må han godt det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

Mettefpigen

Nej det må han ikk.. Det er kun der hvor barnets adresse står der er forsørger.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Kay

Anonym skriver:

han siger selv til mig at han ikke betaler! min mor fik heller aldrig en øre af min far selvom han har en stor gæld i dag vil han heller ikke betale. forstår det ikke helt var det mig så havde jeg da betalt hver måned da man har et ansvar og man kan jo trække halvdelen fra i skat

ved det han er på kh tror jeg at kommunen selv trækker de penge til børnebidrag enten i hans kh eller i hans bolig sikring... det må de nemlig gerne hvis han nægter at betale også selvom han siger han ikke har råd...

det med forsørger ved jeg ikke noget om..

Anmeld

27. februar 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

min x er kontant hjælps modtager og har været det i over 4 år siden. har så fundet ud af at han i alt den tid har fået kh som forsørger! må han godt få det når vores barn bor hos mig? han ser hende to gange om måneden

når man er på kontanthjælp får man et ekstra tillæg hvis barnet ikke bor hos en... og som forsørger hvis barnet bor hos en...

så den er god nok.... gør min datters far også...

Anmeld

27. februar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

har da ikke fået så meget som en øre fra ham. kommunen ligger ud da han ikke vil betale. selvom han får mange penge i bolig støtte og klarer sig rimelig fint.

så får du jo også! kommunen kradser dem bare selv ind hos ham evt. ved lønindeholdelse (tilbageholdt kh)

Anmeld

27. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

min x er kontant hjælps modtager og har været det i over 4 år siden. har så fundet ud af at han i alt den tid har fået kh som forsørger! må han godt få det når vores barn bor hos mig? han ser hende to gange om måneden

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

Under 25 år

hjemmeboende - 3.265 kr. (2013)

udeboende - 6.767 kr. (2013)

gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.500 kr. (2013)

med egne børn i hjemmet - 13.952 kr. (2013)

hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.247 kr. (2013).

Du kan max få 13.952 kr. (2013), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 8.014 kr. (Svarende til 6.767 kr. som udeboende under 25 år + 1.247 kr. - normalbidrag for et barn).

Over 25 år

10.500 kr. (2013)

med forsørgelsespligt - 13.952 kr. (2013).

Du kan se alle satser for kontanthjælp på på retsinfo.dk.

Sådan som jeg ser det får han den højeste hvis han er over 25 også selvom barnet ikke bor hos ham,

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

Mettefpigen skriver:

Nej det må han ikk.. Det er kun der hvor barnets adresse står der er forsørger.....

øhh det passer vist ikke helt, for min kæreste fik da forsøger tillæg på kh og hans dreng har aldrig og kommer aldrig til at have adresse her og det er ikke noget min kæreste har søgt om at få, han fik det automatisk da de så han betalte børnepenge

Anmeld

27. februar 2013

Mettefpigen

jydeinden skriver:

DDe

øhh det passer vist ikke helt, for min kæreste fik da forsøger tillæg på kh og hans dreng har aldrig og kommer aldrig til at have adresse her og det er ikke noget min kæreste har søgt om at få, han fik det automatisk da de så han betalte børnepenge

Det er sjovt for kender mange der ikk får en fis, og det har man aldrig fået...

Anmeld

27. februar 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg ved at hvis han er bopælsforælder eller har barnet 50% eller mere kan han få forsørger...

Jeg er selv på kontanthjælp og fordi min søn bor hos sin far og kun er hos mig en dag om ugen kan jeg ikke få forsørger sats - og det er selvom vi har fælles forældremyndighed....

Anmeld

27. februar 2013

jydeinden

Mettefpigen skriver:

Det er sjovt for kender mange der ikk får en fis, og det har man aldrig fået...

meget mærkeligt må være forskelligt fra kommune til kommune så

Anmeld

27. februar 2013

Mettefpigen

jydeinden skriver:

Je

meget mærkeligt må være forskelligt fra kommune til kommune så

Jeg ved det ikk, men her kommer bassen til at bo hos mig så har heldigvis ikk de bekymringer ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.