kampen om flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
10 svar
4 synes godt om
24. februar 2013

StudPsyk

så besluttede vi at tage kampen op og sige kold tyrker med Rose og flasken. hun er snart 17 måneder.

hun har nægtet at sove uden den, og senest er hun begyndt at vågne midt om natten og ikke ville sove før hun fik en flaske mere. vi har prøvet at trappe ud uden succes.

vi stopper fordi hun ikke har behov for den - det er jo bare vane. og det er ikke godt for tænderne.. plus vi ved, at jo ældre hun bliver, jo sværere bliver det, fordi hun er så bevidst. desuden giver det mest mening at stoppe her inden lillebror kommer, for ellers kommer hun til at koble de to ting, og det vil vi ikke gøre mod hende!

så det har slet og ret heddet slut. vi sørger for hun er godt mæt inden sengetid, og hun tilbydes kun vand på kop at drikke.

vi startede fredag aften, og til vores store overraskelse faldt hun i søvn med det samme og sov igennem :s men regnede bestemt ikke med det ville fortsætte så nemt. her i aften faldt hun i søvn med det samme igen, men til gengæld vågnede hun kl kvarter i et og så startede kampen.

har tilbudt hende vand (ville hun ikke have) og forsøgt samsovning (ville hun heller ikke), og til sidst lade hende brokke sig inde i sengen, da hun ikke var ked men gal. og nu, endelig, to timer senere, er hun faldet i søvn igen. Yes! jeg føler mig så desværre total fresh nu :p

er super stolt af vores pige, og stolt af os for ikke at give efter! for skal da indrømme tanken strejfede mig et par gange. man siger det tager i gennemsnit 3 nætter at bryde sådan en vane, så der går måske lige et par dage mere

farvel flaske, vi ses! og i øvrigt lidt trist at sige farvel til det sidste baby'ede..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

StudPsyk

puha mor er træt i dag!

Anmeld

24. februar 2013

twinny

Flot af både jer og rose. håber det bliver bedre i nat
Frygter med drengene, når vi ska igang.

Anmeld

24. februar 2013

Frejsmor

Jeg sys det er rigtig sejt I tager kampen op og får hende vænnet af med flasken, det tror jeg helt sikkert også er det bedste i længden for jer, især nu der snart kommer en lillebror, så det fint at nå at få lidt afstand til det..

Vi har stadig ikke vænnet Frej af med flasken endnu, jeg tør simpelthen ikke lige pt. der er alt for lidt overskud.. Vi har haft en lang periode nu, hvor Frej står riigtig tidligt op desværre, nogen gange før kl. 5 og han vil IKKE sove igen og jeg kan simpelthen ikke få ham vænnet af med det, heller ikke ved at forsøge at skubbe hans putning lidt, så får han bare endnu mindre søvn..

Jeg håber snart det går over, så vi også kan komme igang med at få den flaske væk.. Frej skal jo også være storebror, dog først til september..

Anmeld

24. februar 2013

Ma-lu

Vi har også lige taget nat flaske, aften lur fra ham og startet sove i egen seng på eget værelse ... Alt samme dag..  Troede det ville blive er helvede.. Men der har intet været.. Og vi på 15 dagen idag 

vi alle sover meget bedre og han lidt længere.. Han er 8 mdr...

håber det fortsætter hos jer .. Pøj pøj

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

twinny skriver:

Flot af både jer og rose. håber det bliver bedre i nat
Frygter med drengene, når vi ska igang.

Hun har bare taget det så sejt! Fik sidste flaske torsdag! Og de sidste nætter har været super, hvor hun bare har sovet igennem uden brok

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Frejsmor skriver:

Jeg sys det er rigtig sejt I tager kampen op og får hende vænnet af med flasken, det tror jeg helt sikkert også er det bedste i længden for jer, især nu der snart kommer en lillebror, så det fint at nå at få lidt afstand til det..

Vi har stadig ikke vænnet Frej af med flasken endnu, jeg tør simpelthen ikke lige pt. der er alt for lidt overskud.. Vi har haft en lang periode nu, hvor Frej står riigtig tidligt op desværre, nogen gange før kl. 5 og han vil IKKE sove igen og jeg kan simpelthen ikke få ham vænnet af med det, heller ikke ved at forsøge at skubbe hans putning lidt, så får han bare endnu mindre søvn..

