døbes eller bare navnsgives??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Elskermiinsøøn! skriver:

ved ikk hvad jeg vil.men heler til og navndøbe ham kun

ok
Du har jo heldigvis stadig masser af tid til at finde ud af hvad du vil, og lige pludselig finder du ud af hvad der er det rigtige for Jer.. ligesom med hans (mellem)navn, som jeg synes er rigtig godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

Elskermiinsøøn!

Caroline86 skriver:

ok
Du har jo heldigvis stadig masser af tid til at finde ud af hvad du vil, og lige pludselig finder du ud af hvad der er det rigtige for Jer.. ligesom med hans (mellem)navn, som jeg synes er rigtig godt!

har fast besluttet hvad han skal hedde

Anmeld

21. juni 2009

Elskermiinsøøn!

Caroline86 skriver:

ok

han skulle jo muligvis ha haft hans fars navn )Emil) til mellennavn , men er jeg kommet helt fra han skal hedde du fik afvide sidst

Anmeld

21. juni 2009

Vingummien

Elskermiinsøøn! skriver:

ved ikk hvad jeg vil.men heler til og navndøbe ham kun

Jeg er selv døbt og konfirmeret.

Og jeg tænkte sådan her. heller døbe ham så han kan vælge fra i sted for at han står som 13 årig og gerne vil konfirmeres men syntes det er pinligt fordi han skal døbes først. Min bror gik i klasse med en og hendes lillesøster gik i min parralelklasse og ingen af dem var døbt, og de vil gerne konfirmeres men var lige før de ik blev det fordi de sku døbes i den alder og det syntes de var pinligt.

Måske det kan hjælpe lidt på din beslutning hvis du er i tvivl så du får alle tingene med.

Men selvom i navngiver kan man jo os godt holde en lille komsammen el fest for lige at symbolisere det.

Anmeld

21. juni 2009

Pige2009

suanne85 skriver:

Jeg er selv døbt og konfirmeret.

Og jeg tænkte sådan her. heller døbe ham så han kan vælge fra i sted for at han står som 13 årig og gerne vil konfirmeres men syntes det er pinligt fordi han skal døbes først. Min bror gik i klasse med en og hendes lillesøster gik i min parralelklasse og ingen af dem var døbt, og de vil gerne konfirmeres men var lige før de ik blev det fordi de sku døbes i den alder og det syntes de var pinligt.

Måske det kan hjælpe lidt på din beslutning hvis du er i tvivl så du får alle tingene med.

Men selvom i navngiver kan man jo os godt holde en lille komsammen el fest for lige at symbolisere det.

Det er også de tanker jeg har gjort mig, og har valgt at mit barn skal døbes når tid er. Et barn skal enten døbes eller navngives inden det er 6 mdr. Se mere her:
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=76

Anmeld

21. juni 2009

Vingummien

linda2009 skriver:

Det er også de tanker jeg har gjort mig, og har valgt at mit barn skal døbes når tid er. Et barn skal enten døbes eller navngives inden det er 6 mdr. Se mere her:
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=76

Ah ok mente nok der var en frist for hvornår de skulle have et navn, er pga efternavn og sygesikring osv.

Nu var Emil ik engang 3 måneder da han blev døbt han var 2mdr og 17 dage.

Anmeld

21. juni 2009

Nanna1985

Vi fik vores datter døbt  Det vil den næste os blive

Anmeld

21. juni 2009

Stineve

Mine kommende børn skal ikke døbes, men navngives.. jeg ikke selv troene, og det er kæresten heller ikke.. han er meldt ud af folkekirken, og jeg melder mig ud til september... så derfor vælger vi dåben fra..

Anmeld

21. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Lykke86 skriver:

indenfor 6 måneder er det.. Ihvertfald hvis de skal døbes, ved så ik om det er de 3 måneder, hvis de skal navngives, men mon ik det burde være det samme?

Jo det er det samme, også 6 måneder hvis de skal navngives

Begge mine er døbt... synes det er sådan en dejlig tradition.

Anmeld

21. juni 2009

Mum33

Han er døbt og det bliver de andre også. Dejlig dag og dejlig tradition.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.