"Fnuller" i tissekonen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.158 visninger
15 svar
4 synes godt om
25. februar 2013

Anonym trådstarter

Min datter på 3,6 og en anden pige på 5 år, havde frosset i børnehaven i dag, så de havde fået lov til at komme ind og lege før tid. Jeg henter hende så og vi kommer hjem, hvor hun siger hun har fået fnuller i tissekonen. Først tror jeg bare at det er toiletpapir, da det godt kan forekomme, når hun tørrer sig selv men hun bliver ved med at grave frem, tror det fylder en 5-krone alt i alt og så er det fande'me skumgummi. Hvordan har du dog fået det ned i bukserne spørg jeg så. Det har... Pigen's navn... Gjort. Jamen hvordan... Jo, der var en pude der var gået i stykker og så gjorde hun det, dumme... Pigen's navn, siger hun. Min datter har egentligt haft så dejlig en dag men hver gang hun skulle ud at tisse, siger hun fnuller i tissekonen og prøver at tage mere ud men der er ikke mere.
Jeg har så 2 ting jeg gerne vil vide i forhold til hvordan jeg skal reagere.
1) I forhold til min datter. Hvad skal jeg sige og gøre, når min datter nævner det igen? Jeg er helt på bar bund men ved det kommer på bordet igen og igen.
2) Det skal fortælles i børnehaven, også uden at male fanden på væggen men jeg vil IKKE have det sker igen, da min datter er en meget følsom pige og hun skal sgu' føle sig tryg dernede.
Er bare så ked af at hun skal opleve sådan noget og vred og gal og lamslået. Og aner ikke hvad ben jeg skal stå på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Anonym8827

Du skal helt sikkert, fortælle det til Børnehaven. Evt. Høre om i kan tage en snak om forældrene til den anden pige.? For at måske at høre om de har haft lign. Problem

Men du skal helt sikkert tage den med pædagogerne,.
Hehe om de måske kunne puder som børnene ikke kunne rive i stykker

Anmeld

25. februar 2013

Anonym8827

Men undre mig over at pædagogerne ikke har opdaget en fis imens de har været i børnehaven.!???

Anmeld

25. februar 2013

Anonym trådstarter

Mitallerstørsteønske skriver:

Du skal helt sikkert, fortælle det til Børnehaven. Evt. Høre om i kan tage en snak om forældrene til den anden pige.? For at måske at høre om de har haft lign. Problem

Men du skal helt sikkert tage den med pædagogerne,.
Hehe om de måske kunne puder som børnene ikke kunne rive i stykker

Det eneste jeg tror er at de ikke har det for godt, hende pigen og lillebroren, eller nok nærmere deres mor, da de bliver bragt og hentet med taxa hver dag.
Puderummet er ovenpå og både min datter og hende pigen er nogle rolige stille, lidt generte piger, så den voksne har sikkert været nedenunder og ordne nogle praktiske ting.

Anmeld

25. februar 2013

Amanda Stage

børn der opfører sig sådan, er ofte udsat for omsorgssvigt (IKKE nødvendigvis overgreb!!) men jeg synes pædagogerne skal vide at de skal holde øje med pigen. 

Anmeld

25. februar 2013

Anonym trådstarter

Amanda Stage skriver:

børn der opfører sig sådan, er ofte udsat for omsorgssvigt (IKKE nødvendigvis overgreb!!) men jeg synes pædagogerne skal vide at de skal holde øje med pigen. 

Det er jeg godt klar over men det hjælper jo ikke mit barn. Andet end at jeg håber min datter glemmer det igen, når vi har snakket om det, så længe hun føler behov for det. Også derfor jeg gerne vil gøre det rigtige overfor min datter.

Anmeld

25. februar 2013

Amanda Stage

Anonym skriver:

Det er jeg godt klar over men det hjælper jo ikke mit barn. Andet end at jeg håber min datter glemmer det igen, når vi har snakket om det, så længe hun føler behov for det. Også derfor jeg gerne vil gøre det rigtige overfor min datter.

nej, men der er ikke rigtig noget at gøre andet end at tale med pædagogerne om at det foregår, så holder de nok ekstra øje med hende, så det ikke sker igen. 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Pædagogen tog det heldigvis seriøst og hun skulle nok sørge for at resten af personalet blev informeret og at de blev mere obs på hende der havde gjort det. Især fordi det var en stor pige, der havde gjort det mod en (min) lille pige, så det er jo dejligt nok.
Det gør bare ondt, for min datter havde mareridt i nat og sagde selv her til morgen, at hun ikke ville lege med den anden pige i dag. Heldigvis ville hun nu stadig gerne ned til hendes andre venner og så håber jeg bare at hun har haft en god dag, når jeg henter hende og at hun ikke har været alt for påvirket af den anden pige.

Anmeld

26. februar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Amanda Stage skriver:

Nu spørger jeg af nysgerrighed men hvorfor er det børn der oplever omsorgssvigt der opfører sig sådan?? Hvorfor gør de det??

Anmeld

26. februar 2013

Amanda Stage

Omsorgsgiver skriver:

Nu spørger jeg af nysgerrighed men hvorfor er det børn der oplever omsorgssvigt der opfører sig sådan?? Hvorfor gør de det??

Det er der forskning der har vist. Jeg kunne godt selv tænke mig at forske i det, for det er da ret spændende og mærkeligt. Men det er kun OFTE, så bare fordi et barn er sådan er det ikke ens betydende med omsorgssvigt, det er der så desværre mange pædagoger og lærere der tror. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.