Udenlandsk paktikant i din børnehave? - afstemning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du tænke hvis en 13-årig udenlandsk skulle på praktik i dit barns børnehave?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.106 visninger
13 svar
5 synes godt om
25. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej derude

Jeg er en pige på 13, og jeg skal i praktik i en børnehave.

Eftersom der jo er en masse mødre herinde, så foreslog min kusine (som "ejer" denne her bruger) at jeg kunne spørge herinde.

Det er sådan at jeg er ret nervøs for hvad forædrende vil tænke om mig. Jeg skal arbejde i udlandet, på et sporg jeg ikke taler så godt, hvilket også gør mig ret .. nervøs

Jeg vil egentlig bare høre hvad i ville sige til det, hvis en 13 årlig udenlandsk pige skulle passe jeres børn? Ville i synes at det var okay? Er der noget jeg skal være opmærksom på, og I ville ønske for jeres børn, hvis der kom en praktikant?

Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig, og deltage i afstemningen?

Mange hilsner

Olivia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Amanda Stage

Jeg kan ikke svare på noget af det. Jeg ville synes det var fint hvis hun  observerede og evt. lavede små opgaver, men mit barn skulle ikke passes alene af en 13-årig. Om hun er udenlandsk er jeg fuldstændig ligeglad med. 

Anmeld

25. februar 2013

Klumpe-dumpe

Hej Oliva. Nu ved jeg ikke hvor gammel de børn er du skal hjælpe med at passe. Men jeg ved at min datter på 4 år, vil synes det er en kæmpe fest, at havde en stor pige 13 år til at passe hende/dem hvad jeg selv vil synes, tja altså så længe du ikke er alene om ansvaret, så vil jeg have det helt fint med det jeg tror det er naturligt at du er nervøs, men samtidig tror jeg det bliver en oplevelse for livet rigtig god tur  Hov glemte lige noget, jeg tænker at min datter vil synes det er sjovt at lave noget typisk fra praktikantens land. 

Anmeld

25. februar 2013

Dot D

Jeg synes, at det vil være helt fint med en praktikant - udenlandsk eller ej

En praktikant vil (forhåbentligt) aldrig nogensinde stå med ansvaret for børnene selv, så jeg ser det klart som en god læring for dig og andre....

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

26. februar 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Hej derude

Eftersom der jo er en masse mødre herinde, så foreslog min kusine (som "ejer" denne her bruger) at jeg kunne spørge herinde.

Det er sådan at jeg er ret nervøs for hvad forædrende vil tænke om mig. Jeg skal arbejde i udlandet, på et sporg jeg ikke taler så godt, hvilket også gør mig ret .. nervøs

Jeg vil egentlig bare høre hvad i ville sige til det, hvis en 13 årlig udenlandsk pige skulle passe jeres børn? Ville i synes at det var okay? Er der noget jeg skal være opmærksom på, og I ville ønske for jeres børn, hvis der kom en praktikant?

Mange hilsner

Olivia

Nu er du godt nok kun 13 år gammel, men hvis du sammenligner med familier der ansætter en au-pair pige fra udlandet, så er der jo ikke nogen forskel for de kan typisk heller ikke tale dansk når de kommer til landet

Jeg ville bare synes det var fedt for ungerne at der kom en ung der kunne lege med dem

Anmeld

26. februar 2013

modesty

Det ville være afgørende for mig om der også var andre til at passe barnet - hvilket der jo er i en børnehave. Så længe der er andre voksne til at supervisere, og til at sørge for den sproglige stimulering, så ville det ikke gøre mig noget. 

Anmeld

26. februar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Hej derude

Mange hilsner

Olivia

Jeg ville synes, det var helt ok og villa bakke op om det

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle svarene & stemmerne!

Min kusine (Mila) har også gentaget en del gange, at de nok bare vil synes det er ret spændende.

Det det der også er blevet gentaget et par gange er, at I ville være utrygge hvis jeg skulle passe børnene alene, og til det kan jeg bare sige, at det helt og aldeles også ville gøre mig utryg!

Jeg glæder mig super meget til det (men er nok også ret nervøs..) , og tror det bliver ret sjovt

Igen: tusind tusind tak for at svare! Det har gjort mg en hel del tryggere, at få det bekræftet

Olivia

Anmeld

26. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea ville bestemt syntes det var rigtig fedt, og hun ville nok stille en masse spørgsmål ala " hvor kommer du fra? Hvorfor har du brune øjne, hvorfor taler du sjovt osv" og hun ville bare syntes du nok var et helt lille " mysterie" som hun sku opklare. Hun elsker alt hva der er anderledes, og det er ment som en god ting!!

Jeg ka heller ik se noget problem med det, med mindre du pludselig sku gå ind og opfylde en " voksen" stilling og stå alene med en flok unger! Rigtig god fornøjelse! Vh stine

Anmeld

26. februar 2013

Ciss

Hej

Der har flere gange været praktikanter i vores børns børnehave. Det går helt fint. De hjælper de voksne, går til hånde og leger med børnene - men de har ikke været alene med børnene, og de har ikke haft ansvar for forældrerkontakten.

Mit bedste råd ville være at være positiv og aktiv og respondere, når ungerne tager kontakt. Ikke vær bange for at snakke med dem. Nogle af praktikanterne, vi har set, har været lidt tafatte og generte, og de har stort set holdt sig lidt for sig selv og bare observeret livet omkring sig, men både børn og voksne har elsket de praktikanter, som har kastet sig ud i leg med børnene og turdet at deltage. De har været en ekstrabonus!

Jeg forstår godt, at du er nervøs, men du kommer til at få det rigtig morsomt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.