så besluttede vi at tage kampen op og sige kold tyrker med Rose og flasken. hun er snart 17 måneder.
hun har nægtet at sove uden den, og senest er hun begyndt at vågne midt om natten og ikke ville sove før hun fik en flaske mere. vi har prøvet at trappe ud uden succes.
vi stopper fordi hun ikke har behov for den - det er jo bare vane. og det er ikke godt for tænderne.. plus vi ved, at jo ældre hun bliver, jo sværere bliver det, fordi hun er så bevidst. desuden giver det mest mening at stoppe her inden lillebror kommer, for ellers kommer hun til at koble de to ting, og det vil vi ikke gøre mod hende!
så det har slet og ret heddet slut. vi sørger for hun er godt mæt inden sengetid, og hun tilbydes kun vand på kop at drikke.
vi startede fredag aften, og til vores store overraskelse faldt hun i søvn med det samme og sov igennem :s men regnede bestemt ikke med det ville fortsætte så nemt. her i aften faldt hun i søvn med det samme igen, men til gengæld vågnede hun kl kvarter i et og så startede kampen.
har tilbudt hende vand (ville hun ikke have) og forsøgt samsovning (ville hun heller ikke), og til sidst lade hende brokke sig inde i sengen, da hun ikke var ked men gal. og nu, endelig, to timer senere, er hun faldet i søvn igen. Yes! jeg føler mig så desværre total fresh nu :p
er super stolt af vores pige, og stolt af os for ikke at give efter! for skal da indrømme tanken strejfede mig et par gange. man siger det tager i gennemsnit 3 nætter at bryde sådan en vane, så der går måske lige et par dage mere

farvel flaske, vi ses! og i øvrigt lidt trist at sige farvel til det sidste baby'ede..
Anmeld