Dét gik der galt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

Muhmi

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Så er jeg ved at være klar til at komme med en update. Det har været nogle super hårde dage siden vi fik den triste besked i Mandags, og jeg er først begyndt på job igen i dag. Kæresten var afsted igen i går!

Vi blev Tirsdag formiddag ringet op af chef laborenten fra klinikken, der forklarede os hvad der var gået galt med mine 14 æg. Jeg husker ikke ret meget fra opkaldet Mandag, så det var dejligt han tog sig tid til at ville ringe os op. Han var super sød og forklarede at kun 9 ud af de 14 æg var modne. Det lykkedes dem at inseminere 6 ud af de 9, men de delte sig alle forkert. Et normalt æg vil dele sig fra 1 celle til 2 og fra 2 celler til 4 (altså fordoble sig) men alle mine 6 æg delte sig fra at være 1 cellede til at være 3 cellede Det viser sig der var enkelte æg der gjorde det ved sidste forsøg også. Dog var der dengang også nogle der delte sig korrekt.

Han fortalte yderligere at ved begge mine ÆU'er har det faktisk været meget ringe resultater, mht. befrugtning og deling, i forhold til jeg har fået henholdsvis taget 13 og 14 æg ud. De mener det skyldes den medicin jeg har fået (Gonal-F) så ved næste friske forsøg skal jeg prøve et nyt præparat der hedder Fostimon ( nogle der kender det??)

Efter opkaldet fra chef laborenten meldte der sig en masse spørgsmål. Istedet for at ringe til klinikken og ulejlige dem (igen!) valgte jeg at sende en mail, som jeg fik svar på igår. Svaret kom direkte fra vores tilknyttede læge på klinikken.
Nogle af mine spørgsmål var bl.a. hvornår jeg kunne forvente at få min mens igen og om det kan lade sig gøre at starte direkte i ICSI efter et evt. mislykket forsøg med fryseæggene, næste gang jeg kan melde mig til behandling.
Til dette svarede hun at jeg skulle forvente min mens 14 dage efter ægudtagningsdatoen, men i og med der ikke blev lagt æg tilbage, kunne den godt komme lidt før. Og mht. det andet så skriver hun: Hvis i ikke får lagt fryseæg op gr. manglende overlevelse/deling kan du starte nyt ægudtagningsforsøg ved den efterfølgende blødning.

Så alt i alt et rigtig godt svar og lige det vi havde håbet på! Hun slutter mailen af med at skrive at vi endelig skal ringe hvis vi har brug for samtale.
Jeg tror vi vælger at bruge vores fryseæg i næste forsøg (når jeg får min mens i marts og kan melde mig til igen).

Kan ikke give dig nogle svar på noget... Men vil bare lige sige at jeg følger med på sidelinien og krydser fingre for alle jer i behandling.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Godt at høre

Jamen så er det måske ikke den samme form for fejlbefrugtning som vi var ude for...

Kan godt forstå, at l tager et fryseforsøg først! Man kan godt blive bims af at skulle huske alt det medicin! Det synes jeg i hvert fald jeg gjorde! I spilder jo ikke de to ICSI forsøg, som l har med mindre l er så heldige at blive gravide, og så er det jo alligevel fuldstændig ligegyldigt! Man ved jo heller ikke om de fryseæg ville kunne holde sig, til l evt. ville have nr. 2 der er jo desværre ingen garantier, ligemeget hvad man gør!

Nej, de er ikke på den måde blevet fejl-befrugtet. De er korrekt befrugtet men der er noget i ægget som gør at de deler sig forkert. Og det mener de så er medicinens skyld.

Ja man kan hurtigt blive lidt kuldret af alt det man skal huske på bestemte klokkeslet osv. Og du har fuldstændig ret med de to sidste ICSI. Hvis det lykkedes med fryseforsøget, så er jeg da fuldstændig ligeglad med at vi "smider de to forsøg på gaden"

Anmeld

21. februar 2013

**Ønskebabyen

Muhmi skriver:

Kan ikke give dig nogle svar på noget... Men vil bare lige sige at jeg følger med på sidelinien og krydser fingre for alle jer i behandling.. 

Tusind tak Det er pænt gjort af dig!

