kan vi det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
14 svar
3 synes godt om
24. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg startede på udannelse her i februar måned så pengene er små. Vi har tre børn og eget hus så der rigeligt med dagligdagsudgifter, men økonomien hænger sammen trods uddannelsen.
Til vinter har vi kobberbryllup og jeg ville så gerne fejre det, men pga økonomien bliver det svært.

Jeg overvejer at holde en formiddagsfest hvor vi laver brunch for venner, kolleger, naboer, familie osv. Her sørger vi for alt mad mm.
Dertil vil jeg holde aftenfest for familien hvor vi ønsker os at folk selv tager noget mad med til en fælles buffet i stedet for gaver.

Hvad ville du sige til sådan en invitation? både som familie og som ven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Lullaby

Vi har selv gjort det så det kan sagtens gøres

Anmeld

24. februar 2013

Lady Marion <3

Det lyder da som en super god og hyggelig ide

Anmeld

24. februar 2013

Peanut

Anonym skriver:

Jeg startede på udannelse her i februar måned så pengene er små. Vi har tre børn og eget hus så der rigeligt med dagligdagsudgifter, men økonomien hænger sammen trods uddannelsen.
Til vinter har vi kobberbryllup og jeg ville så gerne fejre det, men pga økonomien bliver det svært.

Jeg overvejer at holde en formiddagsfest hvor vi laver brunch for venner, kolleger, naboer, familie osv. Her sørger vi for alt mad mm.
Dertil vil jeg holde aftenfest for familien hvor vi ønsker os at folk selv tager noget mad med til en fælles buffet i stedet for gaver.

Hvad ville du sige til sådan en invitation? både som familie og som ven?

Sådan en invitation ville jeg slet ikke have noget imod! 

Det eneste jeg bare vil tilføje er at I bør coordinere med gæsterne, hvilken ret de tager med, og til ca hvor mange antal portioner. Gerne en liste, så alle ved hvad de skal have med, også senest 14 dage før festen.

Var engang til en julefrokost hvor vi selv lavdede forskellige retter til buffeten. Men de havde bare glemt at fortælle hvor mange vi blev, og listen med "hvem laver hvad" kom først en uges tid før, og det synes jeg er for sent når man også skal nå at købe ind til det. 

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Vi har selv gjort det så det kan sagtens gøres

mdtog alle jeres gæster ideen pænt?

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Det lyder da som en super god og hyggelig ide

Tak for dit svar :-)

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Sådan en invitation ville jeg slet ikke have noget imod! 

Det eneste jeg bare vil tilføje er at I bør coordinere med gæsterne, hvilken ret de tager med, og til ca hvor mange antal portioner. Gerne en liste, så alle ved hvad de skal have med, også senest 14 dage før festen.

Var engang til en julefrokost hvor vi selv lavdede forskellige retter til buffeten. Men de havde bare glemt at fortælle hvor mange vi blev, og listen med "hvem laver hvad" kom først en uges tid før, og det synes jeg er for sent når man også skal nå at købe ind til det. 

Tak for dit forslag. Det tager jeg til mig

Anmeld

24. februar 2013

tarkoflen

Jeg ville selv synes det var hyggeligt jeg ville dog skrive sort på hvidt, at l ikke ønsker gaver, men at maden og at de vil deltage i festen er gave nok i sig selv folk omkring jer, ved vel godt, at det er lidt økonomisk stramt for jer?

Med hensyn til at sørge for, at alle ikke kommer med det samme, kan l bede folk melde ind, med hvad de vil komme med, og så lave en liste, så l kan holde styr på det, og så er det jo bare først til mølle med, hvad folk kan medbringe...

Alternativ kan l dele ud og skrive i indbydelsen, at man skal medbringe en kartoffelret, en salat, en kødret noget brød eller hvad l nu tænker, at der skal være på buffeten, så kan folk selv bestemme, hvilken slags af den ret l har bedt om, de skal lave og så selvfølgelig skrive hvor mange de skal lave til

Rigtig god fest! Er sikker på det bliver en hyggelig aften!

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg ville selv synes det var hyggeligt jeg ville dog skrive sort på hvidt, at l ikke ønsker gaver, men at maden og at de vil deltage i festen er gave nok i sig selv folk omkring jer, ved vel godt, at det er lidt økonomisk stramt for jer?

Med hensyn til at sørge for, at alle ikke kommer med det samme, kan l bede folk melde ind, med hvad de vil komme med, og så lave en liste, så l kan holde styr på det, og så er det jo bare først til mølle med, hvad folk kan medbringe...

Alternativ kan l dele ud og skrive i indbydelsen, at man skal medbringe en kartoffelret, en salat, en kødret noget brød eller hvad l nu tænker, at der skal være på buffeten, så kan folk selv bestemme, hvilken slags af den ret l har bedt om, de skal lave og så selvfølgelig skrive hvor mange de skal lave til

Rigtig god fest! Er sikker på det bliver en hyggelig aften!

Tak for din ide til organisering af det hele.
Hele familien kender til min uddannelse for jeg har drømt om det længe

Men økonomi er ikke noget vi har nævnt for familien idet det ikke er noget problem i hverdagen, bortset fra at alt det sjove er skåret væk i en periode. Men det har vi valgt at se som en investering i fremtiden og ikke som negativt.
Så det er nok meget godt at melde ud af det er fordi økonomien er stram lige pt

Anmeld

24. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for din ide til organisering af det hele.
Hele familien kender til min uddannelse for jeg har drømt om det længe

Men økonomi er ikke noget vi har nævnt for familien idet det ikke er noget problem i hverdagen, bortset fra at alt det sjove er skåret væk i en periode. Men det har vi valgt at se som en investering i fremtiden og ikke som negativt.
Så det er nok meget godt at melde ud af det er fordi økonomien er stram lige pt

Det var så lidt

Altså l kan jo bare sige, at grunden er, at l ikke kan spare op lige p.t. på grund af din uddannelse, så har l ikke udleveret jeres økonomiske situation mere, end hvad der er nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.