Jeg håber snart det går over, så vi også kan komme igang med at få den flaske væk.. Frej skal jo også være storebror, dog først til september..

Det er nemlig især pga lillebror, for vi synes det var bedst den kom væk før. Og det er bare gået så godt, hun fik sidste flaske torsdag, og de sidste nætter har hun sovet igennem.. Synes nærmest hun sover bedre nu

Men jeg kan godt forstå i venter lidt! Det er jo vigtigt at ikke kun barnet virker rimelig klar, men man også selv er det som forældre, for ellers kommer man jo bare til at give op og falde i, og så bliver barnet først forvirret

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Ma-lu skriver:

Vi har også lige taget nat flaske, aften lur fra ham og startet sove i egen seng på eget værelse ... Alt samme dag..  Troede det ville blive er helvede.. Men der har intet været.. Og vi på 15 dagen idag 

vi alle sover meget bedre og han lidt længere.. Han er 8 mdr...

håber det fortsætter hos jer .. Pøj pøj

Hvor er han sej Det har bare kørt her, nu er det tirsdag, og de sidste nætter har bare været super

Anmeld

26. februar 2013

Frejsmor

Janne T. skriver:

Det er nemlig især pga lillebror, for vi synes det var bedst den kom væk før. Og det er bare gået så godt, hun fik sidste flaske torsdag, og de sidste nætter har hun sovet igennem.. Synes nærmest hun sover bedre nu

Men jeg kan godt forstå i venter lidt! Det er jo vigtigt at ikke kun barnet virker rimelig klar, men man også selv er det som forældre, for ellers kommer man jo bare til at give op og falde i, og så bliver barnet først forvirret

Jamen det er jo dejligt at høre det er gået så godt altså, og hvis hun endda sover bedre, så er det jo bare win win altså hehe..

Frej har faktisk ikke fået flaske her til aften, han er inde i en sær periode hvor han spiser og spiser og i dp sover han gerne 3 timers middagslur, i dag måtte dp vække ham efter 3 timer, fordi han stadig sov.. Tilgengæld så står han monster tidligt op de fleste dage, omkring kl. 5 og er jeg rigtig heldig, så kan den liige trækkes til 5.30..

Så her til aften tænkte jeg at jeg ville prøve at give ham noget lidt "tungere" til natten, så han i hvert fald ikke vågner tidligt fordi han er sulten.. Så han har fået ymer med drys og lidt banan i og han spiste rub og stub og så tænkte jeg, vi må hellere droppe flasken så han ikke blir overfyldt.. Vi børstede tænder, sang en sang og han kom ind i seng uden ballade og sover nu rigtig fint... Så er jeg bare spændt på at se hvornår han står op..

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Frejsmor skriver:

Jamen det er jo dejligt at høre det er gået så godt altså, og hvis hun endda sover bedre, så er det jo bare win win altså hehe..

Frej har faktisk ikke fået flaske her til aften, han er inde i en sær periode hvor han spiser og spiser og i dp sover han gerne 3 timers middagslur, i dag måtte dp vække ham efter 3 timer, fordi han stadig sov.. Tilgengæld så står han monster tidligt op de fleste dage, omkring kl. 5 og er jeg rigtig heldig, så kan den liige trækkes til 5.30..

Så her til aften tænkte jeg at jeg ville prøve at give ham noget lidt "tungere" til natten, så han i hvert fald ikke vågner tidligt fordi han er sulten.. Så han har fået ymer med drys og lidt banan i og han spiste rub og stub og så tænkte jeg, vi må hellere droppe flasken så han ikke blir overfyldt.. Vi børstede tænder, sang en sang og han kom ind i seng uden ballade og sover nu rigtig fint... Så er jeg bare spændt på at se hvornår han står op..

Ej hvor spændende! Vil du så også prøve ikke at give ham den i morgen men i stedet for give ham noget andet at sove på? Jeg tror nemlig også at det nogen gange er et spørgsmål om, at de lige skal være fyldt HELT op inden sengetid, så går det meget bedre

Men hold nu op, kl 5 er også sygt tidligt Måske du er heldig han sover længere i morgen nu på fuld mave. De sidste dage har jeg måtte vække Rose kvart over syv, total luksus men hun sover så heller ikke mere end max 1½ time til middag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.