Anmeld

21. februar 2013

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Nej, de er ikke på den måde blevet fejl-befrugtet. De er korrekt befrugtet men der er noget i ægget som gør at de deler sig forkert. Og det mener de så er medicinens skyld.

Ja man kan hurtigt blive lidt kuldret af alt det man skal huske på bestemte klokkeslet osv. Og du har fuldstændig ret med de to sidste ICSI. Hvis det lykkedes med fryseforsøget, så er jeg da fuldstændig ligeglad med at vi "smider de to forsøg på gaden"

Jamen så må vi for at det bare er et skift i medicin der skal til

Jeg synes i hvert fald det var stressende med alle de tidspunkter man skulle huske, selvom jeg havde den der SMS service fra apoteket!

Anmeld

21. februar 2013

modesty

Vi kørte hele tiden skift mellem ÆU og fryseforsøg. Jeg blev gravid ved 4. ÆO, som jo så var fra fryseren - så har kun pæne ting at sige om iglo-æg. 

Anmeld

21. februar 2013

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Jamen så må vi for at det bare er et skift i medicin der skal til

Jeg synes i hvert fald det var stressende med alle de tidspunkter man skulle huske, selvom jeg havde den der SMS service fra apoteket!

Ja nemlig. Jeg har måtte sætte alarmer og påmindelser på min telefon for at huske det.

Anmeld

21. februar 2013

**Ønskebabyen

modesty skriver:

Vi kørte hele tiden skift mellem ÆU og fryseforsøg. Jeg blev gravid ved 4. ÆO, som jo så var fra fryseren - så har kun pæne ting at sige om iglo-æg. 

Det er SÅ dejligt at høre.. Jeg håber at iglo-æg er vejen frem for os også!

Anmeld

21. februar 2013

Putomanen

Hvor er det dejligt, at du har fået svar på alle dine spørgsmål! Det betyder rigtig meget når man så inderligt ønsker, at alt går så godt som muligt.

Det lyder som en god ide at skifte medicin. Vi har også skiftet medicin i nogle af vores forsøg, og det har tydeligt givet forskellige resultater. Forhåbentlig er den nye medicin helt perfekt til din krop. Vi er alle forskellige, så det giver mening, at det er forskelligt hvilken medicin, der virker bedst

Jeg kan godt forstå, at i vælger fryseforsøg. Det er rigtig godt for kroppen at få en lille pause fra alt den medicin. Jeg syntes helt klart at vores fryseforsøg var meget mere skånsom end de friske forsøg, forhåbentlig bliver det lige sådan for dig,

Jeg alt hvad jeg kan for, at det kommer til at gå super godt.

Anmeld

21. februar 2013

**Ønskebabyen

Putomanen skriver:

Hvor er det dejligt, at du har fået svar på alle dine spørgsmål! Det betyder rigtig meget når man så inderligt ønsker, at alt går så godt som muligt.

Det lyder som en god ide at skifte medicin. Vi har også skiftet medicin i nogle af vores forsøg, og det har tydeligt givet forskellige resultater. Forhåbentlig er den nye medicin helt perfekt til din krop. Vi er alle forskellige, så det giver mening, at det er forskelligt hvilken medicin, der virker bedst

Jeg kan godt forstå, at i vælger fryseforsøg. Det er rigtig godt for kroppen at få en lille pause fra alt den medicin. Jeg syntes helt klart at vores fryseforsøg var meget mere skånsom end de friske forsøg, forhåbentlig bliver det lige sådan for dig,

Jeg alt hvad jeg kan for, at det kommer til at gå super godt.

Det har hjulpet os super meget i den rigtige retning, at vores spørgsmål er blevet besvaret og at vi ikke længere står tilbage som et stort spørgsmålstegn!

Jeg er spændt på at prøve vores fryseforsøg, og håber inderligt at bare et af æggene overlever

Anmeld

21. februar 2013

Putomanen

**Ønskebabyen skriver:

Det har hjulpet os super meget i den rigtige retning, at vores spørgsmål er blevet besvaret og at vi ikke længere står tilbage som et stort spørgsmålstegn!

Jeg er spændt på at prøve vores fryseforsøg, og håber inderligt at bare et af æggene overlever

Så vidt jeg husker overlever ca. 60 % af æg optøning.
Jeg havde kun 1 æg på frys, og det overlevede. Så jeg er sikker på, at der er 1 eller 2 fine æg til oplægning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.