For de lov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2013

L&V

Laura dækker bord hver dag og bliver sååååå sur hvis vi kommer til at gøre det.. Hun er mega dårlig til at hjælpe med at lave mad for hun æder det inden vi når at gøre noget som helst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

Clisolka

Isabella elsker at hjælpe til herhjemme - især med vaskemaskinen som hun kalder "nanni"  Hun er 2,4 år nu 

Anmeld

23. februar 2013

Mother-love

Isabella er også 21 mdr. Og det er skam ikke en pligt. Hun gør det bare fordi hun synes det er sjovt. Hun giver mig en ting af gangen fra den nederste skuffe i opvaskemaskinen. Det tager længere tid men hun hygger sig og kommer med udtrykket "sååå" når hun er færdig med den nederste skuffe hehe.

Hun synes det også er yderst morsomt at hjælpe med at tage ud af vaskemaskinen og ind igen og kommer igen med udtrykket "sååå" dog hver gang hun giver mig et stykke tøj eller ligger et stykke tøj i maskinen. Jeg roser meget og siger tak hver gang hun gør noget og imens hun gør det.

Jeg synes det er så hyggeligt når hun hjælper med. Men det bliver nok ikke nogen pligt de næste par år. Jeg tror faktisk også den eneste "pligt" hun vil få om nogle år er at tage tallerknen af bordet og at rydde op på hendes værelse. Men det er jo nok når hun er 5-6 år. Alt efter hvordan og hvorledes.

Synes klart børn har godt af at have lidt pligter. Men de skal også have lov til at være børn.

Og så længe de synes det er sjovt imens de er så små hvorfor skulle de så ikke have lov?

Anmeld

23. februar 2013

Amanda Stage

Min søn gør også mange ting her hjemme. Han er 4 år nu, så han kan en del, men han bliver faktisk sur hvis ikke han må hjælpe til! Når vi har handlet ind, så vil han gerne stille tingene på plads og han ved godt hvad der skal i skabene og hvad der skal i køleskab 

Jeg synes små børn skal have lov til at hjælpe hvis de vil og det gavner jo også når de bliver ældre, for så har de jo lært at det ikke er så slemt at hjælpe mor og far. 

Anmeld

23. februar 2013

lilledittemor

Herhjemme er Bella Elina på næsten 14 måneder med til:

- at tømme opvaskemaskine
- at dække bord
- at lave mad
- at handle ind
- at smide ting i skraldespanden (dét er et hit)
- let oprydning

Det er jo stadig begrænset hvad hun kan, men hun vil allerhelst alting selv og bliver sur hvis hun ikke må.

Anmeld

23. februar 2013

morethanperfect

Ja .. Og han vil helst selv .. Blir hurtigt sur hvis jeg hælder mælk op f.eks .. 

Anmeld

23. februar 2013

Dorthe1986

Emil er 22 måneder og hjælper også til herhjemme og kun af lyst

Når vi har handlet tager han varerne op af poserne og giver dem til mig eller far. Når poserne er tomme lægger han dem i skuffen

Han elsker at hjælpe med at putte tøj i vaskemaskinen. Så mens jeg står og sorterer vasketøjet inden på hans værelse går han ud med det i vaskemaskinen Når det skal hænges op synes han også det er sjovt at hjælpe med at give mig tøjet.

En dag jeg gik og gjorde rent, fik han klud også. Han kopierede lynhurtigt og så begyndte han ellers at løfte tingene for at tørre under dem

Han hjælper også med at dække lidt bord

Anmeld

23. februar 2013

Fenja09

Tauf skriver:

Før jeres små hoveder lov til at hjælpe til og hvor meget.
Jeg mener selvfølgelige ikke at de har pligter, men mere fordi de syntes det er sjovt. Her hjemme er Elias med til at :

* Tømme opvaskemaskine

*Dække bord/ta ud

* Lave mad

*Fylde i vaskemaskinen

*Ligge vasketøj på plads

*Ligge vasketøj til vask

Ja og så er han selvfølgelig med til rydde sit legetøj op.

DET ER IKKE NOGET HAN SKAL, MEN NOGET HAN VIL OG FÅR DERFOR LOV:-):-):-)

Men får han lov til for meget han er 21mdr..?

Min datter på 18 måneder er faktisk ikke med til så meget herhjemme, fordi jeg som regel gør det inden hun kommer fra dagpleje, men hun er da nogle gange med til at tømme opvasker og støvsuge - hun synes støvsugeren er noget af det mest fantastiske.

Har også nogle gange givet hende en klud, hvis jeg selv har gået med en, men nogle gange når hun spilder vand på gulvet tager hun automatisk noget tøj, tæppe eller andet og tørrer vandet op - og så kan hun lige så godt få en klud

Har ingen problemer med, at de hjælper til for sjov og som en del af en aktivitet. Så længe det kun er os forældre der ser det som en pligt og ikke børnene. Desuden vil de fleste børn efterligne andre og det ville da være synd ikke at lade dem hygge sig med kosten eller tøjvasken, hvis det gør dem glade.

/Fenja

Anmeld

23. februar 2013

Benjamins'mor

Benjamin er 25 mdr, han hjælper ikke med nogle af tingene.
Han laver dog selv mad i sit køkken når vi laver mad, det er sjovt nok bare altid æbleskiver han laver.

Han hjælper med at rydde op efter sig selv i stuen, i starten kom han selv og hjalp, men nu spørger vi om han ikke lige vil hjælp, da han jo skal lære det og også lære det i dagplejen.

Ellers hjælper han farmand med at støvsuge, det elsker han.

Men ellers hjælper han ikke rigtigt meget noget endnu, det synes jeg han er for lille til.

Anmeld

23. februar 2013

Benjamins'mor

Jo, hvis han har spist en ris kiks eller lign som han ikke vil spise færdig, så smider han det selv i skraldespanden.

Han er også med ude og handle, men det er slet ikke spændende, han vil hellere kigge på legetøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.