Ørebørn og sut - en uvidenskabelig undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

morethanperfect

Linda-M skriver:

Hej alle

Jeg læste et sted, at det opleves at der kan være en sammenhæng mellem brug af sut og ørebørn.

Det er noget med det tryk der skabes når barnet bruger sut. Man oplever, at ved at mindske brugen af sut hos ørebørn ses en bedring.

Der var ikke en videnskabelig undersøgelse bag, så derfor kunne det være interessant, om man kan se et mønster her inde på baby.dk

Min søn bruger ikke sut og jeg er bare så bange for at få et ørebarn, så håber jo at det kan være til hans fordel

Håber vi vil svare

Mine bruger sut , men har aldrig haft MØB

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Becks

Jeg har ikke børn endnu, men har sent ud fra mig selv som barn 

Jeg smed sutten da jeg var knap 3 mdr, og har døjet med møb ALTID, og også nu som snart 30 årig....

Anmeld

26. februar 2013

dorthemus

Min datter har aldrig brugt sut og har haft MØB og fået lagt dræn flere gange. Jeg brugte heller ikke sut og havde aldrig øreproblemer som barn

Anmeld

26. februar 2013

Karina84

Vores søn paa næsten 2 bruger sut og har aldrig haft ondt i ørerne 

Anmeld

26. februar 2013

Koen.

Jeg kunne godt have brugt at kunne stemme flere gange da jeg har to børn der har døjet med MØB..

Storsøster har brugt sut fra dag 1 af og altid været flaskebarn og døjet MEGET med MØB.

Lillebror bruger ikke sut, blev ammet de første 4 mdr og derefter flaskebarn, han har haft MØB 3 gange på 9 mdr, fik lagt dræn her dagen efter han blev 8 mdr pga ekstremt meget væske i ørene..

Så her er det 50-50

Anmeld

26. februar 2013

Lene Unik

Jeg har svaret, og det gælder for alle mine 3 børn (er store nu og bruger ikke sut længere ). Men har svaret bruger sut og har ikke haft mellemørebetændelse. Vi er så heldige at have 3 børn og ikke have haft problemer med ørerne. Stine havde let ondt i ørerne en gang hvor hun var forkølet, og det blev klaret med næsedråber, så vi er sluppet utrolig heldig på den konto.

Anmeld

26. februar 2013

Ditte-3

Mine to største er i dag 9 og 7 år og de brugte sut og har aldrig haft noget med ørne. Alexander på nu 7 mdr bruger sut og ind til vider har han ik haft noget selv om han blev taget med kejsersnit og med meget vand i ørne gik til kontroller op til 1 måned efter fødslen og fik a vide vi skulle være særlig ops på ørne 

Anmeld

26. februar 2013

Troldemommi

Johanne bruger ikke sut og har aldrig døjet med ørene (endnu 7 9 13), hun er 17 måneder.

Monica

Anmeld

26. februar 2013

Valle81

Min førstefødte brugte sut og havde ofte mellemørebetændelse. Dog var hun ikke storbruger af sut.

De to næste er storbrugere af sut og ingen af dem har haft noget med ørerne.

Har stemt nr. 1.

Anmeld

26. februar 2013

Hvem?

Linda-M skriver:

Hej alle

Jeg læste et sted, at det opleves at der kan være en sammenhæng mellem brug af sut og ørebørn.

Det er noget med det tryk der skabes når barnet bruger sut. Man oplever, at ved at mindske brugen af sut hos ørebørn ses en bedring.

Der var ikke en videnskabelig undersøgelse bag, så derfor kunne det være interessant, om man kan se et mønster her inde på baby.dk

Min søn bruger ikke sut og jeg er bare så bange for at få et ørebarn, så håber jo at det kan være til hans fordel

Håber vi vil svare

Min ældste på 3 er verdens største ørebarn, han har fået lagt dræn op til 13 gange på 1 år - og han har aldrig nogensinde brugt sut

Nr. 2 bruger sut men er ikke ørebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.