Hej piger
Så er jeg ved at være klar til at komme med en update. Det har været nogle super hårde dage siden vi fik den triste besked i Mandags, og jeg er først begyndt på job igen i dag. Kæresten var afsted igen i går!
Vi blev Tirsdag formiddag ringet op af chef laborenten fra klinikken, der forklarede os hvad der var gået galt med mine 14 æg. Jeg husker ikke ret meget fra opkaldet Mandag, så det var dejligt han tog sig tid til at ville ringe os op. Han var super sød og forklarede at kun 9 ud af de 14 æg var modne. Det lykkedes dem at inseminere 6 ud af de 9, men de delte sig alle forkert. Et normalt æg vil dele sig fra 1 celle til 2 og fra 2 celler til 4 (altså fordoble sig) men alle mine 6 æg delte sig fra at være 1 cellede til at være 3 cellede

Det viser sig der var enkelte æg der gjorde det ved sidste forsøg også. Dog var der dengang også nogle der delte sig korrekt.
Han fortalte yderligere at ved begge mine ÆU'er har det faktisk været meget ringe resultater, mht. befrugtning og deling, i forhold til jeg har fået henholdsvis taget 13 og 14 æg ud. De mener det skyldes den medicin jeg har fået (Gonal-F) så ved næste friske forsøg skal jeg prøve et nyt præparat der hedder Fostimon (
nogle der kender det??)
Efter opkaldet fra chef laborenten meldte der sig en masse spørgsmål. Istedet for at ringe til klinikken og ulejlige dem (igen!) valgte jeg at sende en mail, som jeg fik svar på igår. Svaret kom direkte fra vores tilknyttede læge på klinikken.
Nogle af mine spørgsmål var bl.a. hvornår jeg kunne forvente at få min mens igen og om det kan lade sig gøre at starte direkte i ICSI efter et evt. mislykket forsøg med fryseæggene, næste gang jeg kan melde mig til behandling.
Til dette svarede hun at jeg skulle forvente min mens 14 dage efter ægudtagningsdatoen, men i og med der ikke blev lagt æg tilbage, kunne den godt komme lidt før. Og mht. det andet så skriver hun:
Hvis i ikke får lagt fryseæg op gr. manglende overlevelse/deling kan du starte nyt ægudtagningsforsøg ved den efterfølgende blødning.Så alt i alt et rigtig godt svar og lige det vi havde håbet på! Hun slutter mailen af med at skrive at vi endelig skal ringe hvis vi har brug for samtale.

Jeg tror vi vælger at bruge vores fryseæg i næste forsøg (når jeg får min mens i marts og kan melde mig til igen).
Anmeld