Ciss skriver:
Hej
Der har flere gange været praktikanter i vores børns børnehave. Det går helt fint. De hjælper de voksne, går til hånde og leger med børnene - men de har ikke været alene med børnene, og de har ikke haft ansvar for forældrerkontakten.
Mit bedste råd ville være at være positiv og aktiv og respondere, når ungerne tager kontakt. Ikke vær bange for at snakke med dem. Nogle af praktikanterne, vi har set, har været lidt tafatte og generte, og de har stort set holdt sig lidt for sig selv og bare observeret livet omkring sig, men både børn og voksne har elsket de praktikanter, som har kastet sig ud i leg med børnene og turdet at deltage. De har været en ekstrabonus!
Jeg forstår godt, at du er nervøs, men du kommer til at få det rigtig morsomt!
Tak! Det vil jeg virkelig prøve. Jeg er ret genert, og især hvis jeg ikke forstår hvad andre siger, men nogle gange er det også vigtigt at blive mindet om at man skal være imødekommene 
Jeg er begyndt at samle nogle lege sammen som børn i Danmark leger, eller de fleste gør, som jeg tænker på at tage med. Det ville kunne være sjovt at vise dem nogle nye sjove lege. Jeg tror også at det er en klar fordel at jeg har med børn at gøre - de tager det jo ikke så tungt med fejl og sådan. Nogle af mine klassekammerater der skal arbejde i butikker, har det nok lidt hårdere end mig! 
Men igen jeg er virkelig taknemmelig for din besked! Tusind tak 
Anmeld