Nu som bloddoner :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
14 svar
11 synes godt om
25. februar 2013

Kloster

Så blev jeg godkendt som bloddoner. God oplevelse og har en følelse af, at jeg gør en god gerning.

Fik at vide at jeg også kunne blive knoglemarvsdoner og jeg sagde straks, at det havde jeg hørt gjorde ondt. Dette afslog sygeplejersken. Hun sagde, man kom i fuld nakose og det blev taget via en sprøjte ind ved hoften. Jeg fik nogle hæfter på det og tænker, at dette skal jeg da self også.

Man kan måske rede et menneske med blodkræft. Og dette kan jeg gøre ved bare at give lidt blod ell knoglemarv.

Nogen der har givet knoglemarv og hvad oplevelse har I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

CamiRon

Kloster skriver:

Så blev jeg godkendt som bloddoner. God oplevelse og har en følelse af, at jeg gør en god gerning.

Fik at vide at jeg også kunne blive knoglemarvsdoner og jeg sagde straks, at det havde jeg hørt gjorde ondt. Dette afslog sygeplejersken. Hun sagde, man kom i fuld nakose og det blev taget via en sprøjte ind ved hoften. Jeg fik nogle hæfter på det og tænker, at dette skal jeg da self også.

Man kan måske rede et menneske med blodkræft. Og dette kan jeg gøre ved bare at give lidt blod ell knoglemarv.

Flot! Har ikke doneret knoglemarv, men står også som doner. 

Anmeld

25. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Super sejt gået!! 

Jeg ville også rigtig gerne være bloddoner, men jeg må desvære ik da jeg er i behandling, mod for højt blodtryk. Vh stine

Anmeld

25. februar 2013

Heidi B

Har ikke prøvet det, men har været knoglemarvs donor siden 96, da jeg havde en veninde der døde af leukæmi.. Hun fik noget nyt knoglemarv, men det reddede hende desværre ikke...

Jeg synes bare det er en lille del at kunne give, hvis jeg kan redde et andet menneske, og ville da gerne selv have muligheden for at modtage hvis jeg var syg...

Min grundlæggende holdning er at vi alle skulle være organ og knoglemarvsdonore når man bliver 18 år.

Anmeld

25. februar 2013

Kloster

Heidi B skriver:

Har ikke prøvet det, men har været knoglemarvs donor siden 96, da jeg havde en veninde der døde af leukæmi.. Hun fik noget nyt knoglemarv, men det reddede hende desværre ikke...

Jeg synes bare det er en lille del at kunne give, hvis jeg kan redde et andet menneske, og ville da gerne selv have muligheden for at modtage hvis jeg var syg...

Min grundlæggende holdning er at vi alle skulle være organ og knoglemarvsdonore når man bliver 18 år.

Jeg har egentlig ikke forstået, om jeg skal have taget knoglemarv ud nu ell først når de finder en match-modtager..

Ved du det?

Anmeld

25. februar 2013

Heidi B

Først når de finder en du matcher. Så bliver du indlagt, og så tager de det ud... Tror de skal bruge det friskt. 

Anmeld

25. februar 2013

Kloster

Heidi B skriver:

Først når de finder en du matcher. Så bliver du indlagt, og så tager de det ud... Tror de skal bruge det friskt. 

Okay. Mange tak

Anmeld

25. februar 2013

Loa

Kloster skriver:

Ville SÅ gerne være knoglemarvsdonor, men må desværre ikke pga. medicin.

Tænk at vide at man har reddet et liv... Det er jo helt vildt.....

Anmeld

25. februar 2013

Kloster

Loa skriver:

Ville SÅ gerne være knoglemarvsdonor, men må desværre ikke pga. medicin.

Tænk at vide at man har reddet et liv... Det er jo helt vildt.....

Ja det er sgu vildt...

Anmeld

25. februar 2013

mariesmavse92

Rigtig godt gået!!! Ville også så gerne være donor på en eller anden måde, men så vidt jeg har forstået, kan man ikke, når man har sukkersyge - ØV!!! Dejligt du har tænkt på det og ført det ud i livet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.