Køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

Tina2

Vi har vidst det begge gange..... Med min datter var scanninger total sparet væk i det nordjyske, så købte selv en i uge 22, og han var ret sikker på det var en pige:-)

2. gang kunne hun ikke se noget til MD da benene var krydsede, men vi havde bestilt 3D i uge 26 og der var det MEGET tydeligt det var en dreng- han lå med det hele fremme:-)

Kunne være sjovt 3. gang IKKE at vide det, men jeg tror simpelthen vi begge er for nysgerrige + jeg har følt det såååå godt begge gange at vide hvilket køn der er i min mave... Ikke at det har nogen betydning hvilket køn det er, men er ligesom jeg har følt mig lidt tættere med det barn, når jeg har vidst hvad det var.....
Lidt svært at forklare, men vil bare sige ingen af os har fortrudt det nogle af gangene:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

Lullaby

Vi fik begge gange det af vide. Jeg elsker at kunne kalde maven for navn og det er også praktisk at storesøster vidste hvad der lå derinde  Og så er vi alt for nysgerrige

Anmeld

21. juni 2009

Cris

Jeg fik ikke at vide kønen. Og jeg fortryder hellere ikke. Jeg har haft som start pakke nogle hvide, blå (pigerne kan også bruge blå, der er ingen lov mod det! hehe) lyse grøn og creme farvet ting og sager. Ikke så mange. Til sidst var jeg godt nok nysgerrig, men jeg havde ventet så længe, at jeg ikke skulle få det at vide i den sidste tid. Da jeg fødte, har jeg hjulpet lidt til at tage ham op på min mave og kunne straks se øjnene. Jeg har haft så mange følelser og jeg kikkede direkt på øjnene, det var meget instens at se min lille baby med kæmpe åbnet øjnene. Og efter få minutter sagde JM: nåede I at se på kønen? Det gjord min mand men det gjord jeg ikke. Jeg var meget overrasket, at pluseligt var der ikke så vigtigt længere! Jeg har været flere minutter sammen med min baby og jeg var ligeglad om den var en dreng eller en pige, jeg var bare glad, at alt gik så godt og han var så fin. Det blev en dreng. Jeg er gravid igen, og jeg skal ikke få kønen at vide. hvis det bliver en lille søster, kommer hun til at bruge blå igen, så jeg er ikke så bekymret om baby-shopping og farven.

Men jeg har også hørt fra andre, at de har behov for at vide kønen, det er en slags terapi, det hele bliver lidt mere til virkliheden og de følger sig tættere på babien inden fødslen. Så det er helt op til dig og din behov!

Anmeld

21. juni 2009

CarinaSB

Både mig og min kæreste var nysgerrig ..

Så vi bestilte en køns scanning .. Og bette manden skjulte bestemt ikk noget derinde Jeg havde gået og sagt til kæresten at vi fik en dreng .. Og det var kun fordi at vores vandrejournal var blå. Og vi havde fået en blå tremmeseng af en af hans venner .. Men jeg havde da ret

Anmeld

21. juni 2009

LotteGabriella

futte89 skriver:

Er ikke lige så kendt på denne side, så undskyld hvis det har været oppe før...

Men er lidt i tvivl om jeg skal have kønnet af vide eller om det skal komme som en overraskelse...

Hvad gjorde i og fortrød i evt.?

Vi ville oprindeligt ikke vide det, men da vi så var til 4D-scanning og hun sagde at det nu var sidste chance for at vide kønnet inden fødslen, ja så kiggede vi på hinanden og blev enige om at vi egentlig gerne ville vide det alligevel (det var omkring uge 26 tror jeg nok)

Vi har ikke fortrudt at vi fik det at vide

Anmeld

21. juni 2009

Mira0911

futte89 skriver:

Men er lidt i tvivl om jeg skal have kønnet af vide eller om det skal komme som en overraskelse...

Jeg fortrød slet ikk da jeg fik afvide hvad det blev.. Så kunne jeg forholde mig til hvad farver osv...

Anmeld

21. juni 2009

Nanna1985

Første gang ville vi ikk vi det.. Havde os en stærk mave-fornemmelse.. Vi fik en dejlig pige og det var præcis det min mave-fornemmelse sagde mig  

Jeg venter nu nr. 2 og manden vil ikk vide det, jeg var meget mere nysgerrig denne gang her og det ville os være nemt, da jeg kunne forberede mig en del mere med tøjet og alle de andre ting som høre med.. Den lille prut ville ikk vise sig til Md.scanningen, så vi skal vist ikk vide det

Min mave-fornemmelse siger en dreng, men nu må vi se  Så vi venter spændt i 9 uger mere nu

Anmeld

21. juni 2009

Vinker

futte89 skriver:

Først: TILLYKKE med den lille i maven OG TILLYKKE med huen

Vi fik ikke kønnet af vide da vi ventede os. Jeg ville ellers gerne, men min kæreste syntes det kunne være lige meget. Vi regnede nu med at vi ville få kønnet af vide til skanningen i uge 20 (misdannelses skanningen) men da det var i den periode med strejke for ca 1 år siden ville de ikke kigge efter kønnet på den lille, så vi fik alligevel ikke noget af vide den dag. Jeg var lidt skuffet  Både min kæreste og jeg synes ikke rigtig om tanken om de der 3d/4d skanninger. Synes det er lidt skræmmende alt det man kan se og så ligner de små sådan en vingummi  Jeg var nu også kommet dertil at jeg syntes det var lidt sejt ikke at få kønnet af vide. Der skal jo også være noget at glæde sig til efter en hård fødsel. Og så det at ringe rundt til familie og venner og sige: det blev en dreng!!! Dét var stort!
Dog er det lidt træls at gå og sige "den" i 9 måneder. Det kan godt virke lidt upersonligt, men på den anden side så har man jo heller ikke mødt den lille endnu. Vores søn "vinkede til os" ved sjanningen i uge 12 (nakkefoldskanningen) og derfor kaldte vi ham for "Vinker" (der af mit profilnavn) Så havde vi lige som et "navn" til den lille.

Jeg har ikke fortrudt at vi ikke fik kønnet af vide, men om jeg kan holde mig i skindet næste gang, ved jeg ikke..... det må tiden vise!

Mvh Rikke - mor til Niklas Emil fra 25. sep. 2009

Anmeld

21. juni 2009

SaNiNa

Vi fik kønnet afvide da jeg hvade en meget hård start på graviditeten og hvade brug for et lyst punkt, og vide at min dreng hvade detgot og udviklede sig som han skulle.

Fortryder på ingen måder vi har fået kønnet af vide og selvfølig var det osse praktisk med hensyn til tøj og ting´s farver.

Anmeld

21. juni 2009

Dansker i England

Jeg har ikke fået kønnet at vide - havde sagt fra begyndelsen, at jeg ikke ville vide det. Men nu med 2,5 mdr igen er jeg alligevel så nysgerrig, at jeg overvejer at finde ud af det. På den anden side så bliver det jo en kæmpe overraskelse på selve dagen - en uden lige, vil jeg gætte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.