døbes eller bare navnsgives??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

Elskermiinsøøn!

hej kom til og tænke på om jers børn er døbt eller bare navngivet,, og hvis man bare navngiver sit barn, hvordan forgår det så? for hade jeg måske tænkt på Elias skulle.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

S.L.S

Begge mine er navngivet.. Og den gang kontaktede jeg vores lokale sogne præst..
Det er så snart 11 år siden sidst, men du kan jo prøve at kontakte din i morgen og høre ad...

Anmeld

21. juni 2009

Elskermiinsøøn!

S.L.S skriver:

Begge mine er navngivet.. Og den gang kontaktede jeg vores lokale sogne præst..
Det er så snart 11 år siden sidst, men du kan jo prøve at kontakte din i morgen og høre ad...

er det bare den by man bor i?? og koster det også noget enlig

Anmeld

21. juni 2009

Vingummien

Emil er døbt og det har jeg gjort for at han kan vælge det fra senere. Hvis han vil konfirmeres skal han ik stå og skal døbes som 13 årig for at kunne blive konfirmeret, så har valgt for ham og så kan han jo selv vælge fra når det er.

Min venindes dreng blev navngivet, nu skal du huske det skal vist nok være inden for de første 3 mdr mener jeg, men må du ik hænge mig op på.
Men det er vist bare en opringning der skal til, ligesom når de skal døbes, man skal så bare sige at man kun ønsker at navngive.

Anmeld

21. juni 2009

Vingummien

Elskermiinsøøn! skriver:

er det bare den by man bor i?? og koster det også noget enlig

Det er i den by man bor i hvis der er en kirke der, el er det i den der høre til ens by og det koster ik noget, koster heller ik at blive døbt jo

Anmeld

21. juni 2009

Elskermiinsøøn!

suanne85 skriver:

Det er i den by man bor i hvis der er en kirke der, el er det i den der høre til ens by og det koster ik noget, koster heller ik at blive døbt jo

jeg navngiver ham, ikk bare fordi tror det koster penge, men min søn skal selv vælge , er selv træt af jeg er døbt

Anmeld

21. juni 2009

Vingummien

Elskermiinsøøn! skriver:

jeg navngiver ham, ikk bare fordi tror det koster penge, men min søn skal selv vælge , er selv træt af jeg er døbt

Oki, syntes det er en hyggelig lille ting men på den måde er vi jo alle forskellige. Og så er det jo godt at man kan vælge.
Og hvis det er det du syntes er bedst så er det også det du skal gøre,

Anmeld

21. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Elskermiinsøøn! skriver:

hvorfor er du træt af at være døbt?
Jeg synes du skal døbe ham, for det bliver ikke sjovt for ham at skulle døbes når han bliver ældre, hvis han gerne vil konfirmeres.. han kan jo selv vælge at melde sig ud af den danske folkekirke, hvis han ikke vil være medlem når han vokser op!?
Men det er naturligvis dit helt eget valg

Anmeld

21. juni 2009

Lusi

suanne85 skriver:

Emil er døbt og det har jeg gjort for at han kan vælge det fra senere. Hvis han vil konfirmeres skal han ik stå og skal døbes som 13 årig for at kunne blive konfirmeret, så har valgt for ham og så kan han jo selv vælge fra når det er.

Min venindes dreng blev navngivet, nu skal du huske det skal vist nok være inden for de første 3 mdr mener jeg, men må du ik hænge mig op på.
Men det er vist bare en opringning der skal til, ligesom når de skal døbes, man skal så bare sige at man kun ønsker at navngive.

indenfor 6 måneder er det.. Ihvertfald hvis de skal døbes, ved så ik om det er de 3 måneder, hvis de skal navngives, men mon ik det burde være det samme?

Anmeld

21. juni 2009

Elskermiinsøøn!

Caroline86 skriver:

hvorfor er du træt af at være døbt?
Jeg synes du skal døbe ham, for det bliver ikke sjovt for ham at skulle døbes når han bliver ældre, hvis han gerne vil konfirmeres.. han kan jo selv vælge at melde sig ud af den danske folkekirke, hvis han ikke vil være medlem når han vokser op!?
Men det er naturligvis dit helt eget valg

ved ikk hvad jeg vil.men heler til og navndøbe ham kun

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.