Ørebørn og sut - en uvidenskabelig undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Din erfaring med sut og mellemørebetændelse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.696 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. februar 2013

Linda-M

Hej alle

Jeg læste et sted, at det opleves at der kan være en sammenhæng mellem brug af sut og ørebørn.

Det er noget med det tryk der skabes når barnet bruger sut. Man oplever, at ved at mindske brugen af sut hos ørebørn ses en bedring.

Der var ikke en videnskabelig undersøgelse bag, så derfor kunne det være interessant, om man kan se et mønster her inde på baby.dk

Min søn bruger ikke sut og jeg er bare så bange for at få et ørebarn, så håber jo at det kan være til hans fordel

Håber vi vil svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Benjamins'mor

Har stemt min bruger sut og har døjet let med mellemørebetændelse. Det vil sige at han har haft det 1 gang, han er 25 mdr

Anmeld

25. februar 2013

Loa

Vores datter elsker og bruger meget sut.

Hun er 2,5 og har haft MØB et utal af gange og har nu dræn i...

Anmeld

25. februar 2013

Laulund87

Maria brugte sut til lige før hun blev 3 år og har haft MØB 1 gang..

Anmeld

25. februar 2013

helle85

Linda-M skriver:

Hej alle

Jeg læste et sted, at det opleves at der kan være en sammenhæng mellem brug af sut og ørebørn.

Det er noget med det tryk der skabes når barnet bruger sut. Man oplever, at ved at mindske brugen af sut hos ørebørn ses en bedring.

Der var ikke en videnskabelig undersøgelse bag, så derfor kunne det være interessant, om man kan se et mønster her inde på baby.dk

Min søn bruger ikke sut og jeg er bare så bange for at få et ørebarn, så håber jo at det kan være til hans fordel

Håber vi vil svare

jeg har íkke stemt

begge mine børn har brugt sut, min datter har haft det en gang, og min søn startede først med at få mellem øresbetændels da han fik lagt dræn som 1 årige og har haft det en del gange efter

Anmeld

25. februar 2013

M (:

Linda-M skriver:

Hej alle

Håber vi vil svare

Jeg kan ikke svare på mit barns vegne endnu, men hjemme hos "os" har der ikke været sammenhæng. 

Jeg brugte sut og har døjet MEGET med MØB indtil jeg fik dræn.

Har 3 søskende, der har brugt sut, og én søskend, der ALDRIG har brugt sut, men ingen af de fire har nogensinde haft MØB

Anmeld

25. februar 2013

Linda-M

Jeg takker for jeres svar indtil nu

Anmeld

25. februar 2013

Mettefpigen

Lukas er 17 måneder, bruger sut og har aldrig haft noget med sine øre..

Anmeld

25. februar 2013

LR85

Bruger sut og har ikke lidt af MØB

Anmeld

25. februar 2013

Fenja09

Min datter bruger sut ( fra hun var 3 mdr) har haft MØB en gang i Nov. en let omgang. Men hun har stadig væske i ørerne.

Vil da spørge ørelægen om det med sutten næste gang vi skal derop for at høre om hun skal have dræn eller det er væk.

Jeg brugte selv sut som barn og har aldrig lidt af MØB.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.