Jeg fik ikke at vide kønen. Og jeg fortryder hellere ikke. Jeg har haft som start pakke nogle hvide, blå (pigerne kan også bruge blå, der er ingen lov mod det! hehe) lyse grøn og creme farvet ting og sager. Ikke så mange. Til sidst var jeg godt nok nysgerrig, men jeg havde ventet så længe, at jeg ikke skulle få det at vide i den sidste tid. Da jeg fødte, har jeg hjulpet lidt til at tage ham op på min mave og kunne straks se øjnene. Jeg har haft så mange følelser og jeg kikkede direkt på øjnene, det var meget instens at se min lille baby med kæmpe åbnet øjnene. Og efter få minutter sagde JM: nåede I at se på kønen? Det gjord min mand men det gjord jeg ikke. Jeg var meget overrasket, at pluseligt var der ikke så vigtigt længere! Jeg har været flere minutter sammen med min baby og jeg var ligeglad om den var en dreng eller en pige, jeg var bare glad, at alt gik så godt og han var så fin. Det blev en dreng. Jeg er gravid igen, og jeg skal ikke få kønen at vide. hvis det bliver en lille søster, kommer hun til at bruge blå igen, så jeg er ikke så bekymret om baby-shopping og farven.
Men jeg har også hørt fra andre, at de har behov for at vide kønen, det er en slags terapi, det hele bliver lidt mere til virkliheden og de følger sig tættere på babien inden fødslen. Så det er helt op til dig og din behov!
Anmeld