Babyalarmer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.457 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. juni 2009

Smukkert

Tja, nu skal jeg ud og købe en babyalarm, men ved ikke hvilken.
Kan i anbefale nogen?

Har også et _måske_ lidt dumt spørgsmål, men dengang jeg var lille og havde små søskende, så var der sådan en plade tilknyttet til babyalarmen, som barnet skulle ligge på. Alarmen ville så gå igang hvis den der plade ikke registrerede hjertet slå.
Hvordan fungerer en babyalarm nu om dage? Siger den til hvis barnets hjerte stopper med at slå eller registrerer den kun når barnet græder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Betina88

Jeg ka' huske , min mor havde en babyalarm , hvor man hørte min bror og søster græde .. Men hvordan de virker i dag , det ved jeg så ikk' ..

Jeg regner også med at vi ska' ha' babyalarm , når han ligger og sover i barnevognen ..

Anmeld

20. juni 2009

LotteGabriella

Mælkebøttebarn skriver:

Tja, nu skal jeg ud og købe en babyalarm, men ved ikke hvilken.
Kan i anbefale nogen?

Har også et _måske_ lidt dumt spørgsmål, men dengang jeg var lille og havde små søskende, så var der sådan en plade tilknyttet til babyalarmen, som barnet skulle ligge på. Alarmen ville så gå igang hvis den der plade ikke registrerede hjertet slå.
Hvordan fungerer en babyalarm nu om dage? Siger den til hvis barnets hjerte stopper med at slå eller registrerer den kun når barnet græder?

jeg ved ikke om man kan få en alarm med registrering af hjerteslag, det er i hvert fald ikke standard 

Vi har en Supernova II, som jeg er rigtig glad for...der hører du når barnet bevæger sig og græder mv., endvidere kan du se temperaturen i værelset/barnevognen og der er vibrator i forældreenheden. Den giver alarm fra sig, hvis signalet mistes, batteriet er lavt eller hvis temperaturen er for høj/lav ifht. hvad du selv har indstillet den til  Ellers ved jeg at Phillips og Padwico også laver nogle go'e nogle

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

LotteGabriella skriver:

jeg ved ikke om man kan få en alarm med registrering af hjerteslag, det er i hvert fald ikke standard 

Vi har en Supernova II, som jeg er rigtig glad for...der hører du når barnet bevæger sig og græder mv., endvidere kan du se temperaturen i værelset/barnevognen og der er vibrator i forældreenheden. Den giver alarm fra sig, hvis signalet mistes, batteriet er lavt eller hvis temperaturen er for høj/lav ifht. hvad du selv har indstillet den til  Ellers ved jeg at Phillips og Padwico også laver nogle go'e nogle

Dvs. der er altså ingen alarmer der går hvis barnet dør af vuggedød? Altså hjertet bare holder op med at slå. Det er ikke noget en moderne babyalarm registrerer?

Anmeld

20. juni 2009

MetteT

Mælkebøttebarn skriver:

Dvs. der er altså ingen alarmer der går hvis barnet dør af vuggedød? Altså hjertet bare holder op med at slå. Det er ikke noget en moderne babyalarm registrerer?

Nej ikke de almindelige alarmer de fleste har.. Men man kan købe en vuggedøds alarm, men ved ikke hvordan den fungerer..

Knus Mette

Anmeld

20. juni 2009

LotteGabriella

Mælkebøttebarn skriver:

nej ikke som standard....men du kan garanteret få en af de dyrere med den del også (min koster 1.200 kr. fra ny hvor det ikke er standard - så hvis det findes, så er det nok MEGET dyrt!) ....prøv og ring til f.eks. en babysam og spørg

Anmeld

20. juni 2009

Cris

Der er en lille feld her oppe, ovenpå "din egen hjemmeside" der hedder "Søg", hvis du skriver Baby alarm der inde, kommer der nogle resultat, du kan læse der forskellige tråde som handler om netop baby alarmen. Jeg tror, at de fleste tråde kan du også finde under "baby udstyre" debat.

Jeg kender ikke nogle baby alarm, som kan bruges til hjerte stop... Baby alarm er noget alla Walki talki, du kan bruge den, når baby sover udenfor, når huset er for stor til at kunne høre, når de græder, når du går ind i en butik og barnevognen står udenfor og så nogle ting.

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Cris skriver:

Der er en lille feld her oppe, ovenpå "din egen hjemmeside" der hedder "Søg", hvis du skriver Baby alarm der inde, kommer der nogle resultat, du kan læse der forskellige tråde som handler om netop baby alarmen. Jeg tror, at de fleste tråde kan du også finde under "baby udstyre" debat.

Jeg kender ikke nogle baby alarm, som kan bruges til hjerte stop... Baby alarm er noget alla Walki talki, du kan bruge den, når baby sover udenfor, når huset er for stor til at kunne høre, når de græder, når du går ind i en butik og barnevognen står udenfor og så nogle ting.

Fik mit svar.
Det jeg tænker på er en vuggedødsalarm/apnø-alarm.. Som koster omkring 1000kr.
Har lige set en brug til 500kr på dba.
Tror jeg vil få mere ro i sindet ved at have sådan en. Især når jeg har soveværelse ovenpå og børneværelset er nedeunder.

Anmeld

20. juni 2009

LotteGabriella

Mælkebøttebarn skriver:

Fik mit svar.
Tror jeg vil få mere ro i sindet ved at have sådan en. Især når jeg har soveværelse ovenpå og børneværelset er nedeunder.

men der kan du jo nok ikke hører om barnet græder, skal du huske på - det mener jeg i hvert fald ikke at du kan

Anmeld

20. juni 2009

Cris

Mælkebøttebarn skriver:

Fik mit svar.

Ok, hvis du kan lade dit spædbarn at sove så lang væk fra dig. De skal spise en helt masse hele tiden og det er rart, at ikke skulle går så meget frem og tilbage og du vil have barnet så tæt på dig som muligt, i det mindste de første uger. Det er bare noget jeg oplever fra allesammen, men det kunne være, at du er anderledes på den område, mennesker er jo forskellige fra hinanden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.