Den her dreng i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.342 visninger
16 svar
17 synes godt om
1. marts 2013

Anonym trådstarter

Giver så mange problemer, og nu er det begyndt at ud over min dreng

Vi er rigtig gode venner med drengens forældre og er tit sammen børn og forældre til spisning ved hinanden, og der er intet jeg ku dog se sidste gang at min dreng undgik den yngste af deres (ham der går  BH)

Min dreng kommer så hjem igen igår og siger at H (drengen) har skubbet ham ned i græsset

Min dreng ved udemærket godt at jeg ikke tolerer hverken at man skubber eller slå, derfor gør min dreng ikke noget, han rejser sig og går videre og siger "Det må man ikke"

Drengen der "mobber" er 5 og min er 3 (begyndte i bh her for 2 mdr siden), og der er intet, han elsker den bh, men den her dreng

Der har været så mange problemer og forælderne ved at de ikke kan styre ham!

Pædagogerne er så obse på ham, men de kan jo kke være det hele tiden,

hva ska jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

henh01

Jeg ville bare lige fortælle at uanset hvem der går i børnehaven eller hvilken børnehave der er tale om - vil der altid være nogen der skubber, slår, bider og driller.. Mon ikke også din søn gør det overfor nogen af de andre børn? Ikke at det er okay, men man kan bare ikke forhindrer det og det sker hele tiden (også af de andre børn)

Når det er sagt så er det selvfølgelig surt at det lige er jeres venners dreng, men her må I dele det op og lade BH være BH og venner være venner så I ikke blander det sammen at fordi I kender drengens forældre så er det ekstra slemt at han skubber - agtigt.

Giver det mening?

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg ville bare lige fortælle at uanset hvem der går i børnehaven eller hvilken børnehave der er tale om - vil der altid være nogen der skubber, slår, bider og driller.. Mon ikke også din søn gør det overfor nogen af de andre børn? Ikke at det er okay, men man kan bare ikke forhindrer det og det sker hele tiden (også af de andre børn)

Når det er sagt så er det selvfølgelig surt at det lige er jeres venners dreng, men her må I dele det op og lade BH være BH og venner være venner så I ikke blander det sammen at fordi I kender drengens forældre så er det ekstra slemt at han skubber - agtigt.

Giver det mening?

Nej, det gør min dreng ikke - og det fortæller pædagogerne også han ikke gør, for jeg vil simpelthen ikke have det

Men når min dreng gentagene gange kommer hjem og siger at H igen skubber ham ned i græsset, blir jeg ærlig talt ked og sur

Disse forældre til denne dreng ved det udemærket godt, de har fået det påtalt mange gange at de snart skal til "at opdrage" ham, men der sker intet...

Jeg tror dog at hvis min dreng siger det en gang mere, at det er sket, så tar jeg selv fat i forælderne.

Anmeld

1. marts 2013

Lunae

Anonym skriver:

Giver så mange problemer, og nu er det begyndt at ud over min dreng

Vi er rigtig gode venner med drengens forældre og er tit sammen børn og forældre til spisning ved hinanden, og der er intet jeg ku dog se sidste gang at min dreng undgik den yngste af deres (ham der går  BH)

Min dreng kommer så hjem igen igår og siger at H (drengen) har skubbet ham ned i græsset

Min dreng ved udemærket godt at jeg ikke tolerer hverken at man skubber eller slå, derfor gør min dreng ikke noget, han rejser sig og går videre og siger "Det må man ikke"

Drengen der "mobber" er 5 og min er 3 (begyndte i bh her for 2 mdr siden), og der er intet, han elsker den bh, men den her dreng

Der har været så mange problemer og forælderne ved at de ikke kan styre ham!

Pædagogerne er så obse på ham, men de kan jo kke være det hele tiden,

hva ska jeg gøre??

Jeg synes ikke at du skal gøre andet end det du allerede gør - altså forklarer/viser din dreng hvad god opførsel er. Når det så er sagt, så kunne det være en ide at forklare dit barn, at man kommer med forskellige forudsætninger og det kunne godt tyde på at drengen der skubber og er til besvær, har problemer. I min verden skal man i stedet for at ekskludere drengen, arbejde med at acceptere at han er anderledes. Ikke ment som om at hans adfærd skal accepteres, men lære dit barn at sige fra og vise hvad det gør ved ham, når den anden skubber.

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg synes ikke at du skal gøre andet end det du allerede gør - altså forklarer/viser din dreng hvad god opførsel er. Når det så er sagt, så kunne det være en ide at forklare dit barn, at man kommer med forskellige forudsætninger og det kunne godt tyde på at drengen der skubber og er til besvær, har problemer. I min verden skal man i stedet for at ekskludere drengen, arbejde med at acceptere at han er anderledes. Ikke ment som om at hans adfærd skal accepteres, men lære dit barn at sige fra og vise hvad det gør ved ham, når den anden skubber.

Tænker bare, hvordan forklare jeg dette til min 3 åring søn?

