Vi lavede vores 1. barn naturligt for snart 13 år siden, men efter flere års hjemmeforsøg på at lave nr. 2 måtte vi give op og gå til lægen. Det var dog lidt bøvlet da vi har hver vores læge. Tror at det nemmeste er at du bestiller en tid hos din læge og tager din mand/kæreste med til samtalen hvis nu I ikke har samme læge. Det vil spare Jer for en masse tid og kordinering.
Min mands sæd blev undersøgt og da den var ok fik jeg en henvisning til en gynækolog til en vandscanning. Der var 3 mdr. ventetid på en tid hos gynækologen her i Næstved så jeg undersøgte det lidt og fandt ud af at med min henvisning kunne jeg komme til hos CFC med det samme (2 dage senere). Vi tog begge ind til vandscanningen og fik svar med det samme at alt så fint ud og de mente at det var nok med IUI, altså insemination med min mands egen sæd og 1 uge senere var vi igang med behandlingen. 5 IUI senere kom lykken til os og nu er der 14 dage til termin ;0)
Vi betalte kun for medicinen (hormoner og ægløsnings sprøjte) men skulle vi nu have haft IVF var det straks blevet meget dyrere. Men kig evt. på CFC hjemmeside og se priser.
Held og lykke med projektet.
Anmeld