparbejdet "vold" som sin løsning til opmærksomhed på. men forstår ikke hvorfor der ikke gives en konekvens til denne dreng? i børnehaven? eks minutter efter alder hvor han ikke må lege me de andre børn eller sådan noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.