UPDATE!!!!
Så skal jeg ellers love for der skete noget herhjemme.. Satte manden ned, sagde koldt og kynisk " Enten tager du dig sammen lige nu, ellers kan du smutte med det samme!"
Han forstod mig godt og forklarede så at det hele i bund og grund skyldes en masse gæld han ikke kunne betale... Som jeg slet ikke vidste noget om!
Så nu har vi fået lagt et budget han kan holde, han har selv ringet og lavet afbetalingsaftaler og er gældfri om ca. 1 år. Vi har fået lavet en aftale om at han står op senest samme tid som vores datter (kl. 7) medmindre andet er aftalt og han sætter 3 alarmer på sin telefon, så jeg ikke skal være mor for ham på det punkt heller...
De praktiske ting er nu skema-lagt og der er aftalt hvem der ordner hvad, hver dag...
Vi tager en snak om det hele igen om en måneds tid og ser hvordan det så er gået og om det fungerer.. Det er måske kun en halv løsning, for det hele er jo skemaer og lister, men på sigt håber jeg at det lærer ham lidt mere ansvar og at det så slet ikke er nødvendigt med så overdrevet planlægning...
Mange tusind tak for gode råd og holdninger
Anmeld