I 2012 åbnede jeg "Helles økologiske dagpleje", som findes på hjemmesiden www.slangerupdagpleje.dk
Jeg er uddannet musiklærer og spiller, synger og danser med børnene hver dag. De er efterhånden ret gode til at spille og jeg er ret stolt af dem. Jeg er også billedkunstlærer og er lige besgyndt at lave forskellige ting med dem, da de er 15-18 mdr. gamle alle 4. Min natur & tekniklærer uddannelse har jeg glæde af i naturen. Den sproglige udvikling har jeg stort fokus på og det hjælper at være uddannet dansklærer.
Privat er jeg gift med Tonny, som jeg har været sammen med i 15 år. Jeg har 4 børn, hvoraf de to mindste på 13 år og Kaja fra okt. 2011 stadig bor hjemme. Jeg har åbnet dagpleje, da jeg synes det er sjovt og være med til at se de små udvikle sig og jeg ved jeg kan give dem den bedste start.
Naturdagpleje: Jeg arbejder på at blive naturdagplejer i løbet af foråret, som betyder at man skal lave køkkenhave sammen med børnene, være ude hver dag og tage på en ugentlig tur. I forvejen er vi ude hver dag. Haven laver jeg til en lille naturlegeplads i den økologiske ånd. Her skal være træstammer man kan kravle på og gå på, sansegynge, pilehytte (økologisk dyrket pil, som jeg har bestilt), sansebassin med vand, sand og sten, lille forhøjning man kan kravle på og sansevæg med naturmaterialer og billeder af dyr og fugle.
Økologien: Børnene får økologisk mad hver dag. Jeg bager selv brød og laver hjemmelavet varm mad flere gange om ugen til frokost. Legepladsen er så vidt muligt økologisk. Legetøj, tæpper og dynebetræk er genbrug eller lavet af genbrugsmaterialer, så vidt det har været muligt. Forældrene samler brødposer ind, som vi bruger til brugte bleer. Jeg anvender så vidt muligt klude, som vaskes.
Kan nogen hjælpe med træstammer til at hoppe rundt på, så tager vi meget gerne imod.
Hvordan ser din drømmedagpleje ud? Hvad ønsker du for dit barn? Jeg vil gerne vide det, da jeg hele tiden stræber mod at gøre det bedre.