"Fnuller" i tissekonen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Amanda Stage skriver:

Det er der forskning der har vist. Jeg kunne godt selv tænke mig at forske i det, for det er da ret spændende og mærkeligt. Men det er kun OFTE, så bare fordi et barn er sådan er det ikke ens betydende med omsorgssvigt, det er der så desværre mange pædagoger og lærere der tror. 

Ok. Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Amanda Stage

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Tak for svar

Det var skam så lidt Ville egentlig også gerne selv vide den reelle årsag.

Anmeld

27. februar 2013

Anonym8827

Det er vigtigst for din datter, er at i to snakker om at det der skete ikke var farligt. At pigen nok ikke gjorder det ondsindet.
Men der ikke er noget der kan gøre din datter mere tryk.

Men pædagogerne kunne jo også snakke med din datter, og fortælle hende at der ikke er nogen fare i at lege med andre i fremtiden. For hun må endelig ikke få et ængsteligt forhold til andre børn/voksne.
Det er jo også deres job. At sikre sig at dit barn, har en sikker og sjov og lærerig dag

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

Mitallerstørsteønske skriver:

Det er vigtigst for din datter, er at i to snakker om at det der skete ikke var farligt. At pigen nok ikke gjorder det ondsindet.
Men der ikke er noget der kan gøre din datter mere tryk.

Men pædagogerne kunne jo også snakke med din datter, og fortælle hende at der ikke er nogen fare i at lege med andre i fremtiden. For hun må endelig ikke få et ængsteligt forhold til andre børn/voksne.
Det er jo også deres job. At sikre sig at dit barn, har en sikker og sjov og lærerig dag

Helt sikkert. Hendes bedste venner er jo dernede og hun siger selv hun skal i børnehaven hver morgen. Hun reagerer trods alt sundt på det, selvom det er synd for hende og hun har været renlig siden i sommers men lavede i bukserne dernede både i går og i dag og ville ikke have jeg skulle gå til morgen og hun er begyndt at slå mig, når jeg siger nej til noget. Synes det er hårdt at være i og ville ønske hun ikke havde oplevet det.

Anmeld

27. februar 2013

MosterA

Nu ved jeg jo ikke præcis hvad der er sket, men jeg tænker at det var en god idé - og oplagt - at snakke med din datter om at det er ok at hun siger nej hvis der er nogle der gør noget ved hende som hun ikke har lyst til eller rør ved hende når hun ikke har lyst, det være sig mere private steder såvel som et knus. 

Det skal selvfølgelig ikke være en "skræmme kampange", men en rolig snak så hun bliver bevidst om at hun har ret til selv at bestemme over hendes krop.

Det var måske også et emne de kunne tage op i børnehaven som et generel emne.

Håber snart din datter får det godt igen med at være i børnehave.

Anmeld

28. februar 2013

Anonym8827

Det kan sagtens have noget med episoden at gøre, men det er tros al en sund reaktion hun giver udtryk for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.