Der er noget som ikke hænger sammen her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Ayasmor

linda2009 skriver:

Nej, man har ikke ægløsning, når man tager P-piller.

P-piller forhindrer ægløsning ved at blokere for dannelsen af de overordnede kønshormoner. Uden overordnede kønshormoner kommer der derfor ikke ægløsning. P-piller påvirker også slimhinden i livmoderen på en sådan måde, at et evt. befrugtet æg ikke kan sætte sig fast og udvikle sig. Derudover bliver slimen i livmoderhalskanalen sej og uigennemtrængelig for sædceller.

Sådan virker P-piller

jeg er også lige begyndt på p-piller igen efter at jeg har fået en ny kæreste.. dog tør jeg ikke at stole udelukkende på pillen.. Både fordi jeg lige er startet på dem, men også senere hen.. Har hørt om alt for mange der er blevet gravide på p-piller til at jeg tør tage chancen.. Så nu dobbelt graderer jeg mig med både pillen OG gummi.. Så har jeg ihvertfald gjort hvad jeg kan for at forhindre en graviditet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Pige2009

Ayasmor skriver:

jeg er også lige begyndt på p-piller igen efter at jeg har fået en ny kæreste.. dog tør jeg ikke at stole udelukkende på pillen.. Både fordi jeg lige er startet på dem, men også senere hen.. Har hørt om alt for mange der er blevet gravide på p-piller til at jeg tør tage chancen.. Så nu dobbelt graderer jeg mig med både pillen OG gummi.. Så har jeg ihvertfald gjort hvad jeg kan for at forhindre en graviditet..

Det lyder rigtig fornuftigt 

Anmeld

20. juni 2009

Ayasmor

linda2009 skriver:

Det lyder rigtig fornuftigt 

hehe.. Ja det mener jeg også. Blev gravid med min datter ved et (u)held.. Lægen mente ikke jeg kunne blive gravid..  så nu stoler jeg hverken på læger, piller eller gummi,. måske det hele sammen på samme tid.. haha

Anmeld

20. juni 2009

ønskebørn74

P-piller hvirker ved at man ikke får æl....Det andet er minni-piller....De hvirker ved at der ikke dannes det lag æget skal sidde sig fast...så der får man æl... Men æget bliver udstødt...da der ikke er noget til at tage imod...af denne grund heller ingen mens... Og så findes der piller der er en kombination af de to...

Anmeld

21. juni 2009

Mira0911

Eva skriver:

Er stregerne lige tydelige, for det skal de jo være for den er positiv...eller den der viser hormonet skal være tydeligst...du vil stort set altid få to streger med ægløsningsteste...og er den positiv, så kan det faktisk også være fordi du er gravid..
Knus Eva.

Ja de er lige tydelige på ÆL testen.... Og den er positiv....

Anmeld

22. juni 2009

Mira0911

Jeg læste om det ÆL + P-piller på nettet... Det skal ikke kunne lade sig gøre.. P-pillerne skal jo gøre sådan at sædcellerne bliver dræbt... Så jeg skal til lægen og have nye P-piller...

Anmeld

22. juni 2009

Honningblomst

Dutte84 skriver:

Ja de er lige tydelige på ÆL testen.... Og den er positiv....

Ta en g-test...

Anmeld

22. juni 2009

Mira0911

Eva skriver:

Ta en g-test...

Jeg kan ikke være gravid - Vi har ikke været sammen efter jeg har født...

Anmeld

22. juni 2009

Sweet1978

Dutte84 skriver:

Jeg har været på P-piller en måned nu efter jeg har født (4mdr siden)
Igår fik jeg så ondt i min æggestok...
Og jeg tænkte, jeg har sq da en ÆL test til at ligge et sted, fandt den os...
Jeg har ÆL mens jeg er på P-piller.. Det kan man da ikke? 
Så virker mine p-piller da slet ikke....

Jeg har brugt p-piller siden jeg var 16 afbrudt af mine 2 graviditeter, jeg mærker en ægløsnings ligendede smerte hver måned, men er aldrig blevet uønsket gravid....

Anmeld

22. juni 2009

Pige2009

Dutte84 skriver:

Jeg kan ikke være gravid - Vi har ikke været sammen efter jeg har født...

Det er da også den bedste prævention overhovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.