Altså han ved godt hvad man må og ikke må også som han siger,

"Jeg siger til H, at det må han altså ikke" når han skubber

Min dreng går som regl bare væk fra H (siger pædagogerne, når de ser det), og tager sig så at H, iden forstand at de siger til H at det ikke er ok

Min dreng ved godt hvordan man skal opføre sig

Anmeld

1. marts 2013

Lunae

Anonym skriver:

Nej, det gør min dreng ikke - og det fortæller pædagogerne også han ikke gør, for jeg vil simpelthen ikke have det

Men når min dreng gentagene gange kommer hjem og siger at H igen skubber ham ned i græsset, blir jeg ærlig talt ked og sur

Disse forældre til denne dreng ved det udemærket godt, de har fået det påtalt mange gange at de snart skal til "at opdrage" ham, men der sker intet...

Jeg tror dog at hvis min dreng siger det en gang mere, at det er sket, så tar jeg selv fat i forælderne.

Jeg tror bestemt ikke at det er den rigtige løsning, at gå til forældrene! Som du siger, er de opmærksomme på problemet og hvis de ikke har redskaber til at hjælpe deres dreng, så må det være institutionens opgave at hjælpe dem på vej. Min filosofi er at "børn gør det rigtige, hvis de KAN" hvis ikke de har kompetencerne til at gøre det rigtige, så er det de voksne omkring ham, der skal guide ham på vej - hvilket det tyder på at de er i fuld gang med!

Det eneste du får ud af at konfrontere forældrene er endnu flere bekymringer på deres skuldrer - vær i stedet støttende og gør hvad du kan for at inkludere barnet!

Anmeld

1. marts 2013

Lunae

Anonym skriver:

Tænker bare, hvordan forklare jeg dette til min 3 åring søn?

Altså han ved godt hvad man må og ikke må også som han siger,

"Jeg siger til H, at det må han altså ikke" når han skubber

Min dreng går som regl bare væk fra H (siger pædagogerne, når de ser det), og tager sig så at H, iden forstand at de siger til H at det ikke er ok

Min dreng ved godt hvordan man skal opføre sig

Vi har en dreng i min datters institution, som har nogenlunde de samme vanskeligheder, som du beskriver. Jeg som forældre, sørger for at tale med drengen, når min datter ser det! Forklarer ham hvis han gør noget uhensigtsmæssigt - ikke skælde ud! Min datter kan faktisk godt lide drengen, fordi hun kan se at min mand og jeg accepterer ham, men tager afstand fra hans handlen, når han gør noget forkert!

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Vi har en dreng i min datters institution, som har nogenlunde de samme vanskeligheder, som du beskriver. Jeg som forældre, sørger for at tale med drengen, når min datter ser det! Forklarer ham hvis han gør noget uhensigtsmæssigt - ikke skælde ud! Min datter kan faktisk godt lide drengen, fordi hun kan se at min mand og jeg accepterer ham, men tager afstand fra hans handlen, når han gør noget forkert!

Problemet er bare at hverken jeg eller en anden voksen kan "trænge" ind til H, han har flere gange slået mig i måsen når jeg har hentet min dreng og her har jeg sat mig på hug og forklaret ham det vil jeg simpelthen ik ha, '

hvorefter han kalder mig en frygtelig masse skældsord

Jeg har bare skyndt mig at pakke min dreng og sagt farvel.....

Jeg vil ikke inddrage en dreng der op til flere gange dagligt tromler min, det kan simpelthen ikke passe at forælderne til den her dreng ikke snart gør noget, eller pædagogerne for den sags skyld.

Anmeld

1. marts 2013

Bshizzle

Nu har jeg selv en dreng som er en af de drenge som altid har været den stille og rolige dreng. 

Min dreng slår ikke igen men siger det til de voksne. 

Men når det er sagt.. Så er børn jo børn og opfører sig som børn! 

Der vil altid være ting vi voksne ikke ser eller hører om. 

Hvis pædagogerne er OPS på at der er et barn i BH der har en mere voldig affære, har de så ikke det under kontrold? Mener.. De tjekker op på det. 

Men det du kan gøre er at sige til DIT barn at han skal gå direkte til de voksne hvis der sker noget eller hvis drengen siger noget grimt. 

- ellers har de voksne ikke en ærlig chance for at hjælpe hvis drengen kun siger det til dig.. Og ikke pædagogerne :-) 

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Nu har jeg selv en dreng som er en af de drenge som altid har været den stille og rolige dreng. 

Min dreng slår ikke igen men siger det til de voksne. 

Men når det er sagt.. Så er børn jo børn og opfører sig som børn! 

Der vil altid være ting vi voksne ikke ser eller hører om. 

Hvis pædagogerne er OPS på at der er et barn i BH der har en mere voldig affære, har de så ikke det under kontrold? Mener.. De tjekker op på det. 

Men det du kan gøre er at sige til DIT barn at han skal gå direkte til de voksne hvis der sker noget eller hvis drengen siger noget grimt. 

- ellers har de voksne ikke en ærlig chance for at hjælpe hvis drengen kun siger det til dig.. Og ikke pædagogerne :-) 

Det gør han også, han siger til H at det må du ikke og siger derefter til pæd. at H skubber, hvorefter pæd. siger til H at det må man ikke

Det bare ligesom at pæd. har "vænnet" sig til at "sådan" er H, og sådan er det nok